Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie niet in waarom er zo geheimzinnig moet worden gedaan over de locatie van de nieuwe Suc bij/in Utrecht. Tenzij je bij Tesla werkt of bij een toeleverancier.

Volgens mij had Erik t over n SeC. Die zal toch wel in de stad Utrecht zelf komen, niet erbuiten verwacht ik (zonder enige vorm van voorkennis..)

Gezien de relatie tussen Valk en de SuC locaties zouden houten en Vianen ook goede kandidaten zijn. Zeker Vianen op knooppunt A2 en A27. Beiden voor mij niet praktisch. Woon er namelijk om de hoek en kan dan ook prima thuisladen...
 
Weet niet of dit al bekend was, maar op Tesla's nieuwjaarsborrel hoorde ik dat de Van der Valk locaties in oa Breukelen (hier al eens ter sprake gekomen) geen SuC's worden. Het betreft blijkbaar een soort 'destination charging' voor met name hotelgasten. Deze zouden wel Tesla-branded zijn, maar met max 22 kW kunnen laden.

Voorlopig dus geen nieuwe SuC's in NL.
 
Weet niet of dit al bekend was, maar op Tesla's nieuwjaarsborrel hoorde ik dat de Van der Valk locaties in oa Breukelen (hier al eens ter sprake gekomen) geen SuC's worden. Het betreft blijkbaar een soort 'destination charging' voor met name hotelgasten. Deze zouden wel Tesla-branded zijn, maar met max 22 kW kunnen laden.

Voorlopig dus geen nieuwe SuC's in NL.


die heb je ook in de US erg veel. De grote Legas Vegas hotels bijvoorbeeld hebben er een aantal.
 
22 kW kun je daar nu ook al laden. Wat zou dan het verschil zijn ? Gereserveerd - en alleen werkend - voor Tesla ??

Weet niet of dit al bekend was, maar op Tesla's nieuwjaarsborrel hoorde ik dat de Van der Valk locaties in oa Breukelen (hier al eens ter sprake gekomen) geen SuC's worden. Het betreft blijkbaar een soort 'destination charging' voor met name hotelgasten. Deze zouden wel Tesla-branded zijn, maar met max 22 kW kunnen laden.

Voorlopig dus geen nieuwe SuC's in NL.
 
die heb je ook in de US erg veel. De grote Legas Vegas hotels bijvoorbeeld hebben er een aantal.

Nog in november 2014 heb ik gevraagd of Tesla deze mogelijkheden ook hier wil gaan toepassen. Er zijn talloze bestemmingen waar een paar van die HPWC's (High Power Wall Connector) hun dienst kunnen bewijzen en waarbij je geen last hebt van bezetting door hybrides. Dit omdat alleen Tesla's kunnen laden. En het gaat met ongeveer 100 km uur wat bij echte bestemmingen, waar je wel een tijdje vertoeft, ruim voldoende is. In Amerika is dit het secundaire Tesla netwerk als aanvulling op de SuC's maar het zijn geen vervangers (al kun je als je op lokatie bent volgeladen natuurlijk wel gemakkelijk een SuC overslaan).


Ik kreeg dit antwoord:

"Beste Hans,

Goede vraag die draaglijks gesteld word door verschillende bedrijven. Het enige waar Tesla mee bezig is zijn de superchargers. Alle andere voorzieningen om te kunnen laden, is voor Tesla Op dit moment geen prioriteit."

Ik heb al vele malen meegemaakt dat dergelijke uitspraken (er zijn er vele geweest) alleen een mist opwerpen en het is een beetje het spel van Tesla om dat in stand te houden. En dan zijn er ook de uitspraken van betrokken bedrijven zoals Van der Valk zelf.

En dan opeens........

Op zich mag ik dat wel.

Het zal natuurlijk niet logisch zijn dat er in de Randstad, met straks in elke grote stad een SeC, en een groot aantal Tesla's en Model 3 op komst geen SuC mogelijkheid zal komen. De gedachte dat iedereen vanuit Amsterdam vertrekt en van daaruit de wereld moet kunnen veroveren op alleen SuC's is toch al wat achterhaald, gezien bijvoorbeeld de ervaringen van Randstadbewoners die via de Afsluitdijk naar Groningen willen.

Maar het enige wat we kunnen doen is gewoon afwachten. Eerlijk gezegd zou ik er op durven wedden.