Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Zullen we gewoon nog een paar (?) weken wachten en zien wat er gebeurt met deze nieuwe SuC? Discussiëren gaat daarna zoveel gemakkelijker. 'Ik hoop', 'ik denk', 'ik verwacht'; het lijkt de politiek wel ;)

Tesla heeft wellicht 'iets' besloten aangaande deze SuC. En ik vertrouw er op dat er goed over nagedacht is, zoals over de meeste zaken. Time will tell!

Zit wat in. Aan de bouwvorderingen te zien zal het een kwestie van dagen kunnen zijn en weten we het.
 
Volgens mij zijn de SuC's bedoeld voor als je op doorreis bent met je Tesla, niet met een Boeing :p

Het gaat er om dat je met een geurst hart met je Tesla naar de luchthaven kunt komen en daar langere tijd kunt parkeren en dan zonodig bijladen. Of, je brengt anderen naar het vliegveld en kunt dan voor de terugreis even snel superchargen zodat je niet afhankelijk bent en zo de drempel verlaagd wordt.
 
Het gaat er om dat je met een geurst hart met je Tesla naar de luchthaven kunt komen en daar langere tijd kunt parkeren en dan zonodig bijladen. Of, je brengt anderen naar het vliegveld en kunt dan voor de terugreis even snel superchargen zodat je niet afhankelijk bent en zo de drempel verlaagd wordt.
Dat is waar, het heeft ook zeker wel nut :) Alhoewel mijn ervaring wel is dat als je met 100% lading vertrekt, je de meeste vliegvelden in Nederland wel heen+terug kunt rijden zonder tussendoor te laden. Neemt niet weg dat het wel een prettig idee is. Voor mij is bijv. vliegveld Eindhoven vanuit Enschede altijd een beetje op het randje en in de winter heb ik toen inderdaad een keer 5 minuten bijgeladen in Zevenaar op de terugweg, zodat ik tenminste zeker wist dat ik thuis kwam. Achteraf gezien had ik het wel net aan gered, maar het rijdt toch altijd prettiger als je wat rijbereik over hebt.
 
Het gaat er om dat je met een geurst hart met je Tesla naar de luchthaven kunt komen en daar langere tijd kunt parkeren en dan zonodig bijladen. Of, je brengt anderen naar het vliegveld en kunt dan voor de terugreis even snel superchargen zodat je niet afhankelijk bent en zo de drempel verlaagd wordt.
Nee Hans je moet helemaal niet vliegen. Daar redden we de aarde niet mee. Totdat we elektrisch kunnen vliegen kun je beter rijden, tenzij onmogelijk...:D
 
WP_20160924_12_59_45_Pro.jpg
Vanmiddag op Schiphol status van de nieuwe Supercharger, nog geen teken van een slagboom oid, maar wel al behoorlijk ver.
 
Er lijkt wel een fundering voor een slagboom aanwezig te zijn.

Vraag me trouwens af wat de taxi's tegen zou houden om in Amsterdam te blijven laden als hen dat beter uitkomt.

Ook blijf ik het bijzonder vinden dat tesla tegen veelvuldig lokaal laden is maar taxi's dan blijkbaar een uitzondering maakt, en er nog een winstgevende activiteit op maken met die gratis stroom.