Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb tot nu toe nog maar 2200 km gereden dus weet net hoe ik hem moet starten ;-)

Niet vergeten om even de choke uit te trekken, paar keer gas in trappen vooraf. Of misschien heb je wel zo'n nieuwerwets ding, een zelfontbrander. Dan moet ze zelf(s) voorgloeien. Maar op den duur gaat het bijna moeiteloos.
 
en vergeet hem vooral niet uit te zetten; want voor je weet is je tank leeg.

(wie kent deze nog ?;))

De Lexus vervangwagen die ik al bijna 3 maanden rijdt heeft een grote rangemeter in km's. Net echt. Die verdwijnt echter van de display als je de passieve cruisecontrol inschakelt (zucht). Hoe weet ik dan hoeveel range ik nog heb?? Vorige week besefte ik dat je deze range anxiety ook kan voorkomen door op een klein metertje te kijken wat de tankinhoud aangeeft..
 
Niet vergeten om even de choke uit te trekken, paar keer gas in trappen vooraf. Of misschien heb je wel zo'n nieuwerwets ding, een zelfontbrander. Dan moet ze zelf(s) voorgloeien. Maar op den duur gaat het bijna moeiteloos.
Ik had voorin onder de "motorkap" nog ruimte over, heb ik een houtkacheltje in laten zetten. Lekker warm met dit frisse weer ;-) en kun je toch geen zaken van waarde in laten liggen
 
De Lexus vervangwagen die ik al bijna 3 maanden rijdt heeft een grote rangemeter in km's. Net echt. Die verdwijnt echter van de display als je de passieve cruisecontrol inschakelt (zucht). Hoe weet ik dan hoeveel range ik nog heb?? Vorige week besefte ik dat je deze range anxiety ook kan voorkomen door op een klein metertje te kijken wat de tankinhoud aangeeft..

"Net echt" :D:D:D
 
Als ik beschikbaar ben, ben ik altijd in voor dit soort ongein ;) Ik ben morgenvroeg in de buurt, zal ff kijken of die open is. Maar vast de gekoelde champagne meenemen voor het geval dat... :D

Kan je die fles dan even naast de charger stalls begraven? (niet te dicht naast de kabels zodat hij koel blijft)
Dan heeft de eerste die het geluk heeft te kunnen laden meteen iets om te ploppen.
 
Ik heb deze nog liggen ;)
IMG_0505.JPG
 
Amsterdam was vandaag weer bedroevend. Moest even iets bijladen omdat met de koude temperaturen het verbruik toch hoger is.
Mocht aansluiten in de wachtrij (een half uur wachten).
Laadsnelheid was daarna ook niet echt hoog ook al stond mijn buurman er al minimaal 45 minuten (de tijd dat ik er inmiddels was) en was ik vrijwel leeg.
 
Amsterdam was vandaag weer bedroevend. Moest even iets bijladen omdat met de koude temperaturen het verbruik toch hoger is.
Mocht aansluiten in de wachtrij (een half uur wachten).
Laadsnelheid was daarna ook niet echt hoog ook al stond mijn buurman er al minimaal 45 minuten (de tijd dat ik er inmiddels was) en was ik vrijwel leeg.

Dan is een Fastned tankbeurt een stuk efficiënter:):)
 
Het gaat uitstekend met de groei van de Tesla's in Nederland en er wordt flink mee gereden. Alleen is het zo vervelend dat al die gebruikers nu beginnen te zeuren als ze even 30 tot 45 minuten moeten wachten om te laden.

Zouden we bij Tesla ook andersom afspraken kunnen maken. Dus betalen bij idle (en nieuwe auto's ook voor gebruik), maar betaald worden voor de tijd dat je er moet staan wachten.

Beetje gekscherend, maar ik begin me wel zorgen te maken als ik hier de berichten mee krijg over de wachttijden. Die bij de suc's blijven oplopen.