SparkyM3LR4WD
Elbert
Hier is de 32.2.2 inmiddels ook binnengekomen
Bij mij ook hedenmorgen
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hier is de 32.2.2 inmiddels ook binnengekomen
Voor hen die toch hun vreugde daarover willen delen is er deze tracker: Tesla Firmware Upgrade Tracker Web AppIk ben altijd erg blij rijervaringen met (nieuwe) firmwareversies te lezen. Echter, berichten met dat iemand iets download dragen mi weinig bij aan de kennis op dit forum.....
Bij mij is het ook altijd een VOLVO!Rij nu rond met 2019.32.2.1
Dit weekend een langere trip dan normaal richting de Ardennen achter de rug met op de terugweg MEGA veel file in België. Vorige echt lange rit was vakantie Zuid-Frankrijk.
Invoegend verkeer:
Het viel me op dat AP nu *veel* smoother de positie aanpast voor invoegend verkeer. Voorheen remde AP veel ingrijpender om te synchroniseren met invoegend verkeer.
Ook viel me op dat bij verplaatsende auto's naar m'n rijbaan beter gaat. Korte afstanden van mensen die verplaatsen zorgt voor een veel geleiderijkere snelheidsreductie dan voorheen. Al is het nog steeds wel erg voorzichtig.
Autopilot Emergency Braking / Collision Avoidance werkt niet:
Ik had een gevaarlijk moment waar een Volvo mijn rijbaan op reed maar de auto reageerde totaal niet en ik moest zelf ingrijpen. Dit is het zoveelste incident waar Autopilot niks doet. het verbaasd me want zogezegd zou Autopilot zelf collision avoidance en emergency braking logica hebben om bij dergelijke situaties in te grijpen. Leuk al die internet filmpjes maar nooit uit eerste hand dit meegemaakt.
Lane change assist:
Verder nog steeds micro brakes bij lane changes bij verkeer op de rijstrook waar je naar toe verplaats maar echt al achter ligt *en* langzamer rijd. Rijbaan verplaatsing gaat gewoon te langzaam maar moet ook sneller ingezet worden. Merkte het goed nu met de drukte. De auto moet ook echt eens bij inhalen er in accelereren zeg maar i.p.v. te wachten met accelereren tot deze op de andere rijbaan zit.
Volgafstand en verplaatsende auto's:
Ik heb de volgafstand meestal op 5 tot 7 staan. Gedrag van TACC/Autopilot nu is dat de Tesla pas gaat accelereren als de auto's die voor zich verplaatst naar rechts zich in z'n geheel op de andere rijbaan bevind. Dat begrijp ik misschien moet met volgafstand 1 maar met 5 tot 7 echt heel irritant. Vooral voor mijn achterliggers die denken dat je een linksplakkerT bent. Als ik een achterligger heb accelereer ik zelf meestal al deels het gat dicht maar Autopilot zou dat zou onderhand wel eens zelf moeten doen!
Rechts inhalen bij files:
Tijdens files komt NOA niet met suggesties om naar de rechter baan te verplaatsen omdat daar het verkeer wel doorstroomd. Kennelijk weet NOA niet dat bij langzaam rijden het toegestaan is rechts in te halen.
Autopilot geluidjes:
Ik had nu vrienden bij me en die werden he-le-maal gek van al dat gepiep van (de)activatie van AP. Ik hoor het amper en het gezin hier is gestopt met klagen maar voor m'n vrienden was het nieuw.
Spotify:
Opnieuw verbinden met het mobiele netwerk bij de grens duurde op de heenweg als terugweg veel en veel te lang. Al die tijd geen Spotify omdat deze nog steeds geen Offline support heeft. Verder waren we wat muziek aan het luisteren waaronder wat live albums en dan viel het wederom weer eens op de Spotify geen seamless playback ondersteund.
Sentry Mode / Tesla Cam:
Het is echt een gemis om niet naar de Tesla Cam events te kunnen kijken in de auto. Het eerder genoemde moment wilde ik laten zien aan vrienden maar dat ging niet omdat je niet kunt afspelen.
Daar zou ik ook erg blij mee zijn ja, een van de redenen dat ik zo tevreden ben met NOA is dat ik het niet probeer te gebruiken in echt spitsverkeer Mag lijen dat de regelgeving nu ook een paar schoppen gaat krijgen dat de no-stalk-confirm modus er een keer gaat komen, kom nu altijd klem te zitten achter vrachtwagens als ik een tukje doe.Als je van rijstrook wisselt en een achterligger doet hetzelfde (maar dan als mens natuurlijk 10x zo snel), dan wordt de rijstrookwissel niet meer afgebroken. Misschien is dit al in 2019.32.1 of zelfs 2019.28.3.1 gekomen. Ik weet het niet omdat ik de situatie altijd probeerde te vermijden.
Hoe weet te of je HW 2.5 of 3 hebt?Zojuist update uitgevoerd naar v2019.32.2.2
M3 met HW2.5 & FSD & afspraak bij SEC staan voor eind oktober
Ah, ik kom hier te weinig, is dat draadje er ook, ik wilde als voorbijvlieger geen nieuw draadje openen en zag al meer V10-gerelateerde posts. Even zoeken dan en cross-posten.Verkeerde draadje Kees . Dit hoort in V10 thuis.
Met 32.2.2 kan ik de maat en kleur van mijn velgen veranderen naar de werkelijkheid.
Maat veranderen ging bij de S automatisch na wisselen, maar de X bleef denken dat het 20" was.
En nu ook zwarte velgen op het dashboard en zelfs in de app! Prachtig!
Ik weet het, totaal onbelangrijk maar toch fijn.
Bij mijn X kun je kiezen tussen 20" en 22" en tussen zilver en zwart.Dan heb je ook daadwerkelijk andere velgen he? Ik heb de 18" aero configuratie waar ik de doppen vanaf heb getrokken omdat ik ze oerlelijk vind. Ik zou het liefst willen dat ik dat ook in de app/configuratie kan wijzigen, maar dat kan helaas niet zo te zien....
Ik kwam vandaag weer eens bij een SuC. Klopt het dat recent de laadsnelheid omhoog gegaan is? Ik haalde stabiel 139-140 kW! MX100D met software 32.2.2
Aangename verrassing!
View attachment 457428