ProfTournesol
Member
Idd autolanechange semi automatisch. Zo eens even kijken op de snelweg of de autopilot weer een beetje fatsoenlijk remt.Yes! 42.2!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Idd autolanechange semi automatisch. Zo eens even kijken op de snelweg of de autopilot weer een beetje fatsoenlijk remt.Yes! 42.2!
Al diverse malen is het mij b.v. opgevallen dat je niet van baan kunt wisselen met vierkante blokken. Die gebruiken we hier praktisch overal voor afslagen en splitsingen. Dan moet je dus het stuur over nemen.
Ik begin me ook een beetje te ergeren aan dat ik AP steeds weer moet activeren na het onderbreken. Alle voertuigen tot nu toe waar in ik heb gereden met lane assist activeren dit automatisch zodat deze weer even in de baan rijd. Dat zou AP ook moeten doen als je AP eerder had ingeschakeld.
Dat lijkt me toch niet. Als er een reden is om AP uit te schakelen, wil ik zelf wel beslissen of deze weer aan gaat. Als AP dat zelf doet en op een moment dat dat niet verstandig is, krijg je m.i. eerder gevaarlijke situaties. Zal ook met juridische implicaties te maken hebben.
Alles wat een Tesla zelfstandig doet, of niet doet als het wel verwacht wordt, is aanleiding tot veel gedoe.
En wat is nou twee keer aan een handeltje trekken, zoveel werk is dat toch niet.
Ik zie AP ondertussen niet meer dan een adaptieve cruise-control met actieve lane-assist. Veel meer is het in de praktijk gewoon niet, ondanks dat het wel zo verkocht wordt. Heb ik al vaker mijn beklag over gedaan op dit forum. De tekst op de website beschrijft volgens mij V12 software, want daar zijn ze nog lang niet (helemaal niet op onze krappe NL wegen).Er zijn veel dingen die V8 AP nog niet goed doet zoals een afslag nemen of invoegen.
De ACC reageert alleen op voorgangers en niet op het verloop van de weg. Vooral bij het wisselen van baan kan dat ongewilde effecten geven. Daarom schakel ik meestal AP/ACC helemaal uit in dit soort situaties. Wellicht niet helemaal wat je wil, maar wel de beste methode om ongewenste reacties van de auto te voorkomen.Dan ook nog eens, als je het stuur overneemt blijft de cruise control actief wat soms een verrassend effect heeft. Zo wissel je dan van rijbaan en gaat cruisecontrol vrij hard accelereren. Trap je op de rem dan schakelt de cruisecontrol en AP uit.
Ik had liever gehad dat je weer 2x kon tikken om het weer uit te schakelen, maar wel de ACC actief te houden.
Een ander probleem vind ik dat de auto bij bochten altijd de buitenkant van de weg op zoekt.
Weet iemand welke hardware je moet hebben voor 'Navigate on Autopilot' (dat nu in de VS wordt uitgerold)? Tweakers meldt dat HW2.5 noodzakelijk is. Dat zou toch niet zo fijn zijn voor de groep die HW2 heeft + EAP heeft gekocht. In de blogpost van Tesla staat er niets over.
For cars with Enhanced Autopilot, this software update (Version 2018.42) includes Navigate on Autopilot (Beta)—our newest Autopilot convenience feature, designed to get you to your destination more efficiently by actively guiding your car from on-ramp to off-ramp including lane changes and highway exits.
Iemand nog tips iz. de USB? Zag minimaal eis qua geheugen. Maar zijn er nog andere tips? bv groter geheugen meer rijtijd terug te kijken en zo ja is er een max?Yes net de update geinstalleerd 2018.42.2 (v9.0) ziet er allemaal goed overzichtelijk uit. nu snel usb stick klaar maken voor de dashcam funtie
Iemand nog tips iz. de USB? Zag minimaal eis qua geheugen. Maar zijn er nog andere tips? bv groter geheugen meer rijtijd terug te kijken en zo ja is er een max?
Hallo,ter info zojuist ook de update .42 ontvangen,... ben benieuwd
Dank!de dashcam functie neemt maximaal 1 uur op. Dus een onnodig grote stick heeft opzich geen voordeel, afgezien van ontzien van de memory chip (lees: gaat langer mee).
Ik lees her en der overigens dat de functie niet goed werkt, functie loopt vaak vast. Vast wachten op volgende update
Hallo,
Ik dacht dat rollout was Us only.
Heeft U dit “officieel” gekregen?
Ja, gewoon via de app bericht dat er een update klaar stond.
27/10/2018 13:31 2018.42.2 19e7e44 2018.36.2 ac4a215 S100D England United Kingdom 2.5
27/10/2018 13:18 2018.42.2 19e7e44 2018.39.7 9736c9b Model3310D North Carolina United States 2.5
27/10/2018 13:17 2018.42.2 19e7e44 2018.34.1 3dd3072 X90D Nord-Trøndelag Norway 1
27/10/2018 13:14 2018.42.2 19e7e44 2018.34.1 3dd3072 S100D England United Kingdom 2.5
27/10/2018 13:08 2018.42.2 19e7e44 2018.40.1 09acee2 Model3310 Connecticut United States 2.5
27/10/2018 13:05 2018.42.2 19e7e44 2018.32.4 040c866 S90D Uppsala län Sweden 1
27/10/2018 13:03 2018.42.2 19e7e44 2018.39.6 8377b4d XP100D Oregon United States 2
27/10/2018 12:42 2018.42.2 19e7e44 2018.34.1 3dd3072 X100D Bayern Germany 2.5
27/10/2018 12:42 2018.42.2 19e7e44 2018.39.7 9736c9b Model3310 Missouri United States 2.5
27/10/2018 12:33 2018.42.2 19e7e44 2018.39.6 8377b4d X75D Ohio United States 2
27/10/2018 12:18 2018.42.2 19e7e44 2018.36.2 ac4a215 X100D Zuid-Holland Netherlands 2.5
Heb nog niet uitgebreid kunnen testen. Maar tot nu toe vallen me
onderstaande punten op.
- Nav adres sturen van je pc of mob werkt top !
- AP zweeft een beetje heen en weer ( alleen merkbaar aan je stuur, al heb ik het idee dat het minder wordt
- AP Als je achter een voorganger zit schommelt de afstand merkbaar.
- Waar ik steenvast een phantom break had, nu zonder mokken onder het viaduct door.