Je hoeft (iig op Model 3) niet de goede richting op te drukken, alleen de draaidruk erop te houden. Je kunt dus gewoon terwijl je naar links de druk erop houdt met de korte tik naar rechts een voorgestelde wissel naar rechts uit laten voeren. Als er geen voorstel is maar wel ruimte kun je met de lange druk een wissel forceren. In beide gevallen moet je gedurende de manoeuvre de draaidruk erop houden, richting maakt niet uit.
Ik heb overigens afgelopen vrijdag voor het eerst een zeker ongeluk voorkomen gehad door AP. Zat lekker 130 te kachelen op linkerbaan voorbij de vrachtauto's, en een net ingevoegde debiel in een Audi (hoe typisch...) zat op 80 klem rechts, halve meter achter een vrachtwagen. Die gooide hem dus even naar links met 80, AP vol in de ankers en met 30cm speling max gemist. Die had me zelf anders niet op tijd gelukt.
Ik heb overigens afgelopen vrijdag voor het eerst een zeker ongeluk voorkomen gehad door AP. Zat lekker 130 te kachelen op linkerbaan voorbij de vrachtauto's, en een net ingevoegde debiel in een Audi (hoe typisch...) zat op 80 klem rechts, halve meter achter een vrachtwagen. Die gooide hem dus even naar links met 80, AP vol in de ankers en met 30cm speling max gemist. Die had me zelf anders niet op tijd gelukt.