Heel weinig ervaring met vorige versies gehad, maar AP lijkt bij het wisselen van rijstrook wat vlotter de snelheid aan te passen. Weer een stukje vloeiender.
Wat m.i. het meest urgen verbetering behoeft is het paniekerige remgedrag dat ik vooral bij portalen heb gemerkt. Het is maar heel kort, dus zolang de auto achter je een normale afstand houdt, is het niet acuut gevaarlijk. Maar toch, lekker voelt het niet. De combinatie van het verticale vlak boven de weg dat de radar waarneemt en de schaduw eronder doen kennelijk de auto 'denken' dat er iets op de weg stilstaat.
De A44 noordwaarts vanmorgen met de laagstaande zon een beetje schuin van voren was teveel voor de AP. Heeft me er zeker 10x onnodig uitgegooid. Vooral toen ik enige km rechts naast een busje reed dat die zon soms wel en soms niet blokkeerde.
Ik heb ook de indruk dat als je een naast een zwalker rijdt die steeds van links naar rechts in zijn rijstrook zwabbert dat de AP ook erg graag afslaat. Ik vraag me dan wel af waar al die filmpjes op YouTube vandaan komen waarop te zien is hoe AP de mensen van een gewisse aanrijding redt met een heroïsche uitwijkmanoeuvre. Mijn ervaring is dat hij in een dergelijke situatie onmiddellijk afschakelt: "Hier, los jij dit maar op".
En bij een rood stoplicht stonden er rechts en links vrachtwagens opgesteld en mijn (lege) voorsorteervak was daar precies tussenin. Daar durfde de TACC niet tussen en maakte aanstalten om keurig netjes áchter die twee vrachtwagens te gaan stoppen met nog 30 m te gaan de stopstreep. Ook hier was een ingreep noodzakelijk.
Voel me echt een rijinstructeur