Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Niet alleen dat detail, maar ook dat je een minuut later ziet dat het dwarsende verkeer vertraagd is en het andere verkeer vlot loopt.

Recent waren er meldingen dat de verkeersinfo niet automatisch werd vernieuwd, en dat je bij een ander zoomniveau plots andere verkeersinformatie kreeg. Dit lijkt opgelost.
 
Het valt me op dat met 2018.28.5 de traffic info op het grote scherm regelmatig updates krijgt, in die zin dat je zelfs bij kruispunten met verkeerslichten kan zien welke richting rood heeft.
Het is wel zo (bij mij) dat 9 van de 10 keer de weg oranje of rood (legenda?) is gekleurd maar wanneer de er voorbij rijdt er niets aan de hand is, soms zelfs geen andere auto te bekennen. Als dat maar vaak genoeg gebeurt dan kijk ik er niet eens meer naar.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Toch ook maar even de update laten draaien, #livingontheedge ;) versie 2018.28.5
Wat mij opvalt is dat als je de wagen thuis oplaadt en vervolgens de volgende ochtend, na een afgeronde laadsessie, de auto ontgendelt, dan ontkoppelt de stekker ook direct. Voorheen moest je de stekker nog apart ontkoppelen.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Niet alleen dat detail, maar ook dat je een minuut later ziet dat het dwarsende verkeer vertraagd is en het andere verkeer vlot loopt.

Recent waren er meldingen dat de verkeersinfo niet automatisch werd vernieuwd, en dat je bij een ander zoomniveau plots andere verkeersinformatie kreeg. Dit lijkt opgelost.

Bij mij blijft helaas inzoomen op grote scherm een probleem . Hij zoomt bij verlaten snelweg meestal niet in, helaas...
 
Dat zoomen werkt sowieso heel vreemd. Als je handmatig inzoomt dan volgt ie de locatie van de auto ook helemaal niet meer.

Vanuit andere auto's ben ik gewend om het zoomlevel in te kunnen stellen.
Is er geen verschil tussen:

a) Handmatig zoomen door met twee vingers op het scherm het "zoom in"-gebaar zoals op een smartphone te maken en
b) Even op je navigatiescherm tikken met een vinger en dan herhaaldelijk op de + te tikken?

Ik doe persoonlijk altijd b) nadat ik bij a) ook meende vast te stellen dat ie de auto niet meer volgde. Met b) lijkt het hier alvast opgelost.

Versie 28.5 hier trouwens, ter info.
 
Is er geen verschil tussen:

a) Handmatig zoomen door met twee vingers op het scherm het "zoom in"-gebaar zoals op een smartphone te maken en
b) Even op je navigatiescherm tikken met een vinger en dan herhaaldelijk op de + te tikken?

Ik doe persoonlijk altijd b) nadat ik bij a) ook meende vast te stellen dat ie de auto niet meer volgde. Met b) lijkt het hier alvast opgelost.

Versie 28.5 hier trouwens, ter info.

Dat zou heel goed kunnen! Nog niet bij stil gestaan. Zal het eens checken.

Ik heb versie 32.2 overigens.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Tesla heeft de mogelijkheid om updates automatisch te installeren, dus zonder dat je daar zelf toestemming voor geeft. Bij ernstige bugs, wettelijke voorschriften en dergelijke kan dit nodig zijn. Volgens @gelden gebeurde dit vorige week bij zijn Classic. Er stond wel netjes een release notes schermpje voor hem klaar. Zonder release notes erin, dat dan weer wel.
 
  • Funny
Reactions: basvk
Deze morgen naar Brussel gereden over de E314 en E40, wat voor Belgen uit het oosten nu wel speciaal is omwille van wegenwerken; alle verkeer moet op 1 rijbaan, en dat veroorzaakt file.

Ik reed met Waze en met de navigatie van m'n Tesla, en beiden herberekenden enkele keren mijn route in functie van wijzigende verkeersomstandigheden, en dit op 30 seconden van mekaar. Toen ik vertrok, stelde de navigatie en Waze voor om langs Kalmthout te rijden. Halverwege de rit vonden beide systemen het meer opportuun om via de ring van Leuven om te rijden, en op het einde weken de Tesla navigatie en Waze een minuut van mekaar af in het voordeel van de Tesla langs een derde route, en die zijn advies heb ik dan ook gevolgd om zonder file aan de andere kant van de wegenwerken terug op de snelweg in te kunnen voegen.

Kwaliteit, die software!
 
Deze morgen naar Brussel gereden over de E314 en E40, wat voor Belgen uit het oosten nu wel speciaal is omwille van wegenwerken; alle verkeer moet op 1 rijbaan, en dat veroorzaakt file.

Ik reed met Waze en met de navigatie van m'n Tesla, en beiden herberekenden enkele keren mijn route in functie van wijzigende verkeersomstandigheden, en dit op 30 seconden van mekaar. Toen ik vertrok, stelde de navigatie en Waze voor om langs Kalmthout te rijden. Halverwege de rit vonden beide systemen het meer opportuun om via de ring van Leuven om te rijden, en op het einde weken de Tesla navigatie en Waze een minuut van mekaar af in het voordeel van de Tesla langs een derde route, en die zijn advies heb ik dan ook gevolgd om zonder file aan de andere kant van de wegenwerken terug op de snelweg in te kunnen voegen.

Kwaliteit, die software!

Die ervaring heb ik ook (niet in België maar toch). Vertrouwde in het verleden meer op de suggesties van Waze dan de Tesla suggesties. Met de nieuwe navigatie heb ik het zelfs mee gemaakt dat Tesla eerder een alternatief voorstelde dan Waze. Dus tot nu toe een erg positieve ervaring met de nieuwe navigatie