Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat er over kaarten en WiFi werd geschreven ben ik eens gaan kijken hoe het met mijn WiFi verbinding gesteld was en die werkte niet meer sinds de laatste update (of mogelijk al sinds 2.4.250). Alhoewel ik niets heb gewijzigd heb ik opnieuw mijn wachtwoord moeten ingeven en daarna werkte het terug. Na een firmware update dus best even checken...
 
Ik heb al meermaals gemerkt dat als je MS op het randje van je wifi bereik staat, het heel lang kan duren voor je kan verbinden met je smartphone (of zelfs niet).

Hetzelfde geldt voor de 3G connectie. Als hij in mijn garage staat in Leuven heb ik ongeveer 50% kans dat ik connectie kan maken. De settings aanpassen helpt niet. Hij staat daar een beetje in een kooi van Faraday en de ene dag is het 3G signaal beter dan de andere.
 
Ik word sinds de laatste software update een beetje gek van de navigatie, die is nu wel HEEL erg hardnekkig met langs bepaalde superchargers rijden... Voorbeeldje: Ik ben onderweg van Leiden naar de supercharger in Urmond. Ik hoef daarvoor niet te superchargen in Oosterhout, want als ik in Urmond aankom zou ik nog steeds ongeveer 100 km in mijn accu moeten hebben. Toch blijft de navigatie tot zelfs ruim achter Den Bosch aangeven dat ik TERUG moet rijden naar Oosterhout... Waarom? Op de terugweg naar Amsterdam hetzelfde verhaal... Tot achter Utrecht bleef de navigatie maar aangeven dat ik terug moest naar Oosterhout om eerst daar te chargen voordat ik naar Amsterdam zou gaan... Zelfs toen de navigatie aangaf dat ik met -2% in Oosterhout zou aankomen en ik al achter Utrecht was bleef hij maar volhouden...
 
dit zat in het fourm van onze amerikaanse vrienden

Originally Posted by Ingineer viewpost-right.png They definitely are updating the Drive inverter firmware often, almost every update. Last night's update (2.5.36) updated the Drive Inverter, (both front and rear) but not the Autopilot. They also hit the Charger(s) and the BMS.

The update before this (2.5.21) also updated the inverters, charger(s), etc, but not autopilot.
 
Bij mij wilde hij niet installeren. Ik had gelijk een aantal foutmelding (auto kan niet laden, auto kan niet meer rijden, en meer van dat soort fraais). Gelukkig gingen ze na een paar minuten een voor een vanzelf weg... Vanavond thuis nog maar eens proberen.
 
Bij mij wilde hij niet installeren. Ik had gelijk een aantal foutmelding (auto kan niet laden, auto kan niet meer rijden, en meer van dat soort fraais). Gelukkig gingen ze na een paar minuten een voor een vanzelf weg... Vanavond thuis nog maar eens proberen.

blijkt volledig normaal te zijn, heb dit ook al eens aan de hand gehad, zelfs de melding "Contacteer servicecenter" ; blijkbaar allemaal te negeren, zijn fouten die getoond worden omdat er op dat moment een update van dat specifiek component aan het lopen is.
 
dit zat in het fourm van onze amerikaanse vrienden

Originally Posted by Ingineer viewpost-right.png They definitely are updating the Drive inverter firmware often, almost every update. Last night's update (2.5.36) updated the Drive Inverter, (both front and rear) but not the Autopilot. They also hit the Charger(s) and the BMS.

The update before this (2.5.21) also updated the inverters, charger(s), etc, but not autopilot.

Wat is precies de drive inverter? Koppeling motor aan aandrijving? Ik heb gisteren 2.5.36 geinstalleerd en voel sinds vandaag een trilling in de aandrijving met name bij kleine lastwissels, bijvoorbeeld met gas los afremmen naar 0km/u trilt hij bij 5km/u. Heb het idee dat hij dan de motor (regen) loskoppelt van de aandrijving. Heb mijn 70D pas sinds vrijdag, nu 1000km gereden maar weet bijna zeker dat ik tot gisteren de trilling niet voelde.
 
Volgens mij zelfde release notes als bij de update die vorige week binnen kwam.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Views: 274
Ik word sinds de laatste software update een beetje gek van de navigatie, die is nu wel HEEL erg hardnekkig met langs bepaalde superchargers rijden... Voorbeeldje: Ik ben onderweg van Leiden naar de supercharger in Urmond. Ik hoef daarvoor niet te superchargen in Oosterhout, want als ik in Urmond aankom zou ik nog steeds ongeveer 100 km in mijn accu moeten hebben. Toch blijft de navigatie tot zelfs ruim achter Den Bosch aangeven dat ik TERUG moet rijden naar Oosterhout... Waarom? Op de terugweg naar Amsterdam hetzelfde verhaal... Tot achter Utrecht bleef de navigatie maar aangeven dat ik terug moest naar Oosterhout om eerst daar te chargen voordat ik naar Amsterdam zou gaan... Zelfs toen de navigatie aangaf dat ik met -2% in Oosterhout zou aankomen en ik al achter Utrecht was bleef hij maar volhouden...

dat had ik al voor de update voorbeeld van sluis naar Rotterdam dan wilde hij me via suc Antwerpen sturen. Kwam in rdam aan met 90km bereik slaat echt nergens op. Het systeem speelt op veels te veilig. Heb dit al aangegeven dat het waardeloos is. Als ik nu een lange route moet rijden plan ik van suc naar suc dan zeurt hij niet meer erover! Beetje lomp maar het werkt. Voordat ik bij de suc ben plan ik de route naar de volgende dan geeft hij de laadtijd aan die ook niet klopt maar goed.

Voorbeeld op vakantie geeft die aan 30 min laden in urmond rij normaal weg en hij begint gelijk te zeuren rij langzaam! Had dan langer geladen! Juist door die meldingen zit ik met het zweet tussen de billen.