Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Phantom brakes zijn schaarser geworden de laatste jaren, maar wat mij opvalt is dat het nog wel eens wil gebeuren bij het opschuiven naar een rechter rijbaan en als er een vrachtwagen iets verderop op de rijbaan daarnaast rijdt. En die zijn het meest gevaarlijk naar mijn mening, omdat het tijdens een bijzondere manoeuvre gebeurt. Overigens is het vooral link in Nederland omdat mensen hier amper afstand houden en steeds vaker een 'beetje' harder rijden dan mag. Zo had ik laatst een malloot in een oud lijk van een BMW die aan kwam stiefelen met >140km/u terwijl ik met 102km/u op de linker rijbaan zat om verkeer in te halen dat <100km/u reed, en begon te flitsen. Nee, geen politie voor de goede orde.. Ik maak rustig mijn inhaal actie af, maar bij het wisselen van baan naar rechts heb ik een phantom break.. Die pipo zat natuurlijk bijna achterin bij me, aangezien de afstand die hij hield minimaal was. Vervolgens krijg ik natuurlijk een wraak rem actie van die incel voor mijn kiezen, die de AP netjes afhandelde. Het was dus weer gezellig onderweg. De (snel)weg hier begint steeds meer op die in Oostbloklanden te lijken, waar sommigen schijt hebben aan de regels en absurd veel te hard en gevaarlijk rijden. Maar ja, dat krijg je als er ook amper tot niet gecontroleerd wordt.

Iets anders: heb nog steeds het gevoel dat de AP in vision-only me sneller op het strafbankje zet dan voorheen. Een rit van een uur naar werk zonder 'rode kaart' doorkomen is lastig ervaar ik.
Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk zelden last van had. Nu in Duitsland drie keer, geen felle zon, geen vrachtwagens. Mss gewoon bad luck want ik kan me niet voorstellen dat het aan de sofwareversie ligt...
 
Ja maar op dergelijke wegen moet je toch ook geen AP gebruiken? Dat is vragen om problemen. Bovendien zit je dan midden op de weg!!
Sorry, was iets te kort omschreven: Was bij Cruise Control en zelf sturen. Zat rechts genoeg, maar de auto is wel heel "voorzichtig" bij tegemoetkomende vrachtwagens. Houdt nu weer wat meer de voet bij het gaspedaal.
 
Sorry, was iets te kort omschreven: Was bij Cruise Control en zelf sturen. Zat rechts genoeg, maar de auto is wel heel "voorzichtig" bij tegemoetkomende vrachtwagens. Houdt nu weer wat meer de voet bij het gaspedaal.
Ja, maar dat ligt niet aan deze versie...op die 60/80 km wegen is het, bij mij, nooit te doen geweest om op ap te rijden.
 
Deze bijvoorbeeld: #315
Ten opzichte van deze situatie (2022.28, act '22) is de gevoeligheid de afgelopen tijd verminderd. Vanochtend op deze weg was het weer erger. Morgan zien we wel weer!
In het noorden zijn er veel 80 km wegen zonder middenstreep hoor. Ik waag AP hier niet aan, hoewel er wat zwabberende blauwe lijntjes op het scherm verschijnen soms...
 
  • Like
Reactions: adjego
Ik had gisteren dat de auto plots op een andere auto ging afrijden. Op autopilot. Ik reed op autopilot gewoon netjes tussen de lijnen en opeens kreeg ik een duw aan het stuur richting een andere auto die stil stond. Het is dat ik binnen no-time weer terug heb gestuurd, anders was dit 100% een colission!

Vroeger kon je zoiets melden volgens mij door het voertuigicoontje links onderin ingedrukt te houden. Is dat nog steeds zo?
 
Ik had gisteren dat de auto plots op een andere auto ging afrijden. Op autopilot. Ik reed op autopilot gewoon netjes tussen de lijnen en opeens kreeg ik een duw aan het stuur richting een andere auto die stil stond. Het is dat ik binnen no-time weer terug heb gestuurd, anders was dit 100% een colission!

Vroeger kon je zoiets melden volgens mij door het voertuigicoontje links onderin ingedrukt te houden. Is dat nog steeds zo?
Dat is echt angstaanjagend want dat betekent dat AP niet meer te vertrouwen is.

Edit: kijken hoe lang het duurt voordat er gepost wordl om de schuld buiten Tesla te leggen.
 
Ik zit zelfs nog steeds op 2023.2.12 😥
Ik zat gisteren zelfs ook nog op 2023.2.12 en kreeg net de update 2023.12.1.1 binnen!

Wat heb ik gedaan om dit te krijgen? Te veel!
• Eergisteren in de ochtend een reboot (2 knopjes op het stuur ingedrukt houden) van de auto:
> Niet geholpen
• Gisteren de update knop van advanced naar standaard gezet, en toen weer terug.
• Toevallig voor het eerst Sentry Mode uitgeschakeld, waardoor de auto in een diepe slaap gaat.
> Net de Tesla app geopend en ja hoor, het staat er!
 
Ik zat gisteren zelfs ook nog op 2023.2.12 en kreeg net de update 2023.12.1.1 binnen!

Wat heb ik gedaan om dit te krijgen? Te veel!
• Eergisteren in de ochtend een reboot (2 knopjes op het stuur ingedrukt houden) van de auto:
> Niet geholpen
• Gisteren de update knop van advanced naar standaard gezet, en toen weer terug.
• Toevallig voor het eerst Sentry Mode uitgeschakeld, waardoor de auto in een diepe slaap gaat.
> Net de Tesla app geopend en ja hoor, het staat er!
Denk dat het gewoon een kwestie van toeval is. De een is nu eenmaal eerder aan de beurt dan de ander. Bij de MS stond ik vooraan, mss ook wel logisch, met de M3 redelijk achteraan. Voordeel is wel dat je niet steeds de update op de update moet installeren.
 
Ik mis wel nog wat opties voor de scroll lijst. Bijvoorbeeld de lucht recirculatie aan/uit
Staat nu bovenaan als je op de drie puntjes drukt om meer apps te zien.
Ik stel nooit zelf de luchtcirculatie in. Werkt perfect automatisch. Zeker al in al mijn wagens van de laatste 20jaar. Misschien ben ik gewoon niet kieskeurig.
Uit zetten is sowieso ongezond en zelfs gevaarlijk slaapverwekkend.
 
Staat nu bovenaan als je op de drie puntjes drukt om meer apps te zien.
Ik stel nooit zelf de luchtcirculatie in. Werkt perfect automatisch. Zeker al in al mijn wagens van de laatste 20jaar. Misschien ben ik gewoon niet kieskeurig.
Uit zetten is sowieso ongezond en zelfs gevaarlijk slaapverwekkend.
In mijn vorige auto uit 1995 werd de recirculatie na 15 minuten weer automatisch uitgeschakeld. Ik houd mijn adem niet in, maar wellicht dat Tesla dat voor het einde van volgend jaar (2024) ook kan. Ik weet zeker dat het Tesla gaat lukken recirculatie te verbeteren voordat “de auto in de toekomst onder vrijwel alle omstandigheden volledig zelfrijdend“ is.