Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
Beetje een afknapper. Vlak voor de oprit naar de A2 op de A73 staat een bord van 90. Dat herkent hij, was al zo, maar remt nog steeds niet af naar 90.
Op de A76 zegt hij dat de maximum snelheid 90 is en hij ziet de borden met 100 en 130 erboven helemaal niet.
 
Klopt volgens mij. Borden worden wel *herkend* maar er wordt nog niet op *gereageerd*.

En ook ik zie al aardig wat 'foutjes' bij de gemelde snelheid. Soms foutje van de Tesla, maar soms lijkt het ook wel of de wegbeheerder niet consequent is geweest.

Laten we hopen dat het met iedere update weer net een stukje beter gaat...
 
  • Like
Reactions: Niek and Enzo63
Op de A76 zegt hij dat de maximum snelheid 90 is en hij ziet de borden met 100 en 130 erboven helemaal niet.

Klopt volgens mij. Borden worden wel *herkend* maar er wordt nog niet op *gereageerd*.
Is dat niet omdat het een autoweg is. Deed de verkeersbordherkenning van AP1 ook niet.
Mijn MY reageert wel op de borden buiten de snelweg. Zoals een tijdelijk 30km/u bord aan wegwerzaamheden dat zeker niet in de database kan zitten.
 
Is dat niet omdat het een autoweg is. Deed de verkeersbordherkenning van AP1 ook niet.
Mijn MY reageert wel op de borden buiten de snelweg. Zoals een tijdelijk 30km/u bord aan wegwerzaamheden dat zeker niet in de database kan zitten.
Klopt. Maar strikt formeel is zover ik weet EAP/FSD in EU alleen vrijgegeven voor snelwegen. Erg raar dus dat er bijvoorbeeld wel verkeerslicht herkenning is.

En binnen de bebouwde kom wordt waar 50 maximum is, ook naar 50 teruggeschakeld.
 
Sinds 2022.24.6 lijkt Vision actief te zijn bij mijn Model 3. De volgafstand kan niet meer op 1 en Auto High Beam gaat automatisch aan wanneer ik AP activeer.
Nu heb ik nog niet in het donker gereden sinds de update, maar ik maak me wel zorgen dat ik straks elke keer Auto High Beam moet uitzetten wanneer ik AP aanzet (want zo geweldig was die functionaliteit niet).


Iemand met een nieuwere Model 3 (welke al geen radar had) al ervaring mee? Kan je dit nog permanent uitschakelen of moet ik me geen zorgen maken hierover?
 
Ben bezig met de update. De MY heeft een uitstekende WiFi verbinding en de download blijft al ruim 30 minuten hangen op 50% met 0 kb snelheid.
Is niet de eerste keer ☹️
 

Attachments

  • 5CF553B2-F2CF-437A-97A4-EB2AE462F608.jpeg
    5CF553B2-F2CF-437A-97A4-EB2AE462F608.jpeg
    40.4 KB · Views: 53
Oef dit is wel even wennen. Ik rijd eigenlijk continue op de AP 150 (foei!) en nu 140+enorme volgafstand: not happy. Trekt ook ENORM traag op als iemand voor je weer vaart maakt. Onbruikbaar voor mij nu iig.
 
Ben bezig met de update. De MY heeft een uitstekende WiFi verbinding en de download blijft al ruim 30 minuten hangen op 50% met 0 kb snelheid.
Is niet de eerste keer ☹️
Dat is een algemeen probleem sinds de laatste 2 updates, ik had dit ook al 2x. Komt vanzelf in orde, bij mij ging hij de 2x pas verder nadat ik ermee had gereden (en de Wifi dus werd onderbroken en eens terug in de garage terug verbonden was)