Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.16.2.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg sinds de update van gisterenmorgen van 2020.16.2.1 dat blijkbaar de camera’s niet meer werken en dat het bij de volgende rit waarschijnlijk weer werkt heb nu alleen al 3 ritten gemaakt en zelfs na de reset blijven de camera’s het niet doen. Krijg deze melding zie bijlage). Nog meer mensen last van??
ABDED1A4-C171-4709-9380-8169CF74C2E7.jpeg
 
Inderdaad wel eens last van. Niet vanaf 2020.16.2.1, maar ook bij eerdere versies zo nu en dan gehad. De oplossing bij mij was de auto een nachtje in slaap laten vallen. De volgende ochtend waren de meldingen weg. Reset hielp bij mij in ieder geval niet. Slaap wel.
 
Het bijzondere van deze melding is dat er geen pijl op te trekken is waardoor het ontstaat. Laatst was ik naar het winkelcentrum gereden (5km) en de auto geparkeerd zonder andere voertuigen links of rechts (waardoor de camera’s mogelijk in de stress schieten om ‘whatever reason’) en dan bij terugkomst na 10 minuten deze melding voor de rest van de dag. Why?

Had vorig jaar bij een of andere 2019.x.x versie dat ik een melding kreeg over een geblokkeerde camera nadat ik in een relatief donkere parkeergarage had geparkeerd, maar zoals gezegd, is deze melding relatief nieuw en de oorzaak is mij onbekend.

Blijft een bijzonder fenomeen die Tesla, maar blijft leuk, ondanks deze perikelen.
 
Business as usual, phantom brakes (op de A9 van de Wijkertunnel richting Schiphol terwijl ik op cruisecontrol reed), Autopilot camera’s die tijdens het rijden spontaan uitvallen (bij mij de camera rechtsvoor).

Ging een tijdje goed met de updates, maar de laatste paar waren niet echt denderend. Lijkt wel alsof ze een ouwe gare versie als basis hebben gebruikt.
 
Business as usual, phantom brakes (op de A9 van de Wijkertunnel richting Schiphol terwijl ik op cruisecontrol reed), Autopilot camera’s die tijdens het rijden spontaan uitvallen (bij mij de camera rechtsvoor).

Ging een tijdje goed met de updates, maar de laatste paar waren niet echt denderend. Lijkt wel alsof ze een ouwe gare versie als basis hebben gebruikt.
Dat inhouden had ik vandaag ook op diezelfde plek en nog ergens anders. Maar verder was het heerlijk relaxed rijden op NoA. Op een rit van 200 km heb ik maar een keer ingegrepen en dat was om niet te lang achter een vrachtwagen vast te blijven zitten.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Dat inhouden had ik vandaag ook op diezelfde plek en nog ergens anders. Maar verder was het heerlijk relaxed rijden op NoA. Op een rit van 200 km heb ik maar een keer ingegrepen en dat was om niet te lang achter een vrachtwagen vast te blijven zitten.
Was het maar een gevalletje “inhouden” op cruisecontrol ging die vol in de ankers (sorry blauwe Megane die nog net onze kofferbak kon ontwijken, ben benieuwd wat je in zo’n geval dan op het schadeformulier moet invullen/aankruisen ). Moest daarna aan mijn teerbeminde die naast mij zat plechtig beloven niet meer op de cruise te gaan rijden. Andere plekken waar die phantom brakes had was op de A2 bij Culemborg, de A27 tussen Utrecht en Hagenstein. Het ging een tijdje goed, maar de laatste paar updates zullen ergens wel iets goeds doen, maar het gebruik van iets simpels als cruisecontrol is schijnbaar nog vrij ingewikkeld.