Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Net nog even gekeken en je kunt eigenlijk iedere pagina die HTLM5 gebruikt voor video openen via een paar handelingen vanuit de youtube app. Zorgen dat je via een link onder een youtube video naar www.google.com kan, waarna je iedere pagina full screen kunt openen.

Net dus ook even de Ziggo Go site geopend en video afgespeeld.:)

Wat een geweldige tip! Ik had zelf al uitgevonden dat je tv kunt kijken met geluid in de browser, maar full screen is natuurlijk nog veel beter. Zojuist getest met XS4ALL en Ziggo en werkt perfect.

Ik heb deze video opgeslagen onder "later bekijken":

.

Video selecteren, even naar beneden scrollen en op de link naar google.com klikken.

Je kunt natuurlijk ook zelf een video uploaden naar YouTube met daaronder directe links naar je favoriete (html5 video) websites...
 
  • Informative
Reactions: balblas
Ook beetje risico van de update instelling op "advanced" zetten, ik neem aan dat je hem daarop hebt staan? Autopilot is beta, er wordt ontzettend veel aan gesleuteld en dat gaat helaas met sprongen vooruit en achteruit. Je kan er voor kiezen om updates later te ontvangen. Je slaat dan als het goed is ook versies die buggy zijn over. Maar of het echt werkt weet volgens mij nog niemand.
Ik heb de update zelf ook gehad, maar ik heb de update-instelling niet op "advanced" staan. ..
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ
2019.32.11.1 ervaringen, ca 100 KM rijden

NoA: Net paar km op de snelweg klapt opeens de AP snelheid naar 50! Zag dat al meer mensen hier last van hadden. Onbegrijpelijk. Ik rijd hier bijna dagelijks en dit is pas sinds V10. Dikke min dus.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig. Tesla zou de pijn kunnen verzachten en het gevaar verminderen door AP veel geleidelijker op wisselingen van de maximusnelheid te laten reageren. Ik vind het best wel bruusk nu. De plaatsing van de borden is daarop ook aangepast, dat mensen geleidelijk hun snelheid verlagen, ipv te gaan remmen.
NoA: paar regendruppels en de melding verschijnt dat NoA niet actief is wegens slechte weer. Oké, beter safe dan sorry, maar zet dan aub ook de indicator in het navigatiescherm uit! Nu maar zelf handmatig uitgezet en terug naar EAP
Waarom uitgezet? Dat maakt toch geen verschil meer als de auto dat zelf al gedaan heeft?
EAP: dronken zeeman... wat slingert die auto van links naar rechts in de baan. En nee, niet alleen bij inhalen van vrachtwagens, maar ook als je stabiel in rechterbaan rijdt.
In de rechterbaan nog niet meegemaakt, wel op een middenbaan.
EAP: inhalen met EAP/NoA zo goed als onmogelijk. Achter elkaar afgebroken lane changes. Soms snap ik het (auto achter mij gaat meteen mee), maar soms ook zonder enige reden. Eerlijk gezegd: onbruikbaar.
100% mee eens. Na de duidelijk merkbare verbetering in 32.2 is dit een teleurstelling. Onbruikbaar zou ik overigens niet zeggen.
EAP/NoA: waarom de auto op een driebaansweg, waarbij ik in het midden rij en de rechterbaan inhaal deze auto in de rechterbaan wit maakt en niet wil inhalen is mij een raadsel....
Hij denkt dat die auto wil invoegen misschien? AP lijkt niet goed in het herkennen van invoegstroken vs. rijstroken. Heb ik ook wel eens soms, dat hij een auto niet wil inhalen, een tikje op het elpedaal is niet genoeg, je moet hem er dan helebaal voorbij dwingen en dan pakt hij de goede snelheid weer op.
EAP/NoA: bij Apeldoorn wilde NoA mij steeds vertellen dat ik na inhalen weer terug naar de rechterbaan moest. Helaas was dat een splitsing, dus geen alternatief voor mijn route.
NoA is waardeloos, teveel verkeerde rijstrooksuggesties om erop te kunnen vertrouwen.
Mijn conclusie is dat NoA/EAP compleet onbruikbaar is geworden. Alleen als je in de rechterbaan bent en blijft zou het met dichtgeknepen billen kunnen werken.
Dat vind ik wel wat overdreven. Maar ja, iedereen heeft zo zijn eiogen ervaringen met AP gehad.
Ik denk dat een groot deel afhankelijk van is van de problemen met verouderd kaartmateriaal en snelheden. Volgens mij ziet EAP geen rijstroken, maar haalt hij die van de kaart. Soms zie ik er drie op het scherm, maar zijn het er echt maar twee... Ook de snelheid is (schatting) voor 50% verkeerd.
Dat kan bijna niet, want hoe kan hij dan visualiseren in welke rijstrook je zit? Dat kan niet op GPS.
 
Vandaag ook V10 binnengehengeld en gelijk geïnstalleerd. Vanavond de spits een stuk snelweg gereden op de (basic) AP.
Ervaring tot nu toe nog niet zo goed geweest als vandaag. Bochten op de snelweg werden keurig genomen en de wagen bleef stabiel in de rijstrook. De TACC doet het voor mij beter dan ooit te voren. Snelheidsverschillen worden zeer soepel verwerkt en bij een serieuze rem-actie van iemand voor me (nee geen phantom brake van een Tesla ;)) pakte TACC keurig de stevige remactie mee met steeds een goede afstand tot mijn voorligger.

Twee maanden geleden met 2019.20.4.2 had ik nooit gedacht dat ik TACC of AP ooit zou gaan gebruiken, maar als de performance zo blijft zoals vandaag dan word ik er weer helemaal blij van.

Wat ik heel vreemd vind is dat ik in dit topic ook ervaringen van anderen lees die een achteruitgang in de AP performance bemerken terwijl ik en anderen het een verbetering vinden. Hoe het kan dat dezelfde software zulk verschillend gedrag vertoont is mij een raadsel
 
  • Like
Reactions: Rb338 and Rdam5314
Mijn conclusie is dat NoA/EAP compleet onbruikbaar is geworden. Alleen als je in de rechterbaan bent en blijft zou het met dichtgeknepen billen kunnen werken.

Totaal niet zoals ik het ervaar. EAP werkt in V10 gewoon erg goed. Inhalen en terug naar de rechterbaan gaat vloeiend, de afstand tot voorgangers gaat vloeiend, als er een auto voorschiet remt de auto niet meer abrupt af, maar veel meer geleidelijk. Filerijden gaat goed, kortom, niets te klagen.
 
Ik ervaar ook een veel prettigere TACC. In bochten lijkt hij wat verder vooruit te kijken en dus vloeiender te sturen.
Rechtuit op de snelweg slingert hij wel meer, zoals 'om de vrachtauto heen'. Andere weggebruikers merken het waarschijnlijk niet eens.
Dus AP is erop vooruit gegaan voor mij.

Ook fijn dat Dashcam de achteruitrijcamera nu meeneemt, phone icon links staat en als je Spötify maar gewoon lekker Zweeds probeert uit te spreken is het eigenlijk een grappige verandering :)
Joe mode is ook fijn als geen FSD hebt, scheelt een hoop herrie als je van baan verwisselt.

Ik vind het wel jammer dat ik geen Netflix on Autopilot heb :)
 
Wat ik heel vreemd vind is dat ik in dit topic ook ervaringen van anderen lees die een achteruitgang in de AP performance bemerken terwijl ik en anderen het een verbetering vinden. Hoe het kan dat dezelfde software zulk verschillend gedrag vertoont is mij een raadsel

IK heb het idee dat dat vooral de eigenaren in de Tesla S zijn die meer achteruitgang dan vooruitgang ervaren. Blijkbaar zitten er tovh wel verschillen in de hardware.
 
V10 en AP1
Vanmorgen V10 geïnstalleerd en vanmiddag 130 km, meestal snelweg, gereden.
Eerste wat opviel op 80 km weg is dat AP1 hier tot wel een kilometer afstand duidelijk rechts van het midden rijdt. Na rond 1 km zoekt de auto weer het midden van de rijbaan op.
Tweede opvallende verschil is dat een baanwissel van links naar rechts geleidelijker, eigenlijk iets te traag, verloopt.
Een duidelijke achteruitgang is dat de auto van rechts invoegend verkeer veel minder soepel afhandelt. V9 liet van rechts invoegend verkeer er soepel tussen en bleef langzaam op die invoegers toerijden tot de ingestelde afstand. Nu gaat ie al bij afstanden van 30 tot 40 meter in de remmen.
Verder geen verschillen gemerkt. Per saldo geen verbetering.
 
IK heb het idee dat dat vooral de eigenaren in de Tesla S zijn die meer achteruitgang dan vooruitgang ervaren. Blijkbaar zitten er tovh wel verschillen in de hardware.
Toen ik een S loaner had met 32.2.2 viel mij op dat die veel soepeler was dat de m3 als het om tacc ging. Eigenlijk zoals de m3 nu is met 11.1.
Kwestie van configuratie misschien.
Was trouwens lekker stil, die S(til).
 
Dit heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig. Tesla zou de pijn kunnen verzachten en het gevaar verminderen door AP veel geleidelijker op wisselingen van de maximusnelheid te laten reageren. Ik vind het best wel bruusk nu. De plaatsing van de borden is daarop ook aangepast, dat mensen geleidelijk hun snelheid verlagen, ipv te gaan remmen.

Als ik goed lees hebben toch meer mensen dit ervaren...

Waarom uitgezet? Dat maakt toch geen verschil meer als de auto dat zelf al gedaan heeft?

Hij geeft de melding op de cockpit maar blijft op het 17ich noa blauw aangeven. Ik weet dan niet of hij aan of uit staat. Dan liever zeker weten

In de rechterbaan nog niet meegemaakt, wel op een middenbaan.

Moet zeggen dat het op de terugweg vanmiddag een stuk stabieler reed... Waar dat verschil aan ligt, ik weet het niet.

100% mee eens. Na de duidelijk merkbare verbetering in 32.2 is dit een teleurstelling. Onbruikbaar zou ik overigens niet zeggen.

Tja, de ervaring van vanochten dwas echt zo. Vanmiddag heb ik daarom op ca 80km snelwag maar drie keer een lane change gedaan toen er echt helemaal niets verkeerd kon gaan en die zijn idd gelukt.

Hij denkt dat die auto wil invoegen misschien? AP lijkt niet goed in het herkennen van invoegstroken vs. rijstroken. Heb ik ook wel eens soms, dat hij een auto niet wil inhalen, een tikje op het elpedaal is niet genoeg, je moet hem er dan helebaal voorbij dwingen en dan pakt hij de goede snelheid weer op.

Klopt, ik kan alles natuurlijk over-rulen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

NoA is waardeloos, teveel verkeerde rijstrooksuggesties om erop te kunnen vertrouwen.

Yep, echt irritant dat hij wil dat je naar links of rechts gaat en het dan toch meteen blokkeert

Dat vind ik wel wat overdreven. Maar ja, iedereen heeft zo zijn eiogen ervaringen met AP gehad.

Moet zeggen dat de terugweg en stuk beter verliep. Toen 95% in rechterbaan gereden en zelf een kwartier lang achter vrachtwagen met 80km....

Dat kan bijna niet, want hoe kan hij dan visualiseren in welke rijstrook je zit? Dat kan niet op GPS.

Ik denk dat hij van de kaart haalt hoeveel stroken er zijn en dat gebruikt voor projecteren. Soms zie ik op scherm links van mij drie banen. Zo veel kan hij dus tonen. Soms toont hij er maar twee terwijl er drie zijn. Ga je dan baan naar links dan ziet hij opeens dat er nog een baan is.

Dank voor je reactie. Ik denk zelf verder dat er een behoorlijk verschil is tussen de auto's: S, X en 3 en dan ook nog eens met HW2.5 versus HW 3....