2019.32.11.1 ervaringen, ca 100 KM rijden
NoA: Net paar km op de snelweg klapt opeens de AP snelheid naar 50! Zag dat al meer mensen hier last van hadden. Onbegrijpelijk. Ik rijd hier bijna dagelijks en dit is pas sinds V10. Dikke min dus.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig. Tesla zou de pijn kunnen verzachten en het gevaar verminderen door AP veel geleidelijker op wisselingen van de maximusnelheid te laten reageren. Ik vind het best wel bruusk nu. De plaatsing van de borden is daarop ook aangepast, dat mensen geleidelijk hun snelheid verlagen, ipv te gaan remmen.
NoA: paar regendruppels en de melding verschijnt dat NoA niet actief is wegens slechte weer. Oké, beter safe dan sorry, maar zet dan aub ook de indicator in het navigatiescherm uit! Nu maar zelf handmatig uitgezet en terug naar EAP
Waarom uitgezet? Dat maakt toch geen verschil meer als de auto dat zelf al gedaan heeft?
EAP: dronken zeeman... wat slingert die auto van links naar rechts in de baan. En nee, niet alleen bij inhalen van vrachtwagens, maar ook als je stabiel in rechterbaan rijdt.
In de rechterbaan nog niet meegemaakt, wel op een middenbaan.
EAP: inhalen met EAP/NoA zo goed als onmogelijk. Achter elkaar afgebroken lane changes. Soms snap ik het (auto achter mij gaat meteen mee), maar soms ook zonder enige reden. Eerlijk gezegd: onbruikbaar.
100% mee eens. Na de duidelijk merkbare verbetering in 32.2 is dit een teleurstelling. Onbruikbaar zou ik overigens niet zeggen.
EAP/NoA: waarom de auto op een driebaansweg, waarbij ik in het midden rij en de rechterbaan inhaal deze auto in de rechterbaan wit maakt en niet wil inhalen is mij een raadsel....
Hij denkt dat die auto wil invoegen misschien? AP lijkt niet goed in het herkennen van invoegstroken vs. rijstroken. Heb ik ook wel eens soms, dat hij een auto niet wil inhalen, een tikje op het elpedaal is niet genoeg, je moet hem er dan helebaal voorbij dwingen en dan pakt hij de goede snelheid weer op.
EAP/NoA: bij Apeldoorn wilde NoA mij steeds vertellen dat ik na inhalen weer terug naar de rechterbaan moest. Helaas was dat een splitsing, dus geen alternatief voor mijn route.
NoA is waardeloos, teveel verkeerde rijstrooksuggesties om erop te kunnen vertrouwen.
Mijn conclusie is dat NoA/EAP compleet onbruikbaar is geworden. Alleen als je in de rechterbaan bent en blijft zou het met dichtgeknepen billen kunnen werken.
Dat vind ik wel wat overdreven. Maar ja, iedereen heeft zo zijn eiogen ervaringen met AP gehad.
Ik denk dat een groot deel afhankelijk van is van de problemen met verouderd kaartmateriaal en snelheden. Volgens mij ziet EAP geen rijstroken, maar haalt hij die van de kaart. Soms zie ik er drie op het scherm, maar zijn het er echt maar twee... Ook de snelheid is (schatting) voor 50% verkeerd.
Dat kan bijna niet, want hoe kan hij dan visualiseren in welke rijstrook je zit? Dat kan niet op GPS.