Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Wel apart dat er hier zijn die blind achteruit rijden, 100% vertrouwen op de piepjes.
Je trekt vreemde conclusies.
De piepjes zijn aardig nuttig volgens mij en voorkomen de nodige schade bij alle merken. Zo ook bij Tesla. Alleen bij Tesla worden ze soms volautomatisch uitgezet.

Jij hebt ze sowieso uit staan neem ik aan?
Want je bent niet blind neem ik aan dus dan heb je ze niet nodig.
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Je trekt vreemde conclusies.
De piepjes zijn aardig nuttig volgens mij en voorkomen de nodige schade bij alle merken. Zo ook bij Tesla. Alleen bij Tesla worden ze soms volautomatisch uitgezet.

Jij hebt ze sowieso uit staan neem ik aan?
Want je bent niet blind neem ik aan dus dan heb je ze niet nodig.
Ze staan aan maar ik gebruik de achteruitkijkcamera om te kijken hoeveel ruimte ik nog heb. Als ik niet kan zien, dan vind ik het echt niet prettig om achteruit te rijden.

Die piepjes zeggen weinig want die piepen al vrij vroeg en op 20cm zeggen ze dat je er al tegen zit. Als ik met nog 20cm in mijn garage inparkeer krijg ik de poort niet dicht.
 
LET OP: kort na de update begin december heb ik bij het achteruit in-parkeren in het donker de auto zachtjes tegen een boom aan gedrukt en mijn vrouw binnen 24 uur daarna hetzelfde maar dan in een parkeergarage tegen een betonnen pilaar :(. Het bleek dat het geluid van de parkeersensoren uitgeschakeld was (is iets waar je toch aan went en op rekent....). Ik had een vermoeden dat het door d e update was gekomen maar kon het niet hard maken. Gisterenochtend een update gehad naar 50.7 en wat blijkt, geluid parkeersensoren staan weer uit!! (zie afbeelding).

Schade is behoorlijk vrees ik, twee diepe deukjes op scherpe deel achterklep onder de spoiler, dat steekt het verst naar achteren uit. Ben bang dat het niet onder dekking verzekering valt.

Vervelend, maar als je instapt heb je toch ook een idee van de omgeving waar je geparkeerd hebt, en je kan ook gewoon je spiegels (en wellicht in donker iets minder relevant: camera's?) gebruiken toch?
Hele rare opmerking over die verzekering dekking.
 
Ze staan aan maar ik gebruik de achteruitkijkcamera om te kijken hoeveel ruimte ik nog heb. Als ik niet kan zien, dan vind ik het echt niet prettig om achteruit te rijden.

Die piepjes zeggen weinig want die piepen al vrij vroeg en op 20cm zeggen ze dat je er al tegen zit. Als ik met nog 20cm in mijn garage inparkeer krijg ik de poort niet dicht.
Sinds deze ervaring geloof ik het aantal cm ook niet altijd meer bij lage voorwerpen. Hij gaf 79cm aan terwijl het zo'n 30 had moeten zijn. Normaal geeft hij het altijd goed aan, maar deze plantenbak een keertje niet.

De camerabeelden vind ik wel het fijnste werken, door de grote hoek.
 

Attachments

  • 20200104_173835.jpg
    20200104_173835.jpg
    851.3 KB · Views: 49
  • 20200104_173912.jpg
    20200104_173912.jpg
    304.7 KB · Views: 36
  • Like
Reactions: wooter
Precies dat, of de vele mensen die dit topic de afgelopen 3 maanden hebben vervuild met 1 domme of kortzichtige post en zelfs niet terugkomen om het antwoord te lezen. Dat maakt de goede discussies ertussen een stuk moeilijker.

Ik snap je punt dat het vervelend is dat er nieuwe bestuurders zijn die even langs komen meeuwen, hun gal spuien en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen. Die moeten vooral lekker thuis tegen de muur gaan klagen en niet op een forum rondhangen.

Dat gezegd hebbende, dit is een forum waar je ervaringen deelt. Of je nou tesla liefhebber pur sang bent, een fanboy, een supporter van het eerste uur of iemand die net om de hoek komt kijken met zijn model 3...iedereen moet de ruimte krijgen om zijn ervaringen te delen, beklag te doen, tips te geven of gewoon zijn mening te ventileren.

Ik vind het na een half jaar hier dagelijks rond te hangen, mee te lezen en soms te reageren bijzonder vervelend worden dat er continu een aantal mensen rondloopt die het nodig vinden om bij elke vorm van melden van problemen met je auto, kritiek of feedback of uiting van frustratie vol gas tegen de ander in te gaan.
En die je dus ook mede delen dat je niet moet zeiken, zeuren, zakken, kritiek mag geven, geen Premium product moet verwachten, dat tesla vernieuwend is, innovatief is en ze alle ruimte moeten krijgen om zaken te fixen over x software updates heen, of dat je niet mag klagen als er gebreken in de hardwarematige kant van je auto zitten.
Wat de fak gasten? Wat mankeert er verdikkeme aan jullie? Het is niet dat je een bakje boter van een paar euro bij de supermarkt koopt wat niet in orde is.
Grow up en besef! Tesla is niet meer een kleine speler in een niche markt waar je een early adopter van bent... en ze zijn de afgelopen jaren gegroeid tot een merk wat zich moet meten met de gevestigde orde. Dat betekent ook dat je een niveau van kwaliteit en service moet kunnen verwachten zoals je dat bij elk product mag verwachten dat je koopt of leased (want ja..leasen kost ook gewoon behoorlijk wat centen afgezien van dat er denigrerend over gedaan wordt. Sterker nog het is de leasemarkt die het succes van Tesla stuwt...Dus heb een beetje respect).

Onder de streep moeten tesla op een bepaald punt hun *sugar* op orde krijgen, of het nou om service en onderhoud gaat of om de soms levensgevaarlijke software updates of basale zaken als een regensensor. En ga nu niet zeuren dat geen enkele auto dit kan. Mijn vorige audi heeft nog NOOIT een issue gehad met zulke basale functionaliteit. Sterker nog ik heb de afgelopen 12 jaar nog nooit zo vaak bij een garage gestaan als afgelopen 6 maanden ...mag ik dan ook even mijn beklag komen doen als er wat mankeert?

Als ik meld dat versie .7 niet ok werkt, hoef ik niet gelijk de Tesla gestapo op mijn dak te hebben omdat ik niet duidelijk genoeg uitleg hoe mijn ruitenwissers zich gedragen en in welke condities, waardoor er een gebrek aan inlevingsvermogen ontstaat bij de tegenpartij.

Ik heb me afgelopen periode bijvoorbeeld echt tenenkrommend verbaasd over het feit dat hier iemand komt die nieuw is om te melden dat de range van zijn sr+ tegenvalt tov waarmee geadverteerd wordt..En wilt graag ervaring uitwisselen...schandalig hoe jullie dan reageren...het ligt niet aan de auto...het zijn de wltp normen, zijn idee van ev tov een ice... hoe ernstig kan je gebrek aan fatsoen zijn...want het is gewoon onfatsoenlijk.

Leven en laten leven...in harmonie...kan dat?
Super!
 
Last edited:
Als ik meld dat versie .7 niet ok werkt, hoef ik niet gelijk de Tesla gestapo op mijn dak te hebben omdat ik niet duidelijk genoeg uitleg hoe mijn ruitenwissers zich gedragen en in welke condities, waardoor er een gebrek aan inlevingsvermogen ontstaat bij de tegenpartij
Maar om elkaar te helpen en er achter te komen of het een bug is of iets anders en of meer mensen er last van hebben lijkt het me wel handig dat je erbij omschrijft wat er niet werkt. Ik had je eerste berichtje ook gezien dat de ruitenwissers problemen hadden door een update. Ik dacht dat je daar bedoelde dat ze helemaal niets meer deden. Maar later las ik dat ze heel snel heen en weer gaan en op de snelweg met miezer veel te langzaam. Dat is iets wat ik ook heel vaak heb, al maanden lang.

Ik bedoel ik kan hier ook neerzetten dat ik problemen met mijn lampen heb, maar dan weet nog niet wat het probleem is.

Voor de rest ben ik het eens met je verhaal :)
 
Het punt bij de software is dat tesla de enige is die het kan fixen met een update en soft reset is het enige wat we hier kunnen adviseren. Dat het in de tussentijd soms levensgevaarlijke situaties oplevert....Dat nemen we op de koop toe.

Vervelend van je koplamp trouwens :)
 
Maar om elkaar te helpen en er achter te komen of het een bug is of iets anders en of meer mensen er last van hebben lijkt het me wel handig dat je erbij omschrijft wat er niet werkt. Ik had je eerste berichtje ook gezien dat de ruitenwissers problemen hadden door een update. Ik dacht dat je daar bedoelde dat ze helemaal niets meer deden. Maar later las ik dat ze heel snel heen en weer gaan en op de snelweg met miezer veel te langzaam. Dat is iets wat ik ook heel vaak heb, al maanden lang.

Ik bedoel ik kan hier ook neerzetten dat ik problemen met mijn lampen heb, maar dan weet nog niet wat het probleem is.

Voor de rest ben ik het eens met je verhaal :)
Zodat anderen wel gericht een antwoord of oplossing kunnen aandragen lijkt mij een nadere uitleg wel handig bij een losse opmerking: "mijn ruitenwissers doen het niet meer".
 
  • Like
Reactions: TM3LR and ScoopT
Wel apart dat er hier zijn die blind achteruit rijden, 100% vertrouwen op de piepjes.
Ook ik reed niet blind achteruit. Vanuit de inparkeersituatie stond de boom stond schuin naar voren. Noch mijn camera noch ikzelf had daar rekening mee gehouden. De camera had zelfs aangegeven dat ik nog ruimschoots de ruimte had om in te parkeren. En ik keek naar de camerabeelden ipv de spiegel. Maar of dat iets uit gemaakt had, betwijfel ik. Dan was het ook nog moeilijk te zien geweest.Gelukkig reed ik niet hard, maar desalniettemin een behoorlijke deuk. Maar ik vind jouw aanname wel grappig tov de andere discussie in deze thread.
 
Zoals wat?!

Kijk daar hebben we wooterspuit 11. Je weet zelf dondersgoed zoals wat er gevaarlijk kan zijn, je rijdt lang genoeg in al je tesla. Zal ik je eens een sprookje vertellen over alle phantom brakes op drukke snelwegen die zowel bij de model Ssen en mijn eigen model 3 zijn opgetreden met vrouw en kids in de auto? Of een ander mooi verhaal over de stuurbekrachtiging die er mee stopt tijdens het rijden waardoor de auto onbestuurbaar wordt in een model s?
Get a life in plaats van continu zo non chalant te reageren....droeftoeter....Of moet ik droefwooter zeggen?
 
Kijk daar hebben we wooterspuit 11. Je weet zelf dondersgoed zoals wat er gevaarlijk kan zijn, je rijdt lang genoeg in al je tesla. Zal ik je eens een sprookje vertellen over alle phantom brakes op drukke snelwegen die zowel bij de model Ssen en mijn eigen model 3 zijn opgetreden met vrouw en kids in de auto? Of een ander mooi verhaal over de stuurbekrachtiging die er mee stopt tijdens het rijden waardoor de auto onbestuurbaar wordt in een model s?
Get a life in plaats van continu zo non chalant te reageren....droeftoeter....Of moet ik droefwooter zeggen?
Met de inhoud kan ik het met je eens zijn, als ik die ervaring ook zou hebben, maar ik ben het niet helemaal met je eens zoals je mensen aanspreekt. Iedereen, ook jij wilt toch graag met een beetje respect aangesproken en behandeld worden? Je mag mij in deze een moraal-idioot noemen, maar voor volgende discussies is het wel handig om een beetje leuk te blijven reageren, anders loop je de kans dat niemand jouw posts meer leest met als gevolg dat jij geen antwoorden krijgt en je niet meer gehoord voelt.
 
Dit soort litanie duikt elke paar maanden weer op als weer eens iemand op zijn staart is getrapt. Ik pak de popcorn er even bij....:rolleyes:

zullen we het weer eens over Software 10 hebben?
Mag ik erbij komen zitten......Heb je wel genoeg popcorn ingeslagen, want wellicht dat er meer mensen willen aanschuiven..............
Ik heb trouwens een paar maanden geleden geleerd van deze opmerking van Duke-U.......
 
Last edited:
Ze staan aan maar ik gebruik de achteruitkijkcamera om te kijken hoeveel ruimte ik nog heb. Als ik niet kan zien, dan vind ik het echt niet prettig om achteruit te rijden.

dit dus, ik kijk altijd in mn spiegels en de camera en als ik het niet zie (dus voor) dan vertrouw ik nooit de sensors.

Naar mijn mening ook echt een zwaar minpunt dat Tesla niet een fatsoenlijke 360 view kan tonen en geen voorbumper camera heeft.
 
dit dus, ik kijk altijd in mn spiegels en de camera en als ik het niet zie (dus voor) dan vertrouw ik nooit de sensors.

Naar mijn mening ook echt een zwaar minpunt dat Tesla niet een fatsoenlijke 360 view kan tonen en geen voorbumper camera heeft.

Ik vind zelfs dat ze iets te vroeg bippen, al bij 70/80cm, wat bij de tolweg in Frankrijk resulteert in het feit dat ik vaker mijn deur open moest doen om de ticket te pakken (ja en ik ben een kleine francaise dat helpt ook niet) xD. Nu heb ik het wel te pakken en weet ik wel beter tot hoe ver ik kan gaan (en ja je ziet de afstand op je scherm, maar ik kijk op dat moment dan liever buiten). Ook dat bij 25/20cm op eens STOP is is bij mijn ouders thuis jammer, ik kan bij hun oprit daar parkeren en laden maar het komt echt nauw; ik moet dan 10cm van de muur en portiek rijden, ik dacht dat het niet te doen was dus, tot dat iemand ging mee kijken buiten. Ondertussen heb ik wel door tot hoe ver ik kan gaan, dus hoe dan ook een kwestie van je auto leren kennen, maar toch.

Echter heb ik tot nu toe niet ervaren dat de biepjes eruit zijn gegaan bij een nieuwe versie, heel vreemd dus dat het niet bij iedereen zo is. Wel had ik een keer gehad dat hij van hold to roll was gegaan, wat ik heeeel snel hebt terug veranderd (en wel schok van toen mijn auto niet remde zoals verwacht). Dus ja, een nieuw update kan voor verassingen zorgen maar uiteindelijk is de bestuurder wel eindverantwoordelijk. Ik snap wel dat het misschien voor sommige mensen wel wennen is om zo'n auto te hebben, ik vind het wel een grote stuk van de fun om al die updates te krijgen :).
 
Ik vind zelfs dat ze iets te vroeg bippen, al bij 70/80cm, wat bij de tolweg in Frankrijk resulteert in het feit dat ik vaker mijn deur open moest doen om de ticket te pakken (ja en ik ben een kleine francaise dat helpt ook niet) xD. Nu heb ik het wel te pakken en weet ik wel beter tot hoe ver ik kan gaan (en ja je ziet de afstand op je scherm, maar ik kijk op dat moment dan liever buiten). Ook dat bij 25/20cm op eens STOP is is bij mijn ouders thuis jammer, ik kan bij hun oprit daar parkeren en laden maar het komt echt nauw; ik moet dan 10cm van de muur en portiek rijden, ik dacht dat het niet te doen was dus, tot dat iemand ging mee kijken buiten. Ondertussen heb ik wel door tot hoe ver ik kan gaan, dus hoe dan ook een kwestie van je auto leren kennen, maar toch.

Echter heb ik tot nu toe niet ervaren dat de biepjes eruit zijn gegaan bij een nieuwe versie, heel vreemd dus dat het niet bij iedereen zo is. Wel had ik een keer gehad dat hij van hold to roll was gegaan, wat ik heeeel snel hebt terug veranderd (en wel schok van toen mijn auto niet remde zoals verwacht). Dus ja, een nieuw update kan voor verassingen zorgen maar uiteindelijk is de bestuurder wel eindverantwoordelijk. Ik snap wel dat het misschien voor sommige mensen wel wennen is om zo'n auto te hebben, ik vind het wel een grote stuk van de fun om al die updates te krijgen :).
Tres bien, Cely! Les Updates sont amusantes. (updates feminine en Francais?)
 
  • Funny
Reactions: Cely