Precies dat, of de vele mensen die dit topic de afgelopen 3 maanden hebben vervuild met 1 domme of kortzichtige post en zelfs niet terugkomen om het antwoord te lezen. Dat maakt de goede discussies ertussen een stuk moeilijker.
Ik snap je punt dat het vervelend is dat er nieuwe bestuurders zijn die even langs komen meeuwen, hun gal spuien en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen. Die moeten vooral lekker thuis tegen de muur gaan klagen en niet op een forum rondhangen.
Dat gezegd hebbende, dit is een forum waar je ervaringen deelt. Of je nou tesla liefhebber pur sang bent, een fanboy, een supporter van het eerste uur of iemand die net om de hoek komt kijken met zijn model 3...iedereen moet de ruimte krijgen om zijn ervaringen te delen, beklag te doen, tips te geven of gewoon zijn mening te ventileren.
Ik vind het na een half jaar hier dagelijks rond te hangen, mee te lezen en soms te reageren bijzonder vervelend worden dat er continu een aantal mensen rondloopt die het nodig vinden om bij elke vorm van melden van problemen met je auto, kritiek of feedback of uiting van frustratie vol gas tegen de ander in te gaan.
En die je dus ook mede delen dat je niet moet zeiken, zeuren, zakken, kritiek mag geven, geen Premium product moet verwachten, dat tesla vernieuwend is, innovatief is en ze alle ruimte moeten krijgen om zaken te fixen over x software updates heen, of dat je niet mag klagen als er gebreken in de hardwarematige kant van je auto zitten.
Wat de fak gasten? Wat mankeert er verdikkeme aan jullie? Het is niet dat je een bakje boter van een paar euro bij de supermarkt koopt wat niet in orde is.
Grow up en besef! Tesla is niet meer een kleine speler in een niche markt waar je een early adopter van bent... en ze zijn de afgelopen jaren gegroeid tot een merk wat zich moet meten met de gevestigde orde. Dat betekent ook dat je een niveau van kwaliteit en service moet kunnen verwachten zoals je dat bij elk product mag verwachten dat je koopt of leased (want ja..leasen kost ook gewoon behoorlijk wat centen afgezien van dat er denigrerend over gedaan wordt. Sterker nog het is de leasemarkt die het succes van Tesla stuwt...Dus heb een beetje respect).
Onder de streep moeten tesla op een bepaald punt hun *sugar* op orde krijgen, of het nou om service en onderhoud gaat of om de soms levensgevaarlijke software updates of basale zaken als een regensensor. En ga nu niet zeuren dat geen enkele auto dit kan. Mijn vorige audi heeft nog NOOIT een issue gehad met zulke basale functionaliteit. Sterker nog ik heb de afgelopen 12 jaar nog nooit zo vaak bij een garage gestaan als afgelopen 6 maanden ...mag ik dan ook even mijn beklag komen doen als er wat mankeert?
Als ik meld dat versie .7 niet ok werkt, hoef ik niet gelijk de Tesla gestapo op mijn dak te hebben omdat ik niet duidelijk genoeg uitleg hoe mijn ruitenwissers zich gedragen en in welke condities, waardoor er een gebrek aan inlevingsvermogen ontstaat bij de tegenpartij.
Ik heb me afgelopen periode bijvoorbeeld echt tenenkrommend verbaasd over het feit dat hier iemand komt die nieuw is om te melden dat de range van zijn sr+ tegenvalt tov waarmee geadverteerd wordt..En wilt graag ervaring uitwisselen...schandalig hoe jullie dan reageren...het ligt niet aan de auto...het zijn de wltp normen, zijn idee van ev tov een ice... hoe ernstig kan je gebrek aan fatsoen zijn...want het is gewoon onfatsoenlijk.
Leven en laten leven...in harmonie...kan dat?
Super!