Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
Deze Pewag Servo Sport met 7mm ketting voor smalle wielkasten en automatische naspanner, zijn niet te duur en goed en makkelijk om te leggen.
Ik heb ze voor de 245/40R20 gekocht.

IMG_1814.JPG
 
Hi Rob, you can lend mine but I'm located in Breda. Let me know if you're in the neighbourhood.

Hi Dylan, thanks indeed. I managed to solve the matter myself. With some tugging here & there I found that the chains we have for our XC90 will just about fit the MS. Probably not the best solution but I've never seen snow in Schruns anyway, which is why I'm averse to buying yet another set of chains.

Cheers,

Rob.
 
Hier eigenlijk de zelfde vraag :)
Ik heb in het weekend de kettingen van mijn XC90 op de Tesla gepast. 19 inch met Pirelli winterbanden. Passen perfect en zijn sterk genoeg om de krachten van de S te trotseren. Met de luchtvering op de hoogste stand was dit opleggen kinderspel. Ben wel van plan, als ik ze inde praktijk ga gebruiken, constant op de hoogste stand te rijden....
 
Ik heb in het weekend de kettingen van mijn XC90 op de Tesla gepast. 19 inch met Pirelli winterbanden. Passen perfect en zijn sterk genoeg om de krachten van de S te trotseren. Met de luchtvering op de hoogste stand was dit opleggen kinderspel. Ben wel van plan, als ik ze inde praktijk ga gebruiken, constant op de hoogste stand te rijden....

Welk merk/type zijn die kettingen?
 
De enige keer dat ik terugdacht aan mijn X5 sinds mei 2014 was zaterdag na kerst. Opgevroren pak sneeuw, onbekende straten, achterwielaandrijving en 2.070 Kg. Niet meer voor én niet achteruit. Duwen, jongens. Scheelde zelfs niet veel of ik had op een ondergesneeuwd betonnen paaltje ook nog mijn rechterflank eraf gerukt. Opzouten met die sneeuw! Hoe in hemelsnaam doen die 6.000 Noren dat? Sneeuwkettingen?
 
De enige keer dat ik terugdacht aan mijn X5 sinds mei 2014 was zaterdag na kerst. Opgevroren pak sneeuw, onbekende straten, achterwielaandrijving en 2.070 Kg. Niet meer voor én niet achteruit. Duwen, jongens. Scheelde zelfs niet veel of ik had op een ondergesneeuwd betonnen paaltje ook nog mijn rechterflank eraf gerukt. Opzouten met die sneeuw! Hoe in hemelsnaam doen die 6.000 Noren dat? Sneeuwkettingen?

Ik zat die zaterdag ook diep in de sneeuw, maar wel met winterbanden. In de wijk waar ik woon, wordt niet gestrooid. Geen centje pijn, ik moest alleen opletten op niet te snel op te trekken, want dan trekt het kontje een beetje weg.. Waar rij jij op?
 
De enige keer dat ik terugdacht aan mijn X5 sinds mei 2014 was zaterdag na kerst. Opgevroren pak sneeuw, onbekende straten, achterwielaandrijving en 2.070 Kg. Niet meer voor én niet achteruit. Duwen, jongens. Scheelde zelfs niet veel of ik had op een ondergesneeuwd betonnen paaltje ook nog mijn rechterflank eraf gerukt. Opzouten met die sneeuw! Hoe in hemelsnaam doen die 6.000 Noren dat? Sneeuwkettingen?
Winterbanden met spikes doen wonderen:smile:
 
De enige keer dat ik terugdacht aan mijn X5 sinds mei 2014 was zaterdag na kerst. Opgevroren pak sneeuw, onbekende straten, achterwielaandrijving en 2.070 Kg. Niet meer voor én niet achteruit. Duwen, jongens. Scheelde zelfs niet veel of ik had op een ondergesneeuwd betonnen paaltje ook nog mijn rechterflank eraf gerukt. Opzouten met die sneeuw! Hoe in hemelsnaam doen die 6.000 Noren dat? Sneeuwkettingen?

Als we echt n keer helemaal insneeuwen hebben wij hier als tweede auto in t gezin nog n 15 jaar oude Jeep grand Cherokee staan. Maakt n beetje meer kabaal en de pomphouder is je beste vriend. Buiten dat is met dat ding en n goede set allroad banden sneeuw geen enkele issue meer.

15 jaar oud betekend overigens de yongtimer regeling waardoor ie met een dagwaarde van bijna niets bizar goedkoop is om te rijden mits je m zakelijk kan rijden natuurlijk.
 
Als we echt n keer helemaal insneeuwen hebben wij hier als tweede auto in t gezin nog n 15 jaar oude Jeep grand Cherokee staan. Maakt n beetje meer kabaal en de pomphouder is je beste vriend. Buiten dat is met dat ding en n goede set allroad banden sneeuw geen enkele issue meer.

15 jaar oud betekend overigens de yongtimer regeling waardoor ie met een dagwaarde van bijna niets bizar goedkoop is om te rijden mits je m zakelijk kan rijden natuurlijk.

Ik ben helemaal niet bang wat tractie betreft (winterbanden). Wel was het hier zo dat er een dik pak was gevallen, waarin sporen waren gereden en de stukken ertussen waren hoog en keihard bevroren. Daar ben ik niet in gaan rijden want dan ben ik bang voor de onderkant, ondanks hoogteverstelling. Ik zoek het niet op. Heb wel even in verse sneeuw gereden van 15 cm dik en dat gaat perfect. Vooral in beweging komen is mooi om aan te voelen.

Vroeger had ik een tijdje (500k kilometers en toen was hij op) een Chrysler Grand Caravan AWD en dat reed ook wel maar veel abrupter. Was natuurlijk geen echte 4x4 maar tesla doet het veel beter.
 
Heb ook sneeuwkettingen nodig voor de trip naar oostenrijk. Dat valt nog niet mee in keuze. Heb contact opgenomen met Thule, dit is hun nogal vreemde antwoord:

"Wij hebben uw onderstaande vraag goed ontvangen en danken u voor uw interesse in onze Thule producten.

Helaas, op deze wagen hebben wij nog geen sneeuwkettingen kunnen testen en hebben dus ook geen aanbeveling voor deze wagen
"

Vervolgens Pewag, maar 1 sneeuwketting optie met een nogal vreemd uitziend systeem wat mij niet heel erg handig lijkt:
"Voor uw auto is alleen de Ring Automatik LM 79 SB geschikt"
Deze is zo rond de EUR 150

Toen Tesla maar even gecontacteerd:
"De prijs voor de sneeuwkettingen is €350,- incl. De sneeuwkettingen die u via het Tesla Service Centrum kunt bestellen zijn Trak Sport Type 217 van Maggi"
Dat zijn kettingen die je monteert op de wieldoppen. Lijkt mij ook niet echt handig, maar dat ben ik dan ook niet :wink:

Op een Engelse website www.roofbox.co.uk kan je wel Tesla invullen en die raden de Thule CL10 aan. Deze is 139 euro op Amazon.de

Ik begin nu wel te twijfelen want er zijn blijkbaar niet veel opties. Denken jullie dat de Thule CL10 zal voldoen?