Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor het serviceproces vind ik het gepiel op een telefoon echt vervelend.
Ik doe zo goed als alles via de iphone: emailen, boekhouding, aankopen, socials, krant lezen, dit forum, bankzaken. Even de zure appel doorbijten om het gewoon te worden. Zelfs de Ipad laat ik al volledig voor mijn vrouw, geen behoefte meer aan.
Mijn eigen PC wordt enkel nog 1 keer per maand gebruikt om een back-up te hebben van mijn cloud.
Enkel het werk voor de klant doe ik niet op mijn iPhone. Dat doe ik op een pc die hij ter beschikking stelt.
Al eens swipe typing geprobeerd. Niet altijd correct, maar zelfs met verbeteren van de fouten voelt het toch nog aangenamer aan:
Trouwens ik vind een iP:hone app die op een iPad draait met zo'n klein scherm een aanfluiting.
De meeste apps die voor de smartphone gemaakt zijn kan je op dubbele grootte tonen op een tablet. Kan dat niet voor de Tesla app?
ik weet dat het werk is om zo'n app om te zetten voor al die verschillende formaten, maar toch).
Dat is niet meer. Veel lay-out protocollen (html5 bvb) passen zich automatisch aan aan de schermen waarop ze gedraaid worden.
Kost je wel € 85,-- per dag.
Dat is een vooruitgang. Toen de gratis vervangwagen afgeschaft werden in 2018, was het € 110.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Toen ik afgelopen winter winterbanden wou scoren voor mijn Tesla, was ik wel geholpen bij Tesla en was mijn bandenboer duurder.

Dan stelde Tesla me ook voor om de zomerbanden bij "hun" "bandenhotel" te stockeren. Dat vond ik al veel beter dan ze thuis in de weg hebben staan.

En sinds een maand liggen de zomerbanden er weer op en liggen de winterbanden bij het bandenhotel.

Ik heb nog geen mail gezien van Tesla dat ze die externe service niet meer aanbieden in België.
Wellicht verkeerde bandenboer. ;)

De bandenboer waar ik bijv. kom heeft standaard TO banden op voorraad en ze kosten gemonteerd en al ca. 2/3 van wat Tesla rekent.
 
Ik had al enige tijd van een lawaaiige airco. Hij koelde wel, maar het lawaai werd steeds erger en ik werd bang dat hij er op een gegeven moment mee op zou houden. Service call aangemaakt, offerte voor 150 euro en dinsdagochtend 7 mei naar SeC Adam. Helaas... na een uur kwam de mededeling: compressor moet vervangen ca 2300 euro... Slik. Maar goed, zonder airco in de zomer is geen feest en je hebt de koeling ook nodig bij superchargen. Oplosdatum 13 mei einde dag. Helaas einde dag werd die snel verzet naar dinsdag. Gisteren positief bericht: om 17:00 auto klaar. Ik in uber naar SeC. Werd in de auto gebeld dat de airco gerepareerd was maar er een onbekende foutmelding was opgetreden.

Maar keurig opgelost: medewerker is iets langer gebleven en er stond een vrij nieuwe Model Y klaar! Gezien het gemopper over SeC Adam wil ik deze positieve ervaring toch ook graag delen. Super dat ze toch alles goed checken en dat er dan wat uitkomt is pech, that's life. Maar meteen kosteloos een vervangende auto regelen is naar mening super!

Overigens kan ik mij een auto huren in het verleden nog herinneren: naar binnen, formulieren tekenen, kopie rijbewijs inleveren, sleutel en kentekenbewijs mee, verzekeringspapieren enz...
Bij Tesla gaat dat toch iets anders: of ik even via de service chat een foto rijbewijs wilde uploaden. Daarna werd de auto in mijn Tesla app gezet en toen ik aankwam kon ik zo naar de auto lopen. Even telefoon aan auto koppelen, huurvoorwaarden via app accepteren en rijden maar....
 
Laatst mijn 2015 Model S naar SeC Groningen laten brengen door een berger ivm compleet verlies aandrijving. Blijk de LDU het begeven te hebben (2 maanden buiten garantie). Of ik even 6800 EUR wou aftikken.

Ben niet akkoord gegaan met reparatie en heb de auto terug naar huis laten slepen door een bergingsbedrijf.
Nu kijk ik in de frunk omdat de 12v het niet meer deed; 12v afgekoppeld (kan ik begrijpen) en ... 1 dop van een spuitbus vol met losse schroeven, lijken op body schroeven (grove draad).

Dus ik betaal 280 EUR voor een diag en vervolgens krijg ik m'n auto met allemaal loszittende onderdelen terug?!

Ik probeer nu in contact te komen met SeC Groningen want dit is echt ongehoord. Ik betaal voor een diag, die stel je, dan verwacht ik wel dat je even de moeite neemt om spul weer netjes te monteren, ook al gaat de klant niet akkoord met een reparatie.
 
Last edited:
Onlangs een tweede service ervaring met SeC Purmerend. Reden:
1. klein beetje water aan binnenzijde afdichtrubber achterklep na een lange rit in dikke regen
2. irritant gepiep/gekraak bij linkervoetsteun rijder
3. geratel uit de achterklep was weer terug, kreeg het zelf niet meer weg ondanks afstellen rubbers

De ervaring zelf was wederom ‘smooth’ en ook hadden ze een leenauto klaarstaan voor me.

1. konden ze helaas niet reproduceren (auto had duidelijk onder de Tesla tuinslang gestaan), zelf ook maar eenmalig meegemaakt nadien niet meer dus misschien was er gewoon wat naar binnen geregend toen m’n vriendin de klep open had staan. Rubbers gecontroleerd verder niets aan gewijzigd.
2. opgelost, opnieuw vastgezet
3. konden ze niet reproduceren, wat ik wel vreemd vond aangezien het duidelijk hoorbaar was over klinkerwegen. Desondanks hadden ze de rubbers/klep opnieuw afgesteld en daarmee was het ook opgelost. Hopelijk blijft dat nu ook echt weg.

Uiteindelijk kon ik m’n auto dezelfde middag weer ophalen. Ondertussen FSD even zitten testen op de A10 🙂

Heb met mijn twee service ervaringen tot nu toe ook geen hele gekke dingen gehad (auto is van januari ‘24) maar prima geholpen wat mij betreft daarbij Purmerend. 👍🏼