Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Viel me wel op hoe goedkoop alles bevestigd was.
Veel klikken en parkers. Geen bouten en moeren gebruikt.
Hoe efficiënt de wagen gemonteerd wordt. Robots zetten alles met een klik vast. Geen geneuzel met bouten en moeten, waarbij je aan beide kanten moet zijn om ze te kunnen bevestigen en die daarna vastroesten en herstellingen bemoeilijken.
Bij een aanrijding lossen de clips en de parkers zodat de schade aan de onderdelen beperken, doordat ze anders mee geteokken worden.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Na een dag van meetings die een e-mail hadden moeten zijn de sentry beelden checken om te kijken of er geen onverlaat een deukje in mijn wagen heeft gemaakt, om vervolgens in gedachten de kant op te draaien waar je naar toe wil maar niet naar toe kan..
View attachment 1028045

Ik heb het met je te doen.
Zo snel mogelijk repareren en in het vergeethoekje van je brein stoppen!
 
  • Like
Reactions: NielsA
Na een dag van meetings die een e-mail hadden moeten zijn de sentry beelden checken om te kijken of er geen onverlaat een deukje in mijn wagen heeft gemaakt, om vervolgens in gedachten de kant op te draaien waar je naar toe wil maar niet naar toe kan..
View attachment 1028045
Vanmorgen bij de schadehersteller geweest. Het gaat een mooie saga worden.. Waar ik al bang voor was gezien de slechte verhalen over reparaties aan Tesla’s. Er moet een nieuwe deur in want aluminium laat zich niet of heel lastig herstellen. De deur wordt echter pas bestelt als ik mijn auto op 9 april kom brengen als een soort onderpand, aangezien de schadehersteller in het verleden enkele keren is opgezadeld met vooraf bestelde onderdelen (en bijbehorende kosten) omdat de klant uiteindelijk niet kwam opdagen. Tesla neemt namelijk geen onderdelen terug. Ik heb contact gehad met de LM, maar die willen en/of kunnen hier niets in betekenen. Vervolgens kunnen de levertijden bij Tesla flink oplopen (>maand) waardoor ik mogelijk flink lang in een kleinere klasse (conform leasecontract) auto moet rondrijden terwijl ik uiteraard wel het maandelijkse leasebedrag voor mijn Model Y kwijt ben. Allemaal niet het einde van de wereld -waarbij ik er wel voor het gemak vanuit ga mijn auto hersteld en al weer te kunnen rijden ruim voor de geplande vakantie in september- maar ideaal en fijn is het niet.
 
Vanmorgen bij de schadehersteller geweest. Het gaat een mooie saga worden.. Waar ik al bang voor was gezien de slechte verhalen over reparaties aan Tesla’s. Er moet een nieuwe deur in want aluminium laat zich niet of heel lastig herstellen. De deur wordt echter pas bestelt als ik mijn auto op 9 april kom brengen als een soort onderpand, aangezien de schadehersteller in het verleden enkele keren is opgezadeld met vooraf bestelde onderdelen (en bijbehorende kosten) omdat de klant uiteindelijk niet kwam opdagen. Tesla neemt namelijk geen onderdelen terug. Ik heb contact gehad met de LM, maar die willen en/of kunnen hier niets in betekenen. Vervolgens kunnen de levertijden bij Tesla flink oplopen (>maand) waardoor ik mogelijk flink lang in een kleinere klasse (conform leasecontract) auto moet rondrijden terwijl ik uiteraard wel het maandelijkse leasebedrag voor mijn Model Y kwijt ben. Allemaal niet het einde van de wereld -waarbij ik er wel voor het gemak vanuit ga mijn auto hersteld en al weer te kunnen rijden ruim voor de geplande vakantie in september- maar ideaal en fijn is het niet.
Ik zou eens verder kijken, mijn schadehersteller heeft de deuk in mijn deur (lelijke knik) wel mooi gefixed ondanks z'n eigen waarschuwing. Kost een fractie en wordt het niks kijk dan eens naar tweedehands deuren van de sloop. Allemaal goedkoper en makkelijker.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Na een dag van meetings die een e-mail hadden moeten zijn de sentry beelden checken om te kijken of er geen onverlaat een deukje in mijn wagen heeft gemaakt, om vervolgens in gedachten de kant op te draaien waar je naar toe wil maar niet naar toe kan..
View attachment 1028045
Oh, wat dubbel zonde dan! Succes met het vervolg hiervan.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Vanmorgen bij de schadehersteller geweest. Het gaat een mooie saga worden.. Waar ik al bang voor was gezien de slechte verhalen over reparaties aan Tesla’s. Er moet een nieuwe deur in want aluminium laat zich niet of heel lastig herstellen. De deur wordt echter pas bestelt als ik mijn auto op 9 april kom brengen als een soort onderpand, aangezien de schadehersteller in het verleden enkele keren is opgezadeld met vooraf bestelde onderdelen (en bijbehorende kosten) omdat de klant uiteindelijk niet kwam opdagen. Tesla neemt namelijk geen onderdelen terug. Ik heb contact gehad met de LM, maar die willen en/of kunnen hier niets in betekenen. Vervolgens kunnen de levertijden bij Tesla flink oplopen (>maand) waardoor ik mogelijk flink lang in een kleinere klasse (conform leasecontract) auto moet rondrijden terwijl ik uiteraard wel het maandelijkse leasebedrag voor mijn Model Y kwijt ben. Allemaal niet het einde van de wereld -waarbij ik er wel voor het gemak vanuit ga mijn auto hersteld en al weer te kunnen rijden ruim voor de geplande vakantie in september- maar ideaal en fijn is het niet.


Andere schadehersteller? Bij First Class in Breukelen (Tesla certified) hebben ze zelf voorraad.
 
Vanmorgen bij de schadehersteller geweest. Het gaat een mooie saga worden.. Waar ik al bang voor was gezien de slechte verhalen over reparaties aan Tesla’s. Er moet een nieuwe deur in want aluminium laat zich niet of heel lastig herstellen. De deur wordt echter pas bestelt als ik mijn auto op 9 april kom brengen als een soort onderpand, aangezien de schadehersteller in het verleden enkele keren is opgezadeld met vooraf bestelde onderdelen (en bijbehorende kosten) omdat de klant uiteindelijk niet kwam opdagen. Tesla neemt namelijk geen onderdelen terug. Ik heb contact gehad met de LM, maar die willen en/of kunnen hier niets in betekenen. Vervolgens kunnen de levertijden bij Tesla flink oplopen (>maand) waardoor ik mogelijk flink lang in een kleinere klasse (conform leasecontract) auto moet rondrijden terwijl ik uiteraard wel het maandelijkse leasebedrag voor mijn Model Y kwijt ben. Allemaal niet het einde van de wereld -waarbij ik er wel voor het gemak vanuit ga mijn auto hersteld en al weer te kunnen rijden ruim voor de geplande vakantie in september- maar ideaal en fijn is het niet.
Ik had vorig jaar ook (beperkte) schade aan de voor en achter deur. I.v.m. aluminium moeten inderdaad beide deuren worden vervangen (kosten ongeveer €5k)
Ik ben toen bij ABS schade herstel geweest en ze hebben de deuren besteld en ondertussen mocht ik gewoon met mijn auto blijven rijden. Wachttijd was toen ongeveer 4 weken. Tijdens het herstel kreeg ik een Audi A5 als huurauto mee….
Wel bijzonder dat je je auto moet achterlaten als onderpand. Ik zou dat zeker niet doen, dat is iets wat de lease maatschappij moet regelen zou ik denken. Zo niet, dan naar een ander schadeherstelbedrijf gaan (iets wat de LM ook zou moeten regelen want het is hun auto, waar uiteindelijk genoeg voor betaald wordt).
 
  • Like
Reactions: job-lek and NielsA
Kun je die deur niet gewoon voorschieten zodat de schadehersteller geen risico loopt?
Met die gedachte speelde ik ook ja. Wat zou een deur(paneel -geen idee wat ze precies gaan bestellen) kosten? Moet zeggen dat ik mijn niet al te ruime spaartegoed al flink moet aanspreken voor andere zaken de komende maanden, dus ik ben bang dat het bij een idee blijft.. Maar zal toch eens informeren bij de hersteller.
 
Ik had vorig jaar ook (beperkte) schade aan de voor en achter deur. I.v.m. aluminium moeten inderdaad beide deuren worden vervangen (kosten ongeveer €5k)
Ik ben toen bij ABS schade herstel geweest en ze hebben de deuren besteld en ondertussen mocht ik gewoon met mijn auto blijven rijden. Wachttijd was toen ongeveer 4 weken. Tijdens het herstel kreeg ik een Audi A5 als huurauto mee….
Wel bijzonder dat je je auto moet achterlaten als onderpand. Ik zou dat zeker niet doen, dat is iets wat de lease maatschappij moet regelen zou ik denken. Zo niet, dan naar een ander schadeherstelbedrijf gaan (iets wat de LM ook zou moeten regelen want het is hun auto, waar uiteindelijk genoeg voor betaald wordt).
Dank voor je reactie. 'Onderpand' zijn mijn woorden voor de goede orde, maar daar komt het enigszins op neer. Overigens gaf de hersteller wel aan dat -indien levering heel lang zou gaan duren- het wellicht wel mogelijk was om in de tussentijd met mijn auto te blijven rijden. Hij gaf een voorbeeld van een klant waarbij ze dat ook hebben toegestaan.

Geen idee wat 'een klasse lager' gaat inhouden qua mogelijke huurauto. Zal trouwens de LM eens vragen dat nader te specificeren voordat ze me een oor aan naaien. A5 is geen klasse lager gok ik, en mogelijk had jij die voorwaarde niet in je leasecontract. Op zich heb ik geen Model Y equivalent nodig voor dagelijks gebruik, maar al te schraal rijden doe ik liever niet aangezien ik wel betaal voor een Model Y.

Vier weken is te overzien. Ook de kosten vallen mee, dus mogelijk kan ik wel een deur voorschieten zodat het allemaal wat sneller gaat. Nogmaals dank voor de info!
 
  • Like
Reactions: JanG007
Met die gedachte speelde ik ook ja. Wat zou een deur(paneel -geen idee wat ze precies gaan bestellen) kosten? Moet zeggen dat ik mijn niet al te ruime spaartegoed al flink moet aanspreken voor andere zaken de komende maanden, dus ik ben bang dat het bij een idee blijft.. Maar zal toch eens informeren bij de hersteller.
Geen idee.
Maar ik denk dat als je zegt dat je 500 euro wil betalen als soort onderpand je er met je schadebedrijf wel uitkomt. Die snapt ook wel dat je niet zomaar 500 euro gaat achterlaten.

En misschien lukt t met 250 ook al ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het proberen waard ja. Wacht eerst antwoord af van hersteller die mogelijk voorraad heeft.

Vanmorgen bij de schadehersteller geweest. Het gaat een mooie saga worden.. Waar ik al bang voor was gezien de slechte verhalen over reparaties aan Tesla’s. Er moet een nieuwe deur in want aluminium laat zich niet of heel lastig herstellen. De deur wordt echter pas bestelt als ik mijn auto op 9 april kom brengen als een soort onderpand, aangezien de schadehersteller in het verleden enkele keren is opgezadeld met vooraf bestelde onderdelen (en bijbehorende kosten) omdat de klant uiteindelijk niet kwam opdagen. Tesla neemt namelijk geen onderdelen terug. Ik heb contact gehad met de LM, maar die willen en/of kunnen hier niets in betekenen. Vervolgens kunnen de levertijden bij Tesla flink oplopen (>maand) waardoor ik mogelijk flink lang in een kleinere klasse (conform leasecontract) auto moet rondrijden terwijl ik uiteraard wel het maandelijkse leasebedrag voor mijn Model Y kwijt ben. Allemaal niet het einde van de wereld -waarbij ik er wel voor het gemak vanuit ga mijn auto hersteld en al weer te kunnen rijden ruim voor de geplande vakantie in september- maar ideaal en fijn is het niet.
Even een update: de schadehersteller heeft een paar weken geleden de deur alvast besteld. Ik hoefde mijn horloge of kind niet achter te laten als onderpand. Vanmorgen ging ik de auto brengen en bleek de deur nog niet geleverd te zijn. Zal pas 24 april worden. Waarop werd gezegd dat ik mijn eigen auto kon blijven rijden tot een nieuwe, voorlopige reparatie afspraak op 30 april -afhankelijk van levering van de deur. Nou prima, maar had me van tevoren even gebeld daarover, dan had ik het kinderzitje en al mijn zooi er niet uitgehaald en lekker kunnen uitslapen.. Ik had achteraf zelf even moeten bellen denk ik dan maar weer.

Vanmorgen hadden ze overigens een Polestar klaar staan als vervangend vervoer. Hoop dat ze die op 30 april weer voor me kunnen reserveren: leuk om test te rijden. Weet je wat, ik ga ze daar maar eens over bellen!
 
Een Dacia kwam gisteren wat verf stelen.


8857C548-7BA8-4414-A50D-B64068564C39_1_102_o.jpeg
2696B2C9-35A2-41F4-8070-3538861D44E8_1_105_c.jpeg