Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ja wel balen. Ben zelf ook erg benieuwd wat het gaat worden. Heb echt een volle planning deze week en het dichtstbijzijnde schadebedrijf dat aan de Tesla mag werken van mijn verzekeraar is +/- 1 uur rijden (Didam). Dus dat is even m'n eerste probleem.


Was inderdaad de Clio. Het is wel logisch dat die klap er amper is dankzij wat natuurkunde, maar ik had wel een flinke klap verwacht.

Vanuit ABS heb je recht op haal en breng.
Check wel even of ze direct wat gaan doen. Onderdelen doen er maanden (ik wacht al ruim 4 maanden) over om binnen te komen.
 
Vanochtend op de A35 van achteren aangereden. Ik nam de afrit, maar al heel vroeg gaf mijn Tesla de typische bots-waarschuwing. Mijn voorligger leek niet te remmen, maar voor mijn voorligger stond het wel stil. Ik had dankzij de waarschuwing van de Tesla direct de situatie door, remde op tijd, deed mijn alarmlichten aan en kwam normaal tot stilstand. Mijn voorligger kreeg het blijkbaar ook voor elkaar nog op tijd te remmen.

Ondertussen keek ik in mijn spiegel en zag degene achter mij steeds dichtbij komen, tot het punt dat ik zeker wist dat hij nooit meer tot stilstand kon komen. Hij leek iets naar links te sturen, dus ik stuurde iets naar rechts richting vluchtstrook en trapte het gaspedaal in. Maar het was glad door de regen, dus kon ook niet snel genoeg wegrijden en werd dus linksachter geraakt. Het bizarre is, de klap viel heel erg mee, het was net alsof je hard over een drempel reed. Ik denk dat het wel heeft geholpen dat ik accelereerde en dus gewoon een extra zetje kreeg. Maar wel een zetje ten koste van de Tesla.

Ik kan nog rijden, heb nu alleen een foutmelding over de parkeerhulp.

Moet wel zeggen dat ik nu nog blijer ben met deze auto. Het voelt wel als extreem veilig, dat ik zo vroeg werd gewaarschuwd en dat de auto zoveel van de klap opvangt.

View attachment 315916 View attachment 315917
balen dick inderdaad maargoed dat je niks hebt. hopelijk zijn de onderdelen er snel
 
Mijn auto is per vandaag gerepareerd terug. Het schadebedrag wisten ze nog niet, maar de achterbumper en balk erachter zijn vervangen. Het ziet er weer keurig uit.

De totale doorlooptijd van aanrijding tot nu is exact 3 maanden. Ze vertelden dat het ontzettend druk is met Tesla schades. Deels doordat er veel schades zijn en deels doordat de onderdelen niet altijd vlot geleverd (kunnen) worden vanuit de USA. Extra capaciteit met Tesla certificering bij de schadebedrijven is ook nodig vermoed ik.

Wat rijdt dat weer heerlijk :) en wat hoop ik dat Tesla de onderdelen logistiek prioriteit kan gaan geven de komende kwartalen. De toekomstige Model 3 eigenaren gaan een wachttijd van maanden voor een deukje niet accepteren denk ik.
 
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik mijn Tesla over zo'n 7 weken terug hebben, als de onderdelen er op tijd zijn. Dus dat wordt spannend. Ik kan er gewoon mee doorrijden, maar trek ongelofelijk veel bekijks nu op de weg, dus daar baal ik wel van.
Gewoon een grote sticker laten maken en erbij plakken met een tekst als “Dankzij Tesla’s Autopilot is de schade beperkt tot dit” oid. ;)
 
Amai....een maand geleden nieuwe achterbanden laten plaatsen.
Maar werd gisteren door een Skoda superb naar trottoir geperst na een rotonde ..."zij weekt af naar mijn rijvak"
En ineens scraap geluid en POEF...direct geparkeerd op de brug.
Skoda-bestuurster stopte naast mij "eventjes gapen" en reed dan direct verder "waarschijnlijk lachend"

Bellen naar verzekeraar (maar niemand pakt op want 't is 19:00)
Alle banden centraal (maar niemand heeft banden in stock)
Dan maar eens tesla proberen...ze willen iemand sturen om wagen te takelen en vervangen van banden (vanuit eindhoven of tilburg) o_O

Dan maar gewoon een takeldienst gebeld en wagen achterlaten bij lege Tesla Service ...veel ramptoeristen op brug van Mechelen en na 4 uur pas terug thuis...Belgische openbaar vervoer en wegen
 

Attachments

  • Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    461.6 KB · Views: 108
  • F0D29866-6703-4908-89CF-D71A0129F6B5.JPG
    F0D29866-6703-4908-89CF-D71A0129F6B5.JPG
    577 KB · Views: 85
Amai....een maand geleden nieuwe achterbanden laten plaatsen.
Maar werd gisteren door een Skoda superb naar trottoir geperst na een rotonde ..."zij weekt af naar mijn rijvak"
En ineens scraap geluid en POEF...direct geparkeerd op de brug.
Skoda-bestuurster stopte naast mij "eventjes gapen" en reed dan direct verder "waarschijnlijk lachend"

Bellen naar verzekeraar (maar niemand pakt op want 't is 19:00)
Alle banden centraal (maar niemand heeft banden in stock)
Dan maar eens tesla proberen...ze willen iemand sturen om wagen te takelen en vervangen van banden (vanuit eindhoven of tilburg) o_O

Dan maar gewoon een takeldienst gebeld en wagen achterlaten bij lege Tesla Service ...veel ramptoeristen op brug van Mechelen en na 4 uur pas terug thuis...Belgische openbaar vervoer en wegen

heb je ook foto/video van de dader?
MIsschien kun je het dan verhalen
 
Na vervangen van band...ik weet niet veel van auto’s maar draagarm is beetje “krom” door de impact..kan nog niet vervangen worden tot 7-14 dagen...is dat wel veilig of verantwoordelijk om tijdens die periode mee te rijden? Elke dag minstens 200-250km afstand.

Las ook ergens op usa forum dat een draagarm duur is? Is toch geen grap van 7-9k of zo? :eek:
Anders via verzekering...
 
Na vervangen van band...ik weet niet veel van auto’s maar draagarm is beetje “krom” door de impact..kan nog niet vervangen worden tot 7-14 dagen...is dat wel veilig of verantwoordelijk om tijdens die periode mee te rijden? Elke dag minstens 200-250km afstand.

Las ook ergens op usa forum dat een draagarm duur is? Is toch geen grap van 7-9k of zo? :eek:
Anders via verzekering...


De draagarm zelf (voor 1 kant) is ongeveer 200 euro. Daarbovenop komen eventueel nog andere onderdelen mochten die ook een tik gehad hebben en de montage kosten.
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Na vervangen van band...ik weet niet veel van auto’s maar draagarm is beetje “krom” door de impact..kan nog niet vervangen worden tot 7-14 dagen...is dat wel veilig of verantwoordelijk om tijdens die periode mee te rijden? Elke dag minstens 200-250km afstand.

Las ook ergens op usa forum dat een draagarm duur is? Is toch geen grap van 7-9k of zo? :eek:
Anders via verzekering...
'Een beetje kromme draagarm' beïnvloedt meestal de sporing en levert meer bandenslijtage op, vooral als de auto na de impact sterk naar links of rechts trekt. Als ik evenwel de schade aan band en velg zie dan loopt het m.i. nog wel los.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: EddieW and PaulusdB
De draagarm zelf (voor 1 kant) is ongeveer 200 euro. Daarbovenop komen eventueel nog andere onderdelen mochten die ook een tik gehad hebben en de montage kosten.
Thanks, al een kleine geruststelling qua prijs (zodat vriendin thuis niet gaat .... voor een periode) :)
Ik moet verder rijden tot ze in stock & tijd hebben om mij verder te helpen. (geschat 1-2 weken)
Maar ik wacht nog steeds op mijn nieuwe voorruit (bijna 2 maand)

'Een beetje kromme draagarm' beïnvloedt meestal de sporing en levert meer bandenslijtage op, vooral als de auto na de impact sterk naar links of rechts trekt. Als ik evenwel de schade aan band en velg zie dan loopt het m.i. nog wel los.
Eventjes een foto genomen van de kromme draagarm. Ook trager gereden op autosnelweg deze morgen richting werk (95km/h ipv 115km/h)
IMG_6991.JPG


heb je ook foto/video van de dader?
MIsschien kun je het dan verhalen
Spijtig genoeg gisteren de blackvue gechecked maar omdat ik op FHD opneemt...is die event al overgeschreven :(
 
Thanks, al een kleine geruststelling qua prijs (zodat vriendin thuis niet gaat .... voor een periode) :)
Ik moet verder rijden tot ze in stock & tijd hebben om mij verder te helpen. (geschat 1-2 weken)
Maar ik wacht nog steeds op mijn nieuwe voorruit (bijna 2 maand)

Eventjes een foto genomen van de kromme draagarm. Ook trager gereden op autosnelweg deze morgen richting werk (95km/h ipv 115km/h)
View attachment 327828

Spijtig genoeg gisteren de blackvue gechecked maar omdat ik op FHD opneemt...is die event al overgeschreven :(

Voor de volgende keer: meteen voedingskabel uit de camera trekken. Dan wordt er niet meer opgenomen
 
FWD is opnieuw gespoten, via Tesla bij Tesla erkende bodyshop. Nieuw spuitwerk is wat minder diep/vlakker als originele kleur (multi coat red)

Uiteraard lastig goede foto te maken. Links originele lak. Rechts nieuw gespoten.

Wat is hier te verwachten? Auto is 1 jaar oud. Als je er niet op let zie je het niet, maar in mijn beleving is het verschil te groot.

79642160-E450-4D38-945E-FA5E15B79A04.jpeg
 
FWD is opnieuw gespoten, via Tesla bij Tesla erkende bodyshop. Nieuw spuitwerk is wat minder diep/vlakker als originele kleur (multi coat red)

Uiteraard lastig goede foto te maken. Links originele lak. Rechts nieuw gespoten.

Wat is hier te verwachten? Auto is 1 jaar oud. Als je er niet op let zie je het niet, maar in mijn beleving is het verschil te groot.

View attachment 332714
het lijkt alsof rechts minder rood is / doffer... maar op foto slecht te zien...
 
FWD is opnieuw gespoten, via Tesla bij Tesla erkende bodyshop. Nieuw spuitwerk is wat minder diep/vlakker als originele kleur (multi coat red)

Uiteraard lastig goede foto te maken. Links originele lak. Rechts nieuw gespoten.

Wat is hier te verwachten? Auto is 1 jaar oud. Als je er niet op let zie je het niet, maar in mijn beleving is het verschil te groot.

View attachment 332714
Ik kon afgelopen woensdag mijn Tesla ophalen na spuitwerk aan de achterzijde, maar heb 'm laten staan omdat het kleurverschil te groot was. Hoe goed je het zag was vooral afhankelijk van het licht. Ik vind eerlijk gezegd dat dit opgelost moet worden, dus ga hiermee gewoon terug naar de bodyshop. Dit blijf je vermoedelijk wel zien.
 
Ik heb ooit de hele frunk laten overspuiten bij een autospuiter die was aangeraden door Serge van Ride and Shine. Echt helemaal perfect op kleur en veel minder prijzig dan wat Tesla aanraadde. Serge wist toen te melden dat spuitwerk bij andere spuiters die via Tesla worden aangeraden vaak behoorlijk naast de kleur kunnen zitten. Vooral multi coat red schijnt lastig te zijn.
 
Afgelopen week steeninslag op frunk-kap ontdekt. :(

IMG_20180830_0900061_2.jpg


Vanwege deukje + lak weg laat ik dit repareren.

Bij 2 schadebedrijven langsgeweest:
1) Geen probleem meneer, we 'meten de kleur op' :confused: en spuiten kap na uitdeuken + zijspatborden geheel over. Zodat je geen kleurverschil gaat zien.

2) Geen probleem meneer, we' meten de kleur op' :confused: en spuiten kap netjes over na uitdeuken.

Tja, nu ik bovenstaande verhalen hoor ben ik wel een beetje bezorg over kleurverschil. Bij met name 2)
Hoewel deze me verzekerde dat dat echt geen probleem zou zijn.

Kosten van 2) zijn minder dan de helft van die van 1).

Ben eigenlijk van plan toch voor 2) te gaan. Het is tenslotte maar een auto. Toch?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB