Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
Zondag voor een lange rit de ruit schoongemaakt, toen nergens last van gehad. Maandag weer een lange rit en op de terugweg gingen ze weer aan. Sproeien maakte het alleen maar erger want daarna gingen ze niet meer uit…
 
Ik heb echt m'n hoop gevestigd op genoemde v4. Het zou misschien mijn allergrootste ergernis aan deze wagen oplossen... Afgelopen weekend wagen gewassen. Dezelfde dag: heenweg 200km geen enkel probleem. Terugweg 200km geen TACC kunnen gebruiken. Onwijs frustrerend. Zelfde schone ruit... Volgende ochtend weer niks aan de hand... Reactie Tesla: is software, er komt een update...

Fingers crossed.
 
Hier ook terug last van het droog wissen.
Kwam door een klein insectje die voor de lens te pletter was gevlogen en het domme systeem dit als een druppel aanzag 🫣
Dat is al vier jaar een gedoe met die ruitenwissers, wanneer gaan ze eens inzien dat niet alles met camera's even goed werkt als met sensoren.
 
Hier ook terug last van het droog wissen.
Kwam door een klein insectje die voor de lens te pletter was gevlogen en het domme systeem dit als een druppel aanzag 🫣
Dat is al vier jaar een gedoe met die ruitenwissers, wanneer gaan ze eens inzien dat niet alles met camera's even goed werkt als met sensoren.
Als je al vier jaar gedoe hebt met de ruitenwissers, komt het in elk geval niet omdat de ruitenwissers op basis van camera’s worden aangestuurd want vier jaar geleden werkte het nog op basis van de sensor.

Het probleem zit denk ik niet in de camera’s want bij heel veel auto’s gaat het wel goed. Ik heb bij beide auto’s nog steeds geen problemen en ook nog nooit gehad, auto’s zijn van 2019 en 2020.
 
Het kan wel zijn dat diegenen, die er normaal geen last van hebben, er door een vliegje ineens wel last van hebben.

Alles kan, zelfs koffiekan, theekan kan dan weer niet want dat is een theepot.

Ik heb er normaal geen last van en zelfs niet met de voorruit die ik hierboven toon. Aan wat ligt het dan? Ik weet het niet,...
Misschien ligt het wel aan de weersinformatie doorgestuurd naar de Tesla.
 
Alles kan, zelfs koffiekan, theekan kan dan weer niet want dat is een theepot.

Ik heb er normaal geen last van en zelfs niet met de voorruit die ik hierboven toon. Aan wat ligt het dan? Ik weet het niet,...
Misschien ligt het wel aan de weersinformatie doorgestuurd naar de Tesla.
Hoe verklaren de fanboys het dan? Mijn ruitenwissers stopten niet, heb ze uit moeten zetten en na het reinigen was het opgelost.
 
Het is al vaak voorgevallen dat bij miezelregen je bijna niet meer door de voorruit kon zien en toch zag de camera het niet en andere keren bij de kleinste druppel. Ik woon op de buiten met weinig straatverlichting en vaak reageren de ruitenwissers dan ook niet tot ik onder de straatlantaarns kom en het systeem de regendruppels dan wel spot.
 
Het is al vaak voorgevallen dat bij miezelregen je bijna niet meer door de voorruit kon zien en toch zag de camera het niet en andere keren bij de kleinste druppel. Ik woon op de buiten met weinig straatverlichting en vaak reageren de ruitenwissers dan ook niet tot ik onder de straatlantaarns kom en het systeem de regendruppels dan wel spot.
Bij miezerregen komt het inderdaad heel af en toe wel eens voor dat je eerste keer de ruitenwissers met de hand moet activeren, maar daarna blijven ze wel hun werk goed doen. Dit is overigens niet anders dan bij mijn vorige auto's.

Waar ik nog nooit last van heb gehad is dat de ruitenwissers spontaan aan gaan en ongecontroleerd gaan wissen. Als de wissers twee keer per jaar spontaan een enkele wis beweging maken is dat al vaak.

Ik zie dat je ook een SR+ van eind 2019 hebt, dat is nagenoeg dezelfde uitvoering als wij hebben. Je zou verwachten dat zowel de hardware als de software hetzelfde zijn en er ook niet zo'n groot verschil zou mogen zijn. Wat je natuurlijk niet weet is of er wellicht kleine verschillen zitten in de gebruikte hardware, of wellicht de afwerking van de materialen.
Wie het weet mag het zeggen............
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Hayden
voor deze functie heb je geen eens knoppen nodig, alleen de commander volstaat, de knoppen kun je ook uit het zicht plakken
Background.
I have the wipers set to off by default. So if I need to use them one-off, I press the button on the left stock slightly. This engages the wiper once. If I long press that button it releases the wiper fluid as well, which means the wiper runs 3 or more times.

Question.

If I
  • install the commander
  • set the automation to *not* start the wipers when AutoPilot is enabled
  • and engage Autopilot,
can I still press the button on the left stock to run the wipers one-off while Auto?
 
Background.
I have the wipers set to off by default. So if I need to use them one-off, I press the button on the left stock slightly. This engages the wiper once. If I long press that button it releases the wiper fluid as well, which means the wiper runs 3 or more times.

Question.

If I
  • install the commander
  • set the automation to *not* start the wipers when AutoPilot is enabled
  • and engage Autopilot,
can I still press the button on the left stock to run the wipers one-off while Auto?
Yes
 
  • Love
Reactions: SandeepT
Ik zou er een melding van maken maar het gaat je denk ik niet helpen.

Soms werkt het perfect en soms super slecht. Vooral in net niet situaties. Mijn grootste issue is nog steeds dat soms de wissers zo maar spontaan gaan bewegen. Bijvoorbeeld als er een dun laagje sahara zand op je raam licht en dan besluit AP de wissers te activeren op een droog raam met schurend zand.....
+1