Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd. Vandaag in Frankrijk weer noodgedwongen hele stukken zonder TACC gereden omdat er kennelijk weer wat tegen de ruit was aangevlogen thv de camera's. Tijdens een stop schoongemaakt, ging een paar uurtjes goed en toen was ik weer de pineut... Spijtig.
 
Ik zou er een melding van maken maar het gaat je denk ik niet helpen.

Soms werkt het perfect en soms super slecht. Vooral in net niet situaties. Mijn grootste issue is nog steeds dat soms de wissers zo maar spontaan gaan bewegen. Bijvoorbeeld als er een dun laagje sahara zand op je raam licht en dan besluit AP de wissers te activeren op een droog raam met schurend zand.....
I have noticed this quite often. It has not rained for days, there is a layer of dust on the windscreen, I start the car and drive out and the wiper goes off. Destroying it by rubbing over that layer of dust. It hurts to see that happen in front of my eyes.

Zal ik doen, heb nog wel wat andere kleine issues die mijn zus met haar 2023 model niet heeft.
Spotify laadt vaak net na vertrek niet goed, switchen naar een radio zender en daarna naar spotify verhelpt dit probleem soms....
Thanks for the tip. I will do this the next time Spotify fails to load.
 
  • Like
Reactions: giomgiom
I have noticed this quite often. It has not rained for days, there is a layer of dust on the windscreen, I start the car and drive out and the wiper goes off. Destroying it by rubbing over that layer of dust. It hurts to see that happen in front of my eyes.

I really have no idea what you mean...

IMG_0221.jpeg
 
  • Like
Reactions: jordy5
beste oplossing is gewoon in een volgende update de automatiche ruitewisser functie verwijderen bij AP inschakelen. niet heel moeilijk en alle problemen opgelost. Het gaat anderrs gewoon nooit werken, het is een waardeloze , echt waardeloze functie.
voorlopig is het enige wat helpt denk ik de s3xy buttons, daarmee kun je met een zgn smartaction grootlicht en auto ruitenwisser bij AP uitzetten
 
Uit een ander draadje maak ik op dat het wellicht met coating te maken heeft. Kan inderdaad verklaren waarom sommigen er wel en anderen er geen last van hebben.

Yep, heb ik ook met de glasscleaner van STIPT, ideaal hoe de druppels eraf vliegen maar drama met lichte neerslag en een te fanatieke ruitenwisser 😳
 
Bij mijn Y gaan ook de ruitenwissers te pas en te onpas aan als ik op tacc of ap rijd. Kan het dan ook niet uitzetten want als ik op uit klik springt hij meteen weer aan.

Ze gaan echt heel vaak aan (sproeien helpt ook niet) en vanwege de droge ruit piepen ze enorm en bewegen ze ook niet echt soepel meer over de ruit. Kan het zelf in mijn hoofd mentaal uitzetten (ik negeer het gewoon doordat ik behoorlijk ‘getraind’ ben in meditatie). Dus blijf ‘gewoon’ doorrijden met ap/tacc. Met de familie in de auto is het een andere verhaal, want die ergeren zich (terecht) enorm eraan.

We zien wel bij welke software update dit eindelijk opgelost wordt…

Ik denk nog wel eens terug aan de werkelijk perfecte ap1 van mijn s70 waar je ook niet iedere keer het stuur moest vastpakken met een beetje kracht.
 
Bij mijn Y gaan ook de ruitenwissers te pas en te onpas aan als ik op tacc of ap rijd. Kan het dan ook niet uitzetten want als ik op uit klik springt hij meteen weer aan.

Ze gaan echt heel vaak aan (sproeien helpt ook niet) en vanwege de droge ruit piepen ze enorm en bewegen ze ook niet echt soepel meer over de ruit. Kan het zelf in mijn hoofd mentaal uitzetten (ik negeer het gewoon doordat ik behoorlijk ‘getraind’ ben in meditatie). Dus blijf ‘gewoon’ doorrijden met ap/tacc. Met de familie in de auto is het een andere verhaal, want die ergeren zich (terecht) enorm eraan.

We zien wel bij welke software update dit eindelijk opgelost wordt…

Ik denk nog wel eens terug aan de werkelijk perfecte ap1 van mijn s70 waar je ook niet iedere keer het stuur moest vastpakken met een beetje kracht.
Wellicht heb je ook past van de coating zoals beschreven in een ander draadje en loont het de moeite om hoer eens naar te kijken of dit wellicht de oorzaak is.


Blijkbaar heeft het met een coating op de voorruit te maken. Een rainx zoals de meeste die kennen. Als het begint te slijten dan gaat de ruitenwisser hoppen over de ruit. Aanstaande zaterdag word de voorruit gepolijst om het eraf te halen.

Yep, heb ik ook met de glasscleaner van STIPT, ideaal hoe de druppels eraf vliegen maar drama met lichte neerslag en een te fanatieke ruitenwisser 😳
 
Het blijven toch allemaal oplossingen op een probleem wat niet mag / hoeft te bestaan. Als je al rekening moet houden met coatings/cleanings/vliegjes op je ruit/stof etc voordat je AP kan gebruiken is dat toch echt een tekortkoming van het product.

Allemaal aannames, maar geen enkel bewijs dat het daar aan ligt. Aan wat ligt het dan wel? Geen idee, zelf heb ik er totaal geen last van, zelfs niet met een ruit waar het zicht héél beperkt is, rijd ik zonder probleem op AP en blijven de ruitenwissers inactief (zie hierboven)...