Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadtrips

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn van plan om binnenkort een roadtrip te maken van een dikke vier dagen in het Zwarte Woud en via Zwitserland naar de Vogezen.
Dag 1: overnachten voorbij Luxemburg (regio Saarbrücken)
Dag 2: Noorden Zwarte Woud inrijden en tot midden/zuiden om te overnachten
Dag 3: Stukje Zuiden Zwarte Woud en via Basel naar Neuchâtel (route van Grand Tour of Switzerland)
Dag 4: naar Vogezen
Dag 5: Vogezen
Dag 6: Noordelijke Vogezen en naar huis

Iemand bepaalde tips voor stukken die we zeker moeten doen? Iemand ook tips om op gpx-files te rijden?
 
Kwestie van niet enkel te vragen, maar ook te geven: vorig jaar een fantastische trip gemaakt naar Morvan-Jura-Doubs. Deze was grotendeels gebaseerd op deze routes.

Het stuk van Frankrijk naar het meer van Neuchâtel was een absoluut hoogtepunt qua schoonheid. Doorheen de trip heel veel leuke kleine wegen met leuke bochten. Ook een heel stuk op een kleine weg door het bos gereden. Raampjes open en airco uit gaf een magisch gevoel, net alsof je door het bos zweefde.

Het hotel in Rochejean was ideaal. Lekker eten, heerlijke uitbater en ze hebben de laadpas om gratis laden naast het hotel te starten.
 
  • Like
Reactions: MvN.on.Tour
Na Inverness, Budapest, Kopenhagen, Venetië en Stockholm wordt het binnenkort weer tijd voor een nieuwe bestemming: Lissabon.
We hebben er nu al zin in. Dit wordt de route (links heen, rechts terug). Ruim drie weken op pad.

Is er nog ergens een @ElonBear die zin heeft om mee te gaan?
1677531127769.png
1677531154645.png
 
Na Inverness, Budapest, Kopenhagen, Venetië en Stockholm wordt het binnenkort weer tijd voor een nieuwe bestemming: Lissabon.
We hebben er nu al zin in. Dit wordt de route (links heen, rechts terug). Ruim drie weken op pad.

Is er nog ergens een @ElonBear die zin heeft om mee te gaan?
View attachment 912023 View attachment 912024
Nog leuke tips voor onderweg of de steden die we aandoen?
 
Nog leuke tips voor onderweg of de steden die we aandoen?
Bilbao natuurlijk het Guggenheim museum. Prachtig hoe dat museum de hele stad heeft opgekrikt. Logrono met de sfeervolle straatjes gevuld met jonge mensen(studenten) en barretjes vol met picos/tapas. Evt Haro als hoofdstad van de Rioja. Je schampt helaas net niet(of toch net wel) de Ribera del Duero met Penafiel als wijnhoofdstad. Bijzondere ligging met een hels klimaat voor de druiven en dan toch prachtige wijnen; bezoek aan bodega tinto Pesquera, Protos(is wat erg groot), of Vega Sicilia, maar erg gewild en dus lastiger te bezoeken.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: pvkeep
Mooie trip!

Zou in León en Cáceres zeker proberen in de paradores te verblijven.

Het is een roadtrip hè, geen
Het is een roadtrip hè, geen wandelvakantie.
Op de heenreis kan ik je de route Bilbao via de kust naar Santiago De Compostela erg aanbevelen. Ook als je niet wandelt is het een prachtige route. Asturië is een aanrader.
In Lissabon echt even langs de kastelen in Sintra! Veel plezier
 
  • Like
Reactions: Krisja
Nog leuke tips voor onderweg of de steden die we aandoen?
Mooie trip, deze route heb ik al meerdere keren gereden.
Bilbao, Lissabon en Madrid zijn mooie steden, maar er zijn veel leukere plaatsen om te stoppen. Ik zou overigens 6 weken gaan want er is zoveel moois te zien onderweg.

  • San Sabastian: Mooier en authentieker dan Bilbao. Echte Tapas stad en op korte afstand van Bilbao voor je bezoek aan Gugegnheim (leuk museum overigens)
  • Salamanca: Mooie levendige historische (studenten) stad in Spanje (behoort tot de toppers van Spanje)
  • Belmonte: Portugal: alleen leuk tijdens het Middeleeuws festival.
  • Douro vallei: Ter hoogte van Lamego/Pinhao, mooi gebied, oorsprong van de port.
  • Porto (VilaNova de Gaia), Port proeven aan de Avenue de Diogo Leite
  • Aveiro: Het Venetië van Portugal (maar wel veel kleiner dan Venetië)
  • Coimbra: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Portugal)
  • Nazaré: Bekende badplaats
  • Obidos: Mooi middeleeuws dorp (topper in Portugal) Bijzonder leuk tijdens het middeleeuwse festival: https://mercadomedievalobidos.pt/
  • Lissabon: Lekker ijs eten op het Praca do Comercio (plein aan het water en aan de rand van het centrum)
  • Sintra: Mooi (sprookjes) kasteel. Sintra is met de trein te bereiken vanuit Lissabon, maar dan met je wel een eind berg-op lopen naar het kasteel)
  • Monotemor-o-Novo: Even wat relaxen en drinken bij deze bijzondere SuC lokatie in Portugal
  • Evora: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Portugal)
  • Elvas: Kleine leuke vestingstad
  • Avila: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Spanje)
  • Segovia: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Spanje, Conchinillo sado is een bijzonder en lokaal gerecht)
  • Toledo: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Spanje)
  • Madrid: Mercado de San Miguel (overdekte markthal vlak bij Plaza Mayor)
  • Madrid: Meson del Champinon (tegenover Mercado de San Miguel, Tapas op basis van champignons (nee geen pado's)
  • Madrid: Retiro park (even tot rust komen)
  • Madrid: Prado museum
  • Madrid: Lamucca de Prado (C. del Prado, 16, 28014 Madrid), leuk, goed en trendy tappas bar/restaurant in de leukste wijk van Madrid, 10 minuten ten westen van Retiro park.
  • Figueres: Salvador Dali museum. Uniek en leuk museum, ontworpen en ingericht door Salvador Dali zelf. Persoonlijk vind ik deze leuker dan Guggenheim.
  • Carcassonne: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Frankrijk)
Ik heb nog wel meer interessante plaatsen voor je, maar je hebt te weinig tijd om alles te bezoeken... Ik zou zeggen volgend jaar nog een keer ;)
 
Mooie trip, deze route heb ik al meerdere keren gereden.
Bilbao, Lissabon en Madrid zijn mooie steden, maar er zijn veel leukere plaatsen om te stoppen. Ik zou overigens 6 weken gaan want er is zoveel moois te zien onderweg.

  • San Sabastian: Mooier en authentieker dan Bilbao. Echte Tapas stad en op korte afstand van Bilbao voor je bezoek aan Gugegnheim (leuk museum overigens)
  • Salamanca: Mooie levendige historische (studenten) stad in Spanje (behoort tot de toppers van Spanje)
  • Belmonte: Portugal: alleen leuk tijdens het Middeleeuws festival.
  • Douro vallei: Ter hoogte van Lamego/Pinhao, mooi gebied, oorsprong van de port.
  • Porto (VilaNova de Gaia), Port proeven aan de Avenue de Diogo Leite
  • Aveiro: Het Venetië van Portugal (maar wel veel kleiner dan Venetië)
  • Coimbra: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Portugal)
  • Nazaré: Bekende badplaats
  • Obidos: Mooi middeleeuws dorp (topper in Portugal) Bijzonder leuk tijdens het middeleeuwse festival: Mercado Medieval Óbidos
  • Lissabon: Lekker ijs eten op het Praca do Comercio (plein aan het water en aan de rand van het centrum)
  • Sintra: Mooi (sprookjes) kasteel. Sintra is met de trein te bereiken vanuit Lissabon, maar dan met je wel een eind berg-op lopen naar het kasteel)
  • Monotemor-o-Novo: Even wat relaxen en drinken bij deze bijzondere SuC lokatie in Portugal
  • Evora: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Portugal)
  • Elvas: Kleine leuke vestingstad
  • Avila: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Spanje)
  • Segovia: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Spanje, Conchinillo sado is een bijzonder en lokaal gerecht)
  • Toledo: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Spanje)
  • Madrid: Mercado de San Miguel (overdekte markthal vlak bij Plaza Mayor)
  • Madrid: Meson del Champinon (tegenover Mercado de San Miguel, Tapas op basis van champignons (nee geen pado's)
  • Madrid: Retiro park (even tot rust komen)
  • Madrid: Prado museum
  • Madrid: Lamucca de Prado (C. del Prado, 16, 28014 Madrid), leuk, goed en trendy tappas bar/restaurant in de leukste wijk van Madrid, 10 minuten ten westen van Retiro park.
  • Figueres: Salvador Dali museum. Uniek en leuk museum, ontworpen en ingericht door Salvador Dali zelf. Persoonlijk vind ik deze leuker dan Guggenheim.
  • Carcassonne: Mooie historische stad (behoort tot de toppers in Frankrijk)
Ik heb nog wel meer interessante plaatsen voor je, maar je hebt te weinig tijd om alles te bezoeken... Ik zou zeggen volgend jaar nog een keer ;)
Afgelopen winter voor de eerste keer richting Obidos gereden met de Y

enkel tussen Tordessilas en Guarda is het een beetje een laadwoestijn.

in Obidos (PT) heb je rond Pasen ook het chocolade festival (10 tot 26 maart)

Burgos (ES) is ook nog wel een behoorlijke stad waar wel het een en ander te berichten valt, deze winter wel problemen gehad om aan hotel te geraken wegens kerststoet.
 
Wat mij er aan doet denken: wantrouw elke parkeerplaats die hotels aan je aanbieden.
Vaak totaal onbruikbaar qua afmetingen en ruimte om te manouvreren; daar wil je niet in geraken.
Dat is wel heel veralgemenend. Ik herinner mij niet dat ik ooit problemen had met hotelparkings. Behalve dat het soms absurd is wat ze je als hotelklant aanrekenen om te parkeren.
Ooit mocht ik zelfs de lichtjes van de kerstboom uit het stopcontact halen om met de granny te laden pal voor de ingang.