Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prijsstijging

This site may earn commission on affiliate links.
Heb er een split second aan gedacht om de mijne in te ruilen voor een P85D. Alleen het idee zorgde al voor een big smile. Maar na de prijsverhoging van 117.000 naar 122.000, heb ik maar gauw 20% van mijn hypotheek afgelost, om mezelf in bescherming te nemen. ;)
 
Zit net nog eens mijn configuratie te maken op de Design Studio, de prijs was al fors hoger, maar is volgens mij nu weer verhoogd. Scheelt nu 7.570,- euro.
En dan heb ik nog niet eens de Ambient verlichting :confused:
Ik denk dat ik nog even wacht met het bestellen van een tweede S.:wink:
 
Niet heel verbazingwekkend natuurlijk, gezien verloop van koers Euro-dollar. In maart 2014 noteerde de Euro nog ergens in de buurt van de 1,40 dollar, nu is het 1,13 - bijna 20% lager. Gezien het feit dat Elon z'n auto's in dollars bouwt valt het nog mee. Mijn auto is van ±88k nu ruwweg 94k geworden (optie-indeling is anders dus niet 100% vergelijkbaar) - wat ongeveer 7% is.
 
Prijsverhoging per 1 februari 2017 voor Model S en X.
Model S + 3.800 en Model X + 3.700. De prijsverhoging is nog een beetje raar doorgevoerd in de Design Studio. Bij de modellen staat nog de oude prijs maar bij de specificatie staat standaard de optie Wit + 3.800 die je niet weg krijgt! Goedkoopste S nu € 84.000.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank
Prijsverhoging per 1 februari 2017 voor Model S en X.
Model S + 3.800 en Model X + 3.700. De prijsverhoging is nog een beetje raar doorgevoerd in de Design Studio. Bij de modellen staat nog de oude prijs maar bij de specificatie staat standaard de optie Wit + 3.800 die je niet weg krijgt! Goedkoopste S nu € 84.000.

Wit + 3.800 verwijst naar het interieur.
Als je daar kiest voor zwart (meest rechter optie) verdwijnt de extra € 3.800
 
Prijsverhoging per 1 februari 2017 voor Model S en X.
Model S + 3.800 en Model X + 3.700. De prijsverhoging is nog een beetje raar doorgevoerd in de Design Studio. Bij de modellen staat nog de oude prijs maar bij de specificatie staat standaard de optie Wit + 3.800 die je niet weg krijgt! Goedkoopste S nu € 84.000.

Proficiat met het opvissen van een draadje dat exact 2 jaar onberoerd is gelaten.:)
de wildgroei van nieuwe draadjes swingt de pan uit de laatste tijd.
 
Opvallend dat bij het aankruisen van alle opties de S 4.000 Euro minder duur is geworden dan een paar weken terug. Ik kwam ooit op ruim 199 duizend uit. Dus de "kale" versie is duurder en de "alles-erop-en-eraan" versie is goedkoper geworden.

Edit: met dank aan @Merijn blijkt dat ik waarschijnlijk bepaalde opties over het hoofd heb gezien. De max prijs is gelijk gebleven.
 
Last edited:
Opvallend dat bij het aankruisen van alle opties de S 4.000 Euro minder duur is geworden dan een paar weken terug. Ik kwam ooit op ruim 199 duizend uit. Dus de "kale" versie is duurder en de "alles-erop-en-eraan" versie is goedkoper geworden.

Volgens mij is er niets veranderd aan de prijzen. Voor de Model S van €80.685 tot €199.985:

image.jpeg


image.jpeg
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Wit + 3.800 verwijst naar het interieur.
Als je daar kiest voor zwart (meest rechter optie) verdwijnt de extra € 3.800

Helemaal gelijk!. Ik verwachte eigenlijk dat je de goedkoopste uitvoering te zien krijgt als je de Design Studio opent. Maar bij mij staat dan gelijk het interieur op wit (+ € 3.800). De dollar wordt ook weer wat goedkoper van 1,05 naar 1,07 (+2%). Dus misschien nog geen verhogingo_O