Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Powerwall

This site may earn commission on affiliate links.
Rekenen met kW heeft niet zo veel zin, je moet de belasting per fase in de gaten houden.

Heb het even nagekeken en in de 6 weken aan meetgegevens die ik nu al verzameld heb en er zijn inderdaad enkele pieken (ik vermoed de kookplaten) op fase 2 en 3 die +/-1 keer per week doorheen de 16A gaan. (binnen het ingestelde tijdsinterval van 3min. worden max., min. en gemiddelde gelogd) Het gemiddelde is op die 6 weken nog maar 1 keer door de 16A gegaan.
 
Zei iemand met 3 S'en momenteel :tongue:
Is nog een restant uit een vorig leven als energiedeskundige...

Ik ben ooit nog op stap geweest (soort van Road-Trip:wink:) met Bill Dunn en Bill Moore van FN... als ik had geweten dat je zo'n fan van hun was dan had ik wel om een extra multimetertje gevraagd :biggrin:.

- - - Updated - - -

Ik heb een powerwall voor besteld. Iemand anders die er ook 1 voorbesteld heeft al iets gehoord of een email gehad?

Dit was de info die ik kreeg nav de referrals:

Your Powerwall
When Powerwall is available for delivery in your area, a member of the Tesla Energy team will reach out to you to confirm you preferred installation address. Once that’s set, a local installer will get in touch directly to confirm your appointment time and other details.

Dus er bestaat een "Energy Team"... als we die vinden dan wordt de volgende stap hun vragen wanneer?
 
Ik ben al zo lang opzoek naar een eenvoudige oplossing om dit te kunnen monitoren bij voorkeur met een appje of web applicatie. Tot nu toe zijn er al diverse oplossingen aangedragen maar die waren allemaal erg duur of je moet er een ICT-er voor zijn:crying:.
Is de Maxem niet een mogelijke oplossing?

Wij op kantoor willen het wel gaan gebruiken maar meer als kantoor UPS. Wij hebben nu binnen een jaar tijd al 2X een stroomstoring gehad die langer dan 2 uur duurder. Uiteraard hebben wij van Stedin nu al 2x 195 euro ontvangen hiervoor maar je kan gewoon niets meer. Het opvangen als backup is voor ons ideaal. Uiteraard moet de Tesla niet aan het laden zijn dan want die trekt de boel leeg.
Let er dan wel op dat je de juiste versie neemt, de 10kW. Die is specifiek voor UPS achtige toepassingen bedoeld (langer vasthouden, niet zo vaak ontladen). De 7kW is voor dagelijks op- en ontladen bedoeld.
 
Het idee van opslag is heel mooi. Alleen is de powerwall enorm zwaar. Hier zal men 3 man voor nodig hebben om aan de muur te hangen. En er is nog een omvormer nodig dacht ik.

Ik werk veel met Enphase en zij hebben een AC battaey die modulair is. Dus beter af te stemmen op je verbruik en overschot (met zonnepanelen dan).

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden:

Enphase AC Battery, Solar Battery | Enphase

groeten ,Tommaso.
 
Het uitleveren komt er ook voor NL aan, ben vandaag gemaild door mijn zonnepanelen en laadpunt leverancier OpDeZon.

Ik ga even de kat uit de boom kijken, er komt een andere, betere (?) versie aan binnenkort, zolang we kunnen salderen is er geen haast.

En wat betreft de omvormer, als je er eentje hebt voor je zonnepanelen die compatibel is met de Powerwall zoals die ik ga krijgen van SolarEdge (of andere die alsnog compatibel gemaakt gaan worden), dan kun je die ook voor het opladen en ontladen van je Powerwall aanwenden.
 
Het uitleveren komt er ook voor NL aan, ben vandaag gemaild door mijn zonnepanelen en laadpunt leverancier OpDeZon.

Ik ga even de kat uit de boom kijken, er komt een andere, betere (?) versie aan binnenkort, zolang we kunnen salderen is er geen haast.

En wat betreft de omvormer, als je er eentje hebt voor je zonnepanelen die compatibel is met de Powerwall zoals die ik ga krijgen van SolarEdge (of andere die alsnog compatibel gemaakt gaan worden), dan kun je die ook voor het opladen en ontladen van je Powerwall aanwenden.

Mee eens. En als ze eenmaal de productie opgeschaald hebben dan worden de levertijden vanzelf veel korter en zal model 2.0 ook snel na de presentatie beschikbaar komen. Inderdaad geen haast zolang we nog kunnen salderen. En dat ophangen, dat is maar éénmalig en dan hangt hij er gewoon mooi te wezen.