In afwachting van de levering van mijn MS 85D liet ik nakijken wat de laadmogelijkheden waren bij mij thuis.
Ik beschik over 3x230V zonder neuter. Beschikbaar vermogen 40A.
Ik heb een wallbox voor mijn I3 : monofase, 16A.
Een aanpassing naar 3 x380 bleek niet mogelijk te zijn, helaas...
Er werd nu het volgende geïnstalleerd :
Keba P20
Scheidingstransformator SPT10000
Kwh meter MONO voor de I3.
Kwh meter 3-fase met puls voor de Tesla.
Laadstation en Transfo zijn nog niet aangesloten daar de zekeringskast en differentieel moeten worden aangepast.
Er werd een verzwaring aangevraagd naar 50A.
Nadien volgt nog de keuring.
Ik heb zo een vemoeden dat dit niet meer klaar al zijn tegen 12 augustus, wanneer de MS geleverd wordt.
Zou ik de MS kunnen laden met de I3 wallbox ?
En voor de toekomst: zou ik de I3 kunnen laden met de Keba P20 ?
Uiteraard is het de bedoeling dat ik beide wagens terzelfdertijd kan laden, elk aan hun Eigen laadstation.
Ik zit zelf met 3x230V@40A. Mag ik vragen waarom je van 3x230 40A naar 50A gegaan bent? Is 3x230 63A dan niet "logischer"?
Ik heb geen studie gedaan van de I3 wallbox of Keba P20. Geen idee hoeveel stroom die trekken. Dus onder die assumpties: als de i3 op fase L1 maximaal 16A trekt en de model S op fase L2 maximaal 32A, dan heb je nog op L1 24A, L2 8A en L3 40A stroom voor de rest van de woning. Afhankelijk van welke apparaten je in de woning hebt (bvb. grote inductie kookplaat) is dit wel/niet voldoende... En dan moet je ze wel allemaal tegelijk op maximum vermogen gebruiken