You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat gaat niet lukken zoals al verschillende keren werd uitgelegd in dit topic.natuurlijk dat dit zou werken op een 3X230V delta netwerk (zonder neuter).
idemMoest iemand een oplossing hebben voor de 3X230V delta, laat maar weten
alvast bedankt aan djim voor de eenvoudige uitleg. Ook ik zit met 3X230 zonder neuter.
Heb de raad opgevolgd om een ratio IT kabel te kopen (31320), werkt op max 10 ampère, 10 km/h, niet veel maar het helpt toch. Zal de kabel in Noorwegen kunnen gebruiken.
Mijn electricien was komen zoeken naar het probleem, onvoldoende aarding, maar dat was perfect natuurlijk. Het was natuurlijk het probleem van een fase op elke pin te hebben.
Een vriend van hem heeft een oplaaddoos gemaakt met een zekering en een EV charge control van phoenix contact. inkomende plug CHUCO 230V, uitgaand TYPE 2
Op de EV charge control kan de amperage aangepast worden. 6,10, 13,16, tot 70 ampere. Tot 16 ampere kon ik opladen. Gezien de dunne draad van de CHUCO werd deze wel heel warm en dus voorzichtheidshalve terug op 10 ampère gezet. werkt prima. Ik heb nu gevraagd om na te gaan of het mogelijk is om de oplaaddoos om te vormen naar 3X230V 16 ampere en natuurlijk dat dit zou werken op een 3X230V delta netwerk (zonder neuter).
Op het werk laad ik aan 3X230V 16 ampère met neuter, 50km/h. ideaal. ik zal eens nakijken of er tussen de fase 380V is of 230V, ik veronderstel 380
Moest iemand een oplossing hebben voor de 3X230V delta, laat maar weten
Ook met een dualcharger kan je niet driefasig laden op een netwerk zonder neuter, niets mee te maken.Is een dual charger eventueel een oplossing?
Heb vorige week een aanvraag bij Eandis gedaan voor een verzwaring. Momenteel heb ik een monofase 63A aansluiting (enkelvoudige teller) en een monofase 20A aansluiting (exclusief nachtteller, voor de boiler). Dus twee fasen, zonder neuter. Er ligt in de straat 3×400V+N, en de kosten voor een verzwaring van de monofase 63A naar 3-fase 40A+N komen circa op 820 euro exclusief BTW. Ik vind die kosten nog erg meevallen. Dan nog een laadpunt maken, en dan kan ik gewoon aan 100 km/h laden.
Klopt het dat je geen extra jaarlijkse kosten bij je energieleverancier betaalt voor een zwaardere aansluiting (zoals in NL bijvoorbeeld wel het geval is)?
Stel dat ik toch geen verzwaring zou doen, zou ik dan met een Phoenix Contact EV Charge control, en dan enkel de twee fasen aansluiten (1 op L1 van contactpunt en andere op N van contactpunt), kunnen laden aan 32A monofase? Uiteraard wel met magneetschakelaar en aardlekautomaat. Of zie ik het verkeerd? (semi leek op dit gebied). Andere optie zal zijn om gewoon een laadpaal te kopen. Maar ook dan ben ik beperkt tot 32A monofase.
Heb de raad opgevolgd om een ratio IT kabel te kopen (31320), werkt op max 10 ampère, 10 km/h, niet veel maar het helpt toch.