You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt ongeveer met het mijne. Upgrade naar 40A... wij hadden wel al 400V3F32A.Dat is wel heel duur.
Mijn huidig plaatje
Upgrade van de aansluiting naar 3 fase kost +- 580 EUR (incl BTW)
Lolo laadstation (11KW - 22KW) incl plaatsing kost +- 1.800 EUR (incl BTW)
Aanpassing meterkast kost +- 300 EUR (incl BTW)
Keuring van de aanpassingen +- 150 EUR (incl BTW)
Dus in totaal +- 2.800 EUR.
Overige offertes (KEBA etc) die ik had waren tot max 700 EUR duurder.
Alles geplaatst door erkende installateurs etc. Zeer netjes weggewerkt. (incl RVS paal, betonsokkel, kleine graafwerken, ...)
Dus 7.000 EUR is hoe je het ook bekijkt veel te duur. Wat voor laadstation heb jij dan?
Lijkt me een mooi draadje voor mijn vraag:
Om de Tesla thuis op te laden heb ik eigenlijk twee opties: in de garage of op de oprit.
Afhankelijk van wie eerder thuis is (vrouw of ikzelf), staat de Tesla op de oprit of in de garage. Nu was ik van plan om een rode stekker in de garage te plaatsen (3F16A) en de UMC een vaste plek te geven in de garage. Een Fivari of JB2 zou dan voor road trips/vakanties gebruikt worden. Omdat ik eigenlijk niet een lang verlengsnoer vanuit de garage naar de oprit wil leggen (kinderen moeten er met fiets langs/staat slordig) vroeg ik mij af of het volgende mogelijk is: Naast de UMC een type 2 poort plaatsen, verbonden aan een type 2 kabel die ik onder de kruipruimte aan het eind van de oprit wederom aan een type 2 poort verbind, zodat ik de stekker van de UMC in de type 2 poort naast de UMC kan steken en een type 2 - type 2 kabel in de type 2 poort bij de oprit enerzijds en in de Tesla anderzijds kan steken?
Kortom, moet een UMC altijd direct in de Tesla steken vanwege het communicatie protocol of kan je daar een aantal schakels tussen plaatsen?
Je schrijft in je bericht dat je de UMC in een type-2 poort wil stoppen om hem zo door te verbinden. Echter de type-2 socket waarneer je linkt is een outlet-type (het "vrouwtje") en de Tesla UMC heeft ook een "vrouwtje"-stekker. Kortom die passen niet in elkaar. Wat je zoekt is een inlet-type (het "mannetje"):
Dat absoluut niet werken hoor met de gelinkte type-2 sockets. Je kan de UMC niet in een outlet socket(/poort) stoppen. Alleen in een inlet-socket. Tevens vraag ik me af of je ipv deze constructie met dure sockets en kabels niet beter een SmartEVSE (of OpenEVSE) kan plaatsen.
UMC bevat geen type B, hoewel verplicht. Men veronderstelt dat die elders in het circuit ingebouwd zit, hetgeen zelden het geval is.Dank voor de sanity check Fivari!
Wat Google niet snel kan beantwoorden: bevat de UMC zelf een type B zekering, of is die niet noodzakelijk bij gebruik van UMC?