Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Toch weer zo'n ding aanschaffen :(
stuurslot-x-lock-s.png
 
Als je de beschrijving van @nigel leest, dan hebben ze niet e-mail adres/wachtwoord gebruikt. Want dan zouden ze aan een smartphone genoeg gehad hebben. Het heeft er alle schijn van dat een signaal gekraakt en/of doorgelust wordt.
I know, maar ook ik heb mij "schuldig" gemaakt aan verschillende apps uitproberen... en zekerheid voor alles ga ik voorlopig even alleen de officiele Tesla app gebruiken tot er meer duidelijkheid is over wat er aan de hand is mbt deze manier van diefstal. Ik ben het met je eens dat het 99% niets te maken heeft met het wachtwoord, maar het is een hele kleine moeite.
 
I know, maar ook ik heb mij "schuldig" gemaakt aan verschillende apps uitproberen... en zekerheid voor alles ga ik voorlopig even alleen de officiele Tesla app gebruiken tot er meer duidelijkheid is over wat er aan de hand is mbt deze manier van diefstal. Ik ben het met je eens dat het 99% niets te maken heeft met het wachtwoord, maar het is een hele kleine moeite.
Dat is waar. Zorg dan wel dat het een echt veilig wachtwoord is.
 
Is inderdaad belangrijk te weten zodat anderen eventueel maatregelen kunnen nemen.

Inderdaad, ben erg benieuwd. Lijkt er inderdaad wel op dat ze iets softwarematigs doen.
Ik hoop dat Nigel wat meer info kan geven. Zodat wij weten hoe we ons kunnen wapenen.

article-0-025F44E300000578-201_468x286.jpg


Velgen, airbags, accupack, scherm, misschien zelfs de motoren en inverter. Er is overal een zwarte markt voor.
Inderdaad, Tesla onderdelen zijn duur. Wij hebben laatst bij een demontagebedrijf een prijs opgaaf van onderdelen gevraagd. Ze vragen zonder te blozen 90% van de Tesla prijzen, en als je zegt dat het duur is, dan zeggen ze ga maar naar Tesla dan.....
 
Is niet ongepast, ja het is rot en het is niet leuk en ga zo maar door maar het is niet dat er iemand overleden is. Mochten ze bij mij langs komen dan wel graag voor 15 mei 2018 dan wordt die 3 jaar.

Ik ben wel erg benieuwd wat ze doen, op het darkweb kan ik niet veel vinden behalve Tesla XTC pillen wist niet eens dat die bestonden maargoed dat is mijn markt niet. Kan wel wat vinden over car theft maar niets specifieks over Tesla. Mogelijk is het type specifiek? In duitsland waren ook P90D modellen toch? Of mensen worden in de gaten gehouden en er wordt een "signaal locker" onder de auto geplakt die het signaal kopieert, dan is het wel een fout in de software die unieke kenmerken accept.
 
  • Disagree
Reactions: Cohiba