Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ben een beetje naar de files aan het kijken nu, wat een voorspelling kan geven voor volgende week rond deze tijd, denk ik. Zie ten oosten van Lyon al de nodige files ontstaan, maar ook tussen Bazel en Bern. Volgens mij maakt het dus qua files niet zoveel uit naar Les Gets. Ben benieuwd of anderen daar anders over denken of daar nu misschien wel praktijk ervaring aan het opdoen zijn 😜
zeker over Frankrijk rijden en niet over de A61 ia Duitsland, want dat is door alle werkzaamheden een grote elende
 
  • Like
Reactions: mailman
Ik ben vandaag van Belgisch Limburg naar Oostenrijk gereden met slechts 3 laadstops.

Waaronder deze in Geiselwind. Een nieuwe lijkt het met een mooie muurtekening en een McDo er langs.
Tesla Supercharger

On second thought: als ik naar de foto’s op Google maps kijk, staat deze lader er toch al een jaartje 🙈
 
Ik ben vandaag van Belgisch Limburg naar Oostenrijk gereden met slechts 3 laadstops.

Waaronder deze in Geiselwind. Een nieuwe lijkt het met een mooie muurtekening en een McDo er langs.
Tesla Supercharger

On second thought: als ik naar de foto’s op Google maps kijk, staat deze lader er toch al een jaartje 🙈
Klopt, heb ik vorig jaar ook geladen, toen stonden de oude nog boven op de parking en was er nog geen muurschildering

IMG_2679.jpeg
 
Ik reed vanmiddag terug uit Les Gets. De weg naar boven was vanaf Bourg-en-Bresse een grote aaneenschakeling van langzaam rijdend en soms stilstaand verkeer. De regen hielp ook niet mee.
De vertraging tussen Bazel en Bern hebben we vorige week vrijdag ook gehad. Dat kostte maar tien minuten extra. Viel wel mee. Het enige bij die route is dat je een lang stuk hebt over B wegen als je via Thonon rijdt. Dat duur best lang.

Er is overigens geen sneeuw meer, die hebben wij opgemaakt.

View attachment 1017219
Ai ai ai.. wij vertrekken morgen naar Les Gets.. ruil m’n thermo ondergoed maar voor een korte broek om in de koffer
 
Ik sta inmiddels te laden in Troyes. Opvallend hoeveel Tesla eigenaren de V2 pakken terwijl er zeker 15 vrije v3’s zijn. Tja, laadtijden worden zo een non issue. Op naar Dijon en Aire de Saint-Priest om te overnachten naast de SUC St Jean de Maurienne.
Troyes probeer ik te vermijden, die zit net te ver weg van de snelweg. Dat geldt eigenlijk ook voor Matougues, want te weinig stalls en Tinqueux want te ver uit de route en Charleville-Mézières want ook te ver uit de route.
Op dat hele traject zijn eigenlijk alleen Châteauvillain en Poulet de Bresse fijne SuCs omdat je daarvoor niet de péage hoeft te verlaten.
 
Ik sta inmiddels te laden in Troyes. Opvallend hoeveel Tesla eigenaren de V2 pakken terwijl er zeker 15 vrije v3’s zijn. Tja, laadtijden worden zo een non issue. Op naar Dijon en Aire de Saint-Priest om te overnachten naast de SUC St Jean de Maurienne.
Er zijn er veel die het verschil niet herkennen tussen een V2 en V3. Komt vooral voor op locaties waar de v2 is uitgebreid met v3 stalls.
V2 heeft 2 kabels en V3, 1 enkele. Vorige week ook nog iemand op attent gemaakt.
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Er zijn er veel die het verschil niet herkennen tussen een V2 en V3. Komt vooral voor op locaties waar de v2 is uitgebreid met v3 stalls.
V2 heeft 2 kabels en V3, 1 enkele. Vorige week ook nog iemand op attent gemaakt.
Klopt, er gingen er zelfs nog een aantal naast elkaar staan (pairing 🙈).

Ik sta inmiddels in Saint Jean de Maurienne de wagen af te toppen om morgen naar boven te knallen!
 
Last edited:
Doen die niet moeilijk als je daar niet logeert? Ik heb weet van een hotel in Spanje dat je gewoon toegang weigeren als je er niet logeert

Doen die niet moeilijk als je daar niet logeert? Ik heb weet van een hotel in Spanje dat je gewoon toegang weigeren als je er niet logeert
De superchargers zullen en kunnen ze niet moeilijk over doen. De destination chargers is een ander verhaal. Er hangt een briefje bij dat je er gebruik van kan maken wanneer je wat eet of drinkt binnen of een kamer huurt. Ik heb 2 kamers gehuurd. Balen dat ik maar 1 laadpoort heb 🤪
 
Bezoek afgezet in Geneve en een keer bijgeladen in Balexert bij het vliegveld.
als alternatief voor Saint Genevois voor via CH naar Haute Savois

In parkeergarage van 2.10m op 1e etage (dus geen trailers) bij goed winkelcentrum. Maar geen nood itt tot NL eerste uur gratis en daarna tarieven die je nergens anders betaald.
Zwitsers kunnen wel rekenen en hier sta je 2:00u of 1u 59m om precies te zijn voor het ronde bedrag van CHF 1,00.

Zo hou je het (winkel)centrum draaiend en levendig en niet de cash flow van de Q parks van deze planeet.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
Troyes probeer ik te vermijden, die zit net te ver weg van de snelweg. Dat geldt eigenlijk ook voor Matougues, want te weinig stalls en Tinqueux want te ver uit de route en Charleville-Mézières want ook te ver uit de route.
Op dat hele traject zijn eigenlijk alleen Châteauvillain en Poulet de Bresse fijne SuCs omdat je daarvoor niet de péage hoeft te verlaten.
Chateauvillain vind ik eigenlijk te klein voor het aantal ladende auto's die daar passeren. Dit was, samen met het oude Beaune en St-Priest, één van die plaatsen waar ik tijdens vakantieperiodes vaak heb moeten wachten om te laden (of toch toen ik nog met de S reed, enkel V2 kon doen en omwille van het gratis laden als goeie Westvlaming enkel bij Tesla wou laden).

Het is ondertussen wel verbeterd omdat er nu ook andere laadpalen staan. En ik nu ook bij v3 laadt en bij andere aanbieders.
 
Heen en weer geweest naar les 3 Vallees.

Heen was probleemloos op Albertville na. Daar was het druk maar kon ik gelukkig direct een plekje bemachtigen. Soms moest je even wachten. Helaas daarna nog ruim 2 uur gedaan over het laatste stuk..

Terug ook goed. Val di Meuse is geupgrade met v3 en v4 laders. Nu was de capaciteit net voldoende. Niet hoeven wachten, maar wel alles behoorlijk vol.

Pijnpunt is nu Arlon. Gedeeltelijk v2 en v3 stalls. Alles was vol toen ik kwam. De eerste vrije v2 stall die ik pakte was stuk. De 2e v2 stall deed niet meer dan 10kw. Misschien door stall sharing (maar dan zou ik nog 75kw moeten kunnen krijgen), misschien een defect. Daarna een v3 weten te bemachtigen die beter was. Daarnaast is Arlon echt krap voor een mx. Moeite met wegkomen en een m3 die drukker was met een stall te bemachtigen dan om zich heen kijken. Gelukkig hoorde hij mijn getoeter wel... conclusie: Arlon heeft een upgrade nodig.

Voor vakanties gaat Arlon op mijn zwarte lijst denk ik... Er zijn voldoende alternatieven.

Dit was mijn eerste vakantierit met de MX refresh. Positive ervaring! Rustgevender dan de vorige MX. 90+% op FSD gereden. Nu alleen wel extra stops om koffie te krijgen 😁.
 
Last edited: