Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onafhankelijke Tesla dienstverleners/garages

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er nog steeds geen onafhankelijke garages? IK ben een beetje bang wat voor factuur ik zal krijgen. Mijn linkedvoor remblokken moeten vervangen worden, ik heb het idee dat mijn remschijven verder prima zijn. Maar wil verrast worden dat opeens al mijn remschijven/blokken zijn vervangen en ik een enorme factuur krijg (120k KM 2013 november)

Wij bij Tesland kunnen dit ook. Remblokken en schijven hebben wij op voorraad...
 
  • Like
Reactions: S-19910
Zijn er nog steeds geen onafhankelijke garages? IK ben een beetje bang wat voor factuur ik zal krijgen. Mijn linkedvoor remblokken moeten vervangen worden, ik heb het idee dat mijn remschijven verder prima zijn. Maar wil verrast worden dat opeens al mijn remschijven/blokken zijn vervangen en ik een enorme factuur krijg (120k KM 2013 november)[/QUOTE

Leuk om zo'n oud draadje te lezen. Nog geen twee jaar geleden was de serviceverlening bij de servicecenters blijkbaar nog geen reden tot janken.
Zeker voor de normale zaken als remmen, wielophanging, enz. zijn er wel andere oplossingen dan de Tesla Servicecenters. Ik zelf heb enkele maanden geleden de remmen rondom en een belangrijk deel van de voorwielophanging laten vervangen door Tesla Service Hoofddorp (de oude Sky garage).
Tesla had gezegd dat zowel de blokken als schijven vervangen moesten worden (2014 S met 280.000 km), maar in Hoofddorp hebben ze de schijven bekeken en vonden dat niet nodig.
Hieronder de prijzen incl arbeidsloon. Het is een bedrijfje van twee Turkse jongens uit de taxiwereld. Verwacht dus geen gestylde ontvangstbalie met blonde dames, maar er is wel koffie. Ik kon binnen een dag terecht en ze werken zelfs in het weekend als je wilt.
Ik had in het begin zo mijn bedenkingen, want het is er eigenlijk te stil. Dat geeft een idee van hoe kunnen ze dit laten draaien? Maar eerlijk is eerlijk, ze deden wat afgesproken was en kwamen keurig de afspraken na.
Remblokken hebben ze op voorraad, maar als je andere onderdelen nodig hebt, raad ik aan die zelf op te halen bij het Servicecenter, want blijkbaar levert Tesla aan hen nog slechter dan aan "ons".
Er schijnt nog een garage in Haarlem te zijn die ervaring heeft met Tesla (werkt voor Servicecenter Amsterdam), maar dat heb ik alleen via via. Als je wilt heb ik daar wel een telefoonnummer van.
Wat ik me nog afvraag: Euromaster is partner van Tesla voor banden. Die bandenboeren doen vaak ook remmen, dus je zou het daar ook eens kunnen vragen. Dat is vast dichterbij huis.
 

Attachments

  • th.pdf
    611.5 KB · Views: 144
  • Informative
Reactions: Faiz71
Met al die Model 3's die dit jaar uit de garantie gaan lopen (muw van motoren en batterij....) Tijd om dit draadje weer eens te openen. Zijn er inmiddels al ervaringen met onafhankelijke garages die reparaties/onderhoud uitvoeren?
 
Mijn Tesla (Model S 85D) is nu vijf jaar oud en sinds dit jaar laat ik het onderhoud uitvoeren bij Autototaal in Houten.

Zoals velen was ik in het begin erg enthousiast over de service van Tesla zelf maar inmiddels is dat behoorlijk bekoeld. Lange wachttijden, hoge kosten etc. Dit is een verademing, gewoon contact via Whatsapp als er iets is. Keurige communicatie, begeleid met foto's en filmpjes indien nodig.

Voor een beurt rekenen ze ongeveer 2/3 van de Tesla prijs.
Als er contact nodig is met Tesla (in mijn geval toen de 12V accu vervangen moest worden) dan regelen zij dat rechtstreeks.

Daarbij woon ik in Utrecht dus ook lekker dichtbij.
 
Mijn Tesla (Model S 85D) is nu vijf jaar oud en sinds dit jaar laat ik het onderhoud uitvoeren bij Autototaal in Houten.

Zoals velen was ik in het begin erg enthousiast over de service van Tesla zelf maar inmiddels is dat behoorlijk bekoeld. Lange wachttijden, hoge kosten etc. Dit is een verademing, gewoon contact via Whatsapp als er iets is. Keurige communicatie, begeleid met foto's en filmpjes indien nodig.

Voor een beurt rekenen ze ongeveer 2/3 van de Tesla prijs.
Als er contact nodig is met Tesla (in mijn geval toen de 12V accu vervangen moest worden) dan regelen zij dat rechtstreeks.

Daarbij woon ik in Utrecht dus ook lekker dichtbij.
En werk je toevallig ook niet bij autototaal?;).
Het lijkt me een rare manier om het forum binnen te komen.:p
 
  • Like
Reactions: job-lek
Met al die Model 3's die dit jaar uit de garantie gaan lopen (muw van motoren en batterij....) Tijd om dit draadje weer eens te openen. Zijn er inmiddels al ervaringen met onafhankelijke garages die reparaties/onderhoud uitvoeren?

4 jaar garantie toch gewoon op je Tesla?
De eerste model 3 kwam nog geen 3 jaar geleden in Amerika op de weg dus nog een jaar te gaan voor die gevallen.