Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Omruil voorstel: jij mijn Lacewood interieurpanelen, ik jouw CF dash panelen

This site may earn commission on affiliate links.
Klik je dat gewoon los? Heb je er toevallig een DIY video van gemaakt :)

Ik ben vertrokken van de handleiding die Stev hier had gepost: Carbon Wrap Decor | Teslafied
De zijpanelen van het dash er uit gerokken (enkel clipsen)
aan de bestuurderkant zat een torx 20 schroef die het bovenste afdekpaneel vast hield.
Het bovenste paneel kan je omhoog duwen na verwijdering van deze schroef ( enkel clips)
de onderste panelen kan je recht naar u los trekken (ook clips) maar deze zitten stevig vast.

de onderste en bovenste panelen dus los getrokken tot ik 1 a 2 cm ruimte had.
dan een licht klevende papier tape op de kunststof gelegd en afgetekend.
Deze op de folie gekleefd en rondom enkele mm groter uitgesneden.
folie geplaatst en over de randen gekleefd. de randen aan de verluchting en het scherm afgesneden.

niet echt iets voor als je nog nooit iets bekleefd hebt!
 
Daar gaat 'ie dan.
Deze kleur was mooi maar net iets 'te chique' voor mij
ad4ddb57533e17a6e3b50c12d24cd552.jpg

Dus maar voor een wat veiligere antraciet/steel look gegaan.
2d758b828ed3716016fdf70a8bbcf1b7.jpg


Eindresultaat inclusief kostenplaatje volgt later vandaag.
 
9539cb253194a0b1883526abef629a6f.jpg


0b3636074db904fd35a250a1436be8eb.jpg


Ondanks de hobbeltjes van het Lacewood is dit er nog best mooi strak opgekomen! Als je pianolak panelen hebt wordt het helemaal strak.

195,- excl BTW bij Dutch Dutch in Gouda.

De kleur die ik nu heb gekozen valt buiten in daglicht nog een stuk lichter uit, dus de tip is wel om even buiten de kleur te kiezen alvorens te gaan beplakken.

Ik ben hier ontzettend blij mee, veel beter dan het bruine hout dat nergens in terugkwam.

Veel kleuren om uit te kiezen overigens:
014a8b998ac6d309c4e15d1ff684e9fd.jpg

d7378402952bbf531857c50ce9b50b48.jpg
 
ziet er goed uit. Beter dan ik had verwacht op de oneffen ondergrond.
195€ is een goede deal.

gisteren nog een offerte gehad om de panelen origineel te laten vervangen door Tesla.... om en bij de 1000€

Ja, las het net in een ander draadje. Dat is wel een stuk aantrekkelijker dan de 1200 excl arbeid die ik eerder al eens te horen heb gekregen van Tesla?
Of De belgen offreren gunstiger dan de Hollanders :)
 
Onno,
Worden de panelen verwijderd of wordt de folie aangebracht terwijl ze gewoon op hun plaats zitten?

De sierlijst er boven en de panelen eronder worden iets los gehaald, dus het te beplakken paneel wordt 'vrijgemaakt' maar blijven ze dus wel zitten.
Met dank aan xFrank overigens voor zijn instructie hiervoor, dat heeft geholpen (voor de 'wrapper' van Dutch Dutch was het beplakken van een Tesla paneel de eerste keer, buitenkant van een Tesla wrappen had íe al wel eens gedaan)