Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Signaal keyfob op andere auto

This site may earn commission on affiliate links.
Ik stond daarnet aan Suc Kortrijk geparkeerd vlak naast de 2 oplaadpunten die er nog actief zijn en maakte een praatje met een iets oudere dame die haar 2 weken oude 100D aan het laden was. De dame had thuis nog geen oplaadpunt.

Het was duidelijk haar eerste keer dat ze zelf ging laden en ze kon mijn tips wel smaken :)

Maar wanneer ze via haar sleutel het laden stopte om de kabel los te kunnen maken ging ineens mijn laadklep open.
Ik ben er 100% zeker van dat het geen misverstand was en ik zelf niet op mijn sleutel drukte.

Nadien wou ik dit nog eens proberen en filmen maar de dame snapte het issue niet meteen en wou vertrekken. Helaas dus niet kunnen reproduceren nadien.

Het bezorgt me wel een hoop vraagtekens
 
Ik stond daarnet aan Suc Kortrijk geparkeerd vlak naast de 2 oplaadpunten die er nog actief zijn en maakte een praatje met een iets oudere dame die haar 2 weken oude 100D aan het laden was. De dame had thuis nog geen oplaadpunt.

Het was duidelijk haar eerste keer dat ze zelf ging laden en ze kon mijn tips wel smaken :)

Maar wanneer ze via haar sleutel het laden stopte om de kabel los te kunnen maken ging ineens mijn laadklep open.
Ik ben er 100% zeker van dat het geen misverstand was en ik zelf niet op mijn sleutel drukte.

Nadien wou ik dit nog eens proberen en filmen maar de dame snapte het issue niet meteen en wou vertrekken. Helaas dus niet kunnen reproduceren nadien.

Het bezorgt me wel een hoop vraagtekens

Maak je geen zorgen. Dat gebeurt herhaaldelijk. Dat wil niet zeggen dat de keyfob ook de auto ontgrendelt hoor.

Openen van laadklepje zie ik bijvoorbeeld als bij even bijlaad bij SeC. Dan kan ik met de hand links en rechts een paar klepjes dichtduwen.
 
  • Informative
Reactions: Rubinho
Is geen bug maar een feature (serieus).
Hetzelfde gebeurt als je de laadstekker ontgrendeld door de knop op de stekker van een TWC in te drukken.
Makkelijk als je met meerdere auto's een lader deelt; je kan altijd een auto die ernaast staat helpen om hem daar in te pluggen als je zelf klaar bent met laden.

Dit had ik ook al ergens gelezen. Maar toen ik het een aantal keer in de praktijk wou testen, bleek me dit niet te lukken..