Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De grote vraag is: als dat een Tesla Model S was - was die dan in de fik gevlogen? Dan duurt 250 meter LANG...

neen, ik denk het niet.
dit kan de bodemplaat zeker wel hebben.

er zal echt wel een veel grotere kracht nodig zijn om de batterij te doorboren dan wat wrijving door een boordsteen.

en verder : twee tesla's in de fik, maar in beide gevallen was de cabine nog intakt, vrijwaart gebleven van de vlammen.
 
@S-19910
zondag zit ik in uw buurt met de mountainbike. (pulle-zandhoven)


dat is vlak bij...
de straat waarin ik woon vormt de grens tussen Grobbendonk (Zavelstraat, even nummers) en Pulle-Zandhoven (Grensstraat, oneven nummers).
Zorgt altijd voor de nodige verwarring, zo'n straat met twee namen. Vooral omdat er ook een Grensstraat in Grobbendonk, en een Zavelstraat in Zandhoven is...


spring gerust eens binnen (adres op laadpunten TeslaVoorTesla), ik kan je wel niet zo'n mooie garage tonen, en ook (nog) geen Tesla.
Maar een pintje heb ik wel. (gene Orval, of was het Leffe ?)

edit :
het moet Orval zijn, because "Leffe is for girls" (slogan even gepikt van Maurice)
 
Last edited:
dat is vlak bij...
de straat waarin ik woon vormt de grens tussen Grobbendonk (Zavelstraat, even nummers) en Pulle-Zandhoven (Grensstraat, oneven nummers).
Zorgt altijd voor de nodige verwarring, zo'n straat met twee namen. Vooral omdat er ook een Grensstraat in Grobbendonk, en een Zavelstraat in Zandhoven is...


spring gerust eens binnen (adres op laadpunten TeslaVoorTesla), ik kan je wel niet zo'n mooie garage tonen, en ook (nog) geen Tesla.
Maar een pintje heb ik wel. (gene Orval, of was het Leffe ?)

Bedankt voor de aanbieding; maar ik ben meestal niet alleen (5 a 6 man)
maar voor een leffe komen we niet hoor.(voor de rest zijn we niet zo moeilijk)
ik wacht wel tot de S er staat. een paar keer per jaar zitten we wel in die omgeving. het zal er wel eens van komen.:wink:
 
Bedankt voor de aanbieding; maar ik ben meestal niet alleen (5 a 6 man)
maar voor een leffe komen we niet hoor.(voor de rest zijn we niet zo moeilijk)
ik wacht wel tot de S er staat. een paar keer per jaar zitten we wel in die omgeving. het zal er wel eens van komen.:wink:

6 pintjes heb ik ook nog wel, het bod blijft staan. maar goed : binnen enkele weken (hoop ik toch...) is er meer te zien, en te testen... en te proeven !
 
Hallo,
Nadat ik heel veel interessante informatie op dit forum heb gelezen, heb ik toch maar besloten om voor deze ene keer mijn weerstand tegen social networks van mij af te gooien ten faveure van deze zeer nuttige website.
Deze auto is is natuurlijk niet alleen spannend, maar ook engiszins een stap in het onbekende diepe voor mij en als ik het forum lees voor velen. Gedeelde smart/plezier en gedeelde kennis, heel nuttig...
Mijn P85 in "in transit", wat dat ook mag betekenen (en daarmee bedoel ik niet de letterljke vertaling :smile:), oplaadpunt voor in de garage is bij Greenflux besteld, laadkabels zijn binnen, verzekering moet nog geregeld worden.
Nu nog geestelijk onthechten van de Phaeton en V90...
 
Hallo,
Nadat ik heel veel interessante informatie op dit forum heb gelezen, heb ik toch maar besloten om voor deze ene keer mijn weerstand tegen social networks van mij af te gooien ten faveure van deze zeer nuttige website.
Deze auto is is natuurlijk niet alleen spannend, maar ook engiszins een stap in het onbekende diepe voor mij en als ik het forum lees voor velen. Gedeelde smart/plezier en gedeelde kennis, heel nuttig...
Mijn P85 in "in transit", wat dat ook mag betekenen (en daarmee bedoel ik niet de letterljke vertaling :smile:), oplaadpunt voor in de garage is bij Greenflux besteld, laadkabels zijn binnen, verzekering moet nog geregeld worden.
Nu nog geestelijk onthechten van de Phaeton en V90...


welkom.

lees ook de thread 'nuttige lijstjes', post 1.


"In Transit" zal waarschijnlijk betekenen dat de auto onderweg is van Fremont naar Tilburg.
 
S-19910: bedankt voor de tip! Het lijstje dat gebruikt kan worden bij aflevering ga ik eens heel goed doornemen.
Gelden: Klopt: Volvo, oud (bijna 350k op teller maar rijdt nog prima). Zie je inderdaad niet veel van rijden. Ik gebruik de Phaeton slechts zakelijk (V10, wil daar echt geen bijtelling van hebben) en de V90 privé.
Hoe krijgen jullie de standaard tekst onder de posts?
 
S-19910: bedankt voor de tip! Het lijstje dat gebruikt kan worden bij aflevering ga ik eens heel goed doornemen.
Gelden: Klopt: Volvo, oud (bijna 350k op teller maar rijdt nog prima). Zie je inderdaad niet veel van rijden. Ik gebruik de Phaeton slechts zakelijk (V10, wil daar echt geen bijtelling van hebben) en de V90 privé.
Hoe krijgen jullie de standaard tekst onder de posts?
Rechts boven in het scherm: Settings
en dan links onder: Edit signature

En welkom op TMC!
 
S-19910: bedankt voor de tip! Het lijstje dat gebruikt kan worden bij aflevering ga ik eens heel goed doornemen.
Gelden: Klopt: Volvo, oud (bijna 350k op teller maar rijdt nog prima). Zie je inderdaad niet veel van rijden. Ik gebruik de Phaeton slechts zakelijk (V10, wil daar echt geen bijtelling van hebben) en de V90 privé.
Hoe krijgen jullie de standaard tekst onder de posts?

Welkom.
Ik rijd zelf o.a. in een Volvo 960 (zelfde auto als V90, maar dan benaming vóór 1997). 703k op de teller en ben ook nog bezig met onthechten :biggrin:. Vaak tanken helpt bij het onthechtingsproces ;-)
 
Welkom.
Ik rijd zelf o.a. in een Volvo 960 (zelfde auto als V90, maar dan benaming vóór 1997). 703k op de teller en ben ook nog bezig met onthechten :biggrin:. Vaak tanken helpt bij het onthechtingsproces ;-)

Haha, dat klopt. Hij lust wel een slokje. Maar.... rijdt altijd. Ik hoop dat de Tesla net zo degelijk blijkt.
Mbt de signature: die optie zie ik niet. Maar ik begrijp nu uit posts op het Amerikaanse deel dat je die mogelijkheid pas ziet als je langer op het forum bent?
 
@Maarten

Welkom! Hoe bevalt dat nou, zo'n grote Passat?:wink:

Bedankt voor het welkom!
Ik ga hem wel missen, want hij rijdt ècht goed. Ik rijd lange stukken en haal ca. 1 op 11 en dat met een vijf liter V10 (diesel).
Maar goed, al bijna 330k op de teller en ik wil de echt dure reparaties graag voor zijn. Wel stil en sterk (koppel 750Nm), erg zwaar (ca. 2600 kg, wegenbelasting €€€ :mad:), maar net als de Tesla waar ik in proef heb gereden merk je door de power niets van dat gewicht.
Vooral voor klanten vanwege de opmerking die je net maakte goed te pruimen! Bijna niemand kent hem en ik heb wel vaker de opmerking gekregen ("is dat een groot type Passat?". Antwoord: "Ja het is een beetje grote Passat").
Nooit gezeur als je zegt dat je in een VW rijdt :biggrin: (eigenlijk een Bentley met VW logo).
Maar ik heb hem wel tweedehands gekocht hoor, want nieuw was hij ècht onbetaalbaar. Daar wil je geen bijtelling van. Afschrijving van de eerste eigenaar is enorm geweest!
Ik kan alleen maar hopen dat de Tesla net zo goed zal bevallen. Ga denk ik wel de massage in de stoelen missen....