Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Nio eT7

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat om dit model denk ik:
upload_2021-1-9_17-21-36.png


Vanaf 2:00:00 gaat het vooral om deze auto, maar mijn Chinees gaat niet verder dan "Nummer 5 met rijst", dus ik kan er niet veel over vertellen. Wel zijn er wat captions in het Engels met wat details (o.a. over de CPU, ...). De velgen vind ik wel gejat van de Audi eTron, maar verder een nette auto om te zien. Benieuwd of ze de veiligheid en afwerking ook een beetje op orde hebben...

Ze gebruiken wel een OLED scherm en dat vind ik echt wel meerwaarde. Ik heb altijd de donkere mode aan staan en de backlight bleeding van de displays is echt tenenkrommend.
 
NIO - ET7 (even via browser laten vertalen)

Zelf vind ik het een erg mooie auto om te zien. Het interieur bevalt me ook qua kleur en indeling, samen met het materiaalgebruik.
Zoiets simpels als mooie ambient verlichting binnenin geeft een luxueuze uitstraling, dat had ook echt wel in de Model S/X gemogen.
Onzichtbare ventilatieopeningen lijken afgekeken van de Model 3.
Ben heel erg benieuwd hoe het autonoom rijden in de praktijk gaat met deze auto.
De Lidar techniek vind ik best netjes weggewerkt, zeker niet storend.
Ben benieuwd naar de EPA / WLPT waarden, de NEDC zijn absoluut niet realistisch.
Over kwaliteit en afwerking hoef je niet bang te zijn bij NIO, dat staat op een hoog niveau.

Al met al, een prima premium auto en wat mij betreft moet Tesla echt een vernieuwde Model S gaan presenteren want qua looks vind ik dat niet echt een mooi model meer.
 
Eens met @bugboy: Oled display is zeker meerwaarde aangezien ik ook altijd donker modus aan heb. De ET7 is inderdaad een mooie auto net als de X7 van XPeng die wel een look-alike is maar ook weer van de Model S: Een refresh design van de Model S is naar 10 jaar wel gewenst. De looks van de 'oude' Model S vind ik persoonlijk nog steeds mooi.

image_from_ios_8_4.jpg
 
Ik bespeur kritisch enthousiasme, gelukkig niet alleen bij mij! Het speelveld lijkt ieder jaar breder en interessanter te worden.

Ik hoop van harte dat Tesla de handschoen weet op te pakken (itt Apple na de dood van Jobs). Niet alleen met nieuwe modellen, dat is ze wel toevertrouwd, maar ook met het modern houden van het uiterlijk van bestaande modellen.
 

Met de Nio eT7 zet Nio een zeer serieuze Model S concurrent op de markt.

Prijs 100 kWh versie is 506k in Chinese roebels vs 739k voor de Model S LR+.

Er komen ook versies met 70 en 150 kWh.

Mooi, maar zolang de Chinezen niet "normaal" gaan doen, hier geen chinese tech (weet dat we er niet helemaal omheen kunnen, maar ga niet bewust steunen).
 
Mooi, maar zolang de Chinezen niet "normaal" gaan doen, hier geen chinese tech (weet dat we er niet helemaal omheen kunnen, maar ga niet bewust steunen).
Tsja, da's een heel andere discussie... Wat is normaal? In het land van Tesla gaat er ook een heleboel niet echt lekker normaal. Neem de situatie met kinderen uit zuid Amerika die al jaren gescheiden worden van hun ouders....of allerlei autofabrikanten die Willems en wetens materialen uit landen met slechte arbeidsomstandigheden halen.
Maar nogmaals dat is een heel andere discussie.

@ontopic... Het gaat snel vooruit met de Chinese fabrikanten. Ziet er al een heel stuk beter uit.
 
Garry Black twittert over de ET7 sedan.
$NIO ET7 sedan will be formidable competition for $TSLA Model S:
1/ Base 448K CY ($69.2K US), 388K BaaS ($58.4K). 2022/1Q
2/ Partner w/NVDA to bring self driving vehs by late 2022
3/ 150 kWh solid state battery (620 mi range) late 2022
4/ 500 battery change stations (177 now).

https://twitter.com/garyblack00/status/1347925884418797569

De reactie van forumlid Frank Peelen op Garry vind ik ook interessant
I'll see it when I believe it. I don't remember any non-Tesla EV that actually delivered on its promises. Also, I can't think of any reason why NIO would be able to offer something better than Tesla at the same or lower price. Zero competitive advantages, only disadvantages.
https://twitter.com/FrankPeelen/status/1348066169148698624
 
Dat BAAS vind ik toch wel een serieus goede optie, jammer dat Tesla dat niet heeft.
Voor de goedkoopste versie van de ET7 kun je voor het bedrag wat je bij aankoop bespaart, 6 jaar het BAAS abonnement bekostigen.
En daarmee kom je ook weer eerder in aanmerking voor overheidssubsidie.