Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuws: Maximumsnelheid moet omlaag vanwege stikstofprobleem

This site may earn commission on affiliate links.
Het zal wel niet helemaal kloppen maar en zijn genoeg onderzoeken te vinden die anders beweren. En jij gebruikt het woord "waarschijnlijk" dat lijkt mij een goed begin van een hoax.
Dit is een beetje de zelfde discussie hoe vervuilend een EV is tegenover een diesel.
Feit blijft dat ik nog nooit een schip heb gezien met een katalysator of waar ze jaarlijks de uitstoot meten? Betekend niet dat alles maar kan en mag omdat er schepen zijn...die het ook doen.
Je kunt ook verstandig handelen en dit soort nepverhalen niet meer verspreiden. Het is een welbewuste poging om de dodelijke uitstoot van al het wegvervoer te bagatelliseren. Ze maken misbruik van het feit dat de scheepvaart een hoge zwavel oxide uitstoot heeft en lichten alleen dat ene onderdeel uit.. Het klopt best, maar de totale vervuiling: SOx, NOx, PM10, CO2, enz van het wegverkeer is ordes groter dan van die paar schepen.
Door je goedgelovigheid ben je onderdeel van het probleem.
 
  • Informative
Reactions: diego123
Van de andere kant worden argumenten als "de lucht stopt niet bij de landgrenzen" vaak ten onrechte gebruikt. Als je de satelliet NO2-kaart op www.nemokennislink.nl bekijkt kan je toch moeilijk volhouden dat wij het braafste jongetje van de klas zijn en dat alle troep naar Nederland waait.

View attachment 458231
Ik vind het eerder opvallend dat België zoals gewoonlijk weer het probleem negeert.
 
Je kunt ook verstandig handelen en dit soort nepverhalen niet meer verspreiden. Het is een welbewuste poging om de dodelijke uitstoot van al het wegvervoer te bagatelliseren. Ze maken misbruik van het feit dat de scheepvaart een hoge zwavel oxide uitstoot heeft en lichten alleen dat ene onderdeel uit.. Het klopt best, maar de totale vervuiling: SOx, NOx, PM10, CO2, enz van het wegverkeer is ordes groter dan van die paar schepen.
Door je goedgelovigheid ben je onderdeel van het probleem.

Zembla - De smerige olieroute
 
  • Informative
Reactions: Dan84
Of een schip meer vervuild dan het wegverkeer is niet zo interessant. Feit is dat we voorlopig niet zonder zeeschepen kunnen en dat het verlagen van de maximum snelheid een maatregel is in de categorie laaghangend fruit: relatief snel en gemakkelijk in te voeren met eigenlijk alleen maar voordelen: minder uitstoot, minder verkeersslachtoffers en vooral minder dodelijke verkeersslachtoffers en een betere benutting van de wegcapaciteit. Kijk, dat spreekt mij wel aan, langzamer rijden: minder (kans op) files.

Zie ook:

Er zitten bijna alleen maar nadelen aan 130 km/u rijden

https://www.ndw.nu/blog/bekijk/17/de_130_kmu-maatregel_gewikt_en_gewogen_meer_of_minder_fileleed/
 
  • Like
Reactions: Fralamjo and Hbrink
Van mij mogen de limieten terug naar 100 km/h.....
maar dan moeten er wel “vrije banen voor de vrije jongens” komen ! Koot en Bie hadden dat destijds al in de gaten.
Oh ja, die “vrije jongens” zijn nu natuurlijk “EV jongens” ....
 
De maximum snelheid zou makkelijk omlaag kunnen naar 100 km. Ik rij sinds ik de Tesla rij nooit harder dan 103 km per uur. Ik kom altijd aan en nog op tijd ook. Lekker met de AP en genieten van goed hoorbare muziek.
Gemiddelde verbruik over 40.000 km van 199 wH/km. En dat met de onzuinigste Model S met achterwielaandrijving en 21" wielen. Als iedereen dit zou doen zouden er zeer veel minder files en ongevallen zijn.
Dus overheid, haal die dwaze maximum snelheden van de borden en maak alles wat nu 130 en 120 km is 100 km/h. Dan kunnen er weer huizen gebouwd worden, lijkt mij belangrijker dan onnodig hard rijden.
Oh ja, verbiedt vliegen tot afstanden van 1000 km. Kan met de elektrische auto en met de trein.
Zouden mijn gebeden verhoord gaan worden? Het begint erop te lijken.
 
Het kabinet wel. De mensen daarentegen gaan het weer als een kassa gaan zien.
Als de maximum snelheid naar 100 km/h gaat wordt iedereen 'getroffen'. Behalve ik natuurlijk want ik rij nooit harder.
En niet alle 'getroffenen' zullen naar het Malieveld draven om daar te protesteren. Pakt het kabinet de boeren alsnog aan, en dat zal het kabinet op termijn zonder twijfel gaan doen, dan wordt heel Nederland weer geblokkeerd.