Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NIEUW: ruitenwissers en regensensor V2.0

This site may earn commission on affiliate links.
Gezien mijn problemen met de regensensor en het klapgeluid van de standaard ruitenwisser heb ik het setje ook besteld
Door de discussie die hier ontstond over de juiste aansluiting was ik nog een aan het doorzoeken, toen vond ik een Tesla specifiek setje tegen een betere prijs
http://www.nieuweruitenwissers.nl/aerotwin/ruitenwisser-overige-merken/ruitenwissers-tesla/bosch-aerotwin-plus-ruitenwissers-tesla-model-s.html
Ik heb meteen even een mailtje gestuurd wat nu de juiste was en kreeg het volgende antwoord


De ruitenwissers zijn hetzelfde, maar omdat het een set is, kunnen wij ze goedkoper aanbieden (besparing van verzendkosten, we weten zeker dat het een juiste combinatie is voor die auto etc.).


Echter, het verbaast ons dat u een AM28U en een AM18U (45cm) besteld voor de Model S.
Bosch raadt namelijk de AM28U (70 cm) en de AM16U (40 cm) aan voor de Tesla.
Maar mogelijk is dat verschil van 5 cm geen probleem.


Mocht u willen overstappen op de AM16U horen wij het graag. In dat geval zullen wij het verschil tussen de set op de website en het door u betaalde bedrag aan u retour overmaken.

Ik heb er voor gekozen om toch de langere 45 cm te nemen, ik kan me voorstellen dat dit ook kan helpen bij het goed schoonwissen van de regensensor ( "size does matter" in dat geval :rolleyes:)

Ik zal mijn ervaring even posten, ze zouden vandaag binnen moeten komen
 
Gezien mijn problemen met de regensensor en het klapgeluid van de standaard ruitenwisser heb ik het setje ook besteld
Door de discussie die hier ontstond over de juiste aansluiting was ik nog een aan het doorzoeken, toen vond ik een Tesla specifiek setje tegen een betere prijs
http://www.nieuweruitenwissers.nl/aerotwin/ruitenwisser-overige-merken/ruitenwissers-tesla/bosch-aerotwin-plus-ruitenwissers-tesla-model-s.html
Ik heb meteen even een mailtje gestuurd wat nu de juiste was en kreeg het volgende antwoord


De ruitenwissers zijn hetzelfde, maar omdat het een set is, kunnen wij ze goedkoper aanbieden (besparing van verzendkosten, we weten zeker dat het een juiste combinatie is voor die auto etc.).


Echter, het verbaast ons dat u een AM28U en een AM18U (45cm) besteld voor de Model S.
Bosch raadt namelijk de AM28U (70 cm) en de AM16U (40 cm) aan voor de Tesla.
Maar mogelijk is dat verschil van 5 cm geen probleem.


Mocht u willen overstappen op de AM16U horen wij het graag. In dat geval zullen wij het verschil tussen de set op de website en het door u betaalde bedrag aan u retour overmaken.

Ik heb er voor gekozen om toch de langere 45 cm te nemen, ik kan me voorstellen dat dit ook kan helpen bij het goed schoonwissen van de regensensor ( "size does matter" in dat geval :rolleyes:)

Ik zal mijn ervaring even posten, ze zouden vandaag binnen moeten komen


Toch raar, in de productbeschrijving spreken ze van :
Bosch Aerotwin Plus voor Tesla Model S
Lengte: bestuurderszijde 70 cm en passagierszijde 42.5 cm

Dat lijkt me eerder AM17U (als dat al bestaat)

 
Net even gemeten.

De BOSCH AeroTwin AM18U is 1 centimeter langer dan de oude Tesla ruitenwisser.
De boog die het uiteinde van de ruitenwisser aan de bovenzijde van de ruit beschrijft is identiek.
Die ene centimeter verschil zit dus aan de onderzijde en dat maakt niets uit.
 
Interesting info. I've been having nothing but problems with my wipers for a month or two now. They're either too insensitive or too sensitive. Typically, as rain starts to fall the wipers don't start operating until I practically can't see out. Then they rapidly scale up and go into overdrive in just moderate rain conditions. This drives me crazy, as I end up constantly switching the wiper mode to compensate.

I've almost given up by now and when it starts to rain I just chuck the things in the lowest 'always on' mode. But I also notice that in this position, when the rain is light and cleared by the outgoing 'wipe', the wipers are very slow to return, as if the motor can't handle the increased friction of a dry screen.

Further, in the highest setting, the wipers make a nasty 'clunk' sound. The SeC says that this is a failed glue joint on the wiper motor installation and so my S is going in for a couple of days in Feb to get the joint fixed and - hopefully - sort out the deviant rain sensor.

Dat is een goede omschrijving hoe het bij mijn regensensor ook aan toe gaat, in 1 woord: bagger!
Ik heb het liefst een ouderwetse interval schakelaar, want als het miezert moet ik zelf de hele tijd de ruitewisser bedienen en als het hard genoeg regent dan zet ik hem op continu wissen, want kan zo maar zijn dat met de sensor hij ineens een paar seconden stopt met wissen.
Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe ruitewisser dit verhelpt, maar ga het zeker proberen.
Zo te lezen hebben aardig wat mensen al de bosch aerotwin wissers gemonteert: hoe is de ervaring? Helpt het inderdaad met de sensor?
Huidige ruitewisser geeft al weer strepen, 2 maanden na vervanging bij de beurt, dus ik rij maar weer even langs SeC voor de nieuwe wissers.
Overigens heb ik vorige week nog gebeld met SeC, zij hadden het erover dat er wordt gewerkt aan een oplossing voor de regensensor, maar dat dit nog niet beschikbaar is. Bij mij is vorig jaar al de sensor hardware vervangen, maar dat helpt niet.
 
Dat is een goede omschrijving hoe het bij mijn regensensor ook aan toe gaat, in 1 woord: bagger!
Ik heb het liefst een ouderwetse interval schakelaar, want als het miezert moet ik zelf de hele tijd de ruitewisser bedienen en als het hard genoeg regent dan zet ik hem op continu wissen, want kan zo maar zijn dat met de sensor hij ineens een paar seconden stopt met wissen.
Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe ruitewisser dit verhelpt, maar ga het zeker proberen.
Zo te lezen hebben aardig wat mensen al de bosch aerotwin wissers gemonteert: hoe is de ervaring? Helpt het inderdaad met de sensor?
Huidige ruitewisser geeft al weer strepen, 2 maanden na vervanging bij de beurt, dus ik rij maar weer even langs SeC voor de nieuwe wissers.
Overigens heb ik vorige week nog gebeld met SeC, zij hadden het erover dat er wordt gewerkt aan een oplossing voor de regensensor, maar dat dit nog niet beschikbaar is. Bij mij is vorig jaar al de sensor hardware vervangen, maar dat helpt niet.

Precies, zo heb ik het ook gemeld bij de SeC, ze zeiden dat de regen sensor gewoon OK werkt. Maar bij mijn Passat werkte het allemaal veeeeeel beter..... Ben benieuwd of er een SW oplossing mogelijk is in de toekomst...
 
Dat is een goede omschrijving hoe het bij mijn regensensor ook aan toe gaat, in 1 woord: bagger!
Ik heb het liefst een ouderwetse interval schakelaar, want als het miezert moet ik zelf de hele tijd de ruitewisser bedienen en als het hard genoeg regent dan zet ik hem op continu wissen, want kan zo maar zijn dat met de sensor hij ineens een paar seconden stopt met wissen.
Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe ruitewisser dit verhelpt, maar ga het zeker proberen.
Zo te lezen hebben aardig wat mensen al de bosch aerotwin wissers gemonteert: hoe is de ervaring? Helpt het inderdaad met de sensor?
Huidige ruitewisser geeft al weer strepen, 2 maanden na vervanging bij de beurt, dus ik rij maar weer even langs SeC voor de nieuwe wissers.
Overigens heb ik vorige week nog gebeld met SeC, zij hadden het erover dat er wordt gewerkt aan een oplossing voor de regensensor, maar dat dit nog niet beschikbaar is. Bij mij is vorig jaar al de sensor hardware vervangen, maar dat helpt niet.


Zorg er dan wel voor dat je de nieuwe BOSCH Icon wissers van het SeC krijgt.
Tip die ik van het SeC kreeg: maak de ruit bij de regensensor eens goed schuin met spiritus.
 
Bij mijn vorige auto's met regen sensor, was het altijd zo dat de wisser een keer wist als je het contact aan zet
ik denk dat de regensensor dan kalibreert (dit was met name irritant als het gevroren had)

tesla doet dit volgens mij niet, ik kan me voorstellen dat daar een kern van het probleem zit
 
Ben net bij Duiven geweest ivm strepen en klap geluid. Had nieuwe Bosch ruitenwissers willen kopen. Maar dat kon niet, ze hebben de ruitenwissers weer opnieuw afgesteld en nieuwe bladen erop gezet (geen Bosch trouwens). Tevens de auto gewassen. Tjonge wat een top service weer.!!!!
De komende dagen kijken of de strepen nu weg zijn. Anders toch maar zelf Bosch bestellen. Maar ik ga er vanuit dat het nu opgelost is. Eerste test was goed, nu dus een buitje afwachten.
 
I had a load of hassle with my wipers last Saturday. Basically the combination of rain & spray meant that automatic mode was useless and I has to manually trigger the wipers. I snapped the following pics of the problem for anyone interested. Note that the wipers were set to the 2nd auto mode. (I've kept the photo res low to appease those who don't want big downloads - hope you can still see the problem!)
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1422299713.301446.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1422299713.301446.jpg
    63.6 KB · Views: 285
  • ImageUploadedByTapatalkHD1422299732.658450.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1422299732.658450.jpg
    59.3 KB · Views: 244
Ik heb de nieuwe Bosch AeroTwin ruitenwissers ontvangen en ben na meer dan een jaar eindelijk verlost van de irritatie en het steeds op de knop moeten drukken. Ik was eerst heel skeptisch dat nieuwe ruitenwissers de regensensor zullen verbeteren, maar het is toch echt zo.
Afgelopen vrijdag de nieuwe ruitenwissers gemonteerd en de regensensor werkt INEENS perfect. Standje 2 en geen gedoe meer bij lichte regen/motregen/achter een vrachtwagen rijden "regen" (zie foto bij de post boven me). Hij doet nu wat hij moet doen en is erg gevoelig. Beide besteld bij Amazon.co.uk voor 43 euro (AM28U en AM18U)

Ik was voor dit probleem meer dan 3 keer terug geweest naar het SeC, terwijl de oplossing vrij simpel lijkt te zijn. Weer een minpunt weggenomen! :)
 
Willen jullie zeggen dat de wisser altijd in standje auto kan blijven staan? Bij mij werkt dat redelijk als het een beetje motregent of er wat spray is, maar zodra het echt continue regent moet hij wel naar standje 'wissen' ipv auto. Zou ik ook bij regen met standje auto schone ruiten moeten hebben (dus continue wissen)?
 
Ik heb ze ook gemonteerd,
het valt op dat de oude heel slap zijn en ik kan me voorstellen dat zeker aan de uiteinden geen druk meer op de ruit gegeven wordt
de Bosch voelt veel beter aan wat druk op de ruit betreft

het klap geluid is nu ook veel minder

ik durf het bijna niet te zeggen maar ik kan niet wachten tot het gaat regenen ;-)
ik heb goede hoop dat de regensensor nu ook beter werkt
 
Dat is wel de bedoeling van auto inderdaad, bij harde tegen gaat 'ie vanzelf sneller swipen. Alleen is (mijn) klacht dat 'ie soms te lang wacht alvorens te starten.
Dat probleem heb ik dan ook, al wist ik het niet. Ik dacht dat de auto modus een soort veredelde interval stand was, die interval aanpast aan de hoeveelheid regen. Maar dat je bij 'echte' regen dus alsnog op de normale stand zou moeten overschakelen.
Ik had gewoon lagere verwachtingen, en dan ben je minder snel teleurgesteld...
 
Gezien mijn problemen met de regensensor en het klapgeluid van de standaard ruitenwisser heb ik het setje ook besteld
Door de discussie die hier ontstond over de juiste aansluiting was ik nog een aan het doorzoeken, toen vond ik een Tesla specifiek setje tegen een betere prijs
http://www.nieuweruitenwissers.nl/aerotwin/ruitenwisser-overige-merken/ruitenwissers-tesla/bosch-aerotwin-plus-ruitenwissers-tesla-model-s.html

Zojuist ook een setje besteld, ben heel benieuwd of het goed werkt. Ben de strepen en viezigheid zat die de oude ruitenwissers niet schoon krijgen....
 
Zojuist ook een setje besteld, ben heel benieuwd of het goed werkt. Ben de strepen en viezigheid zat die de oude ruitenwissers niet schoon krijgen....

hoi MJKA Let op, dit setje is de 48 en de 16 ( dit is de maat die door Bosch word aangeraden) de meeste hebben nu 48 en 18 ( Ik ook en dat werkt perfect)

Ik heb mij ervaring aan Nieuweruitewissers.nl doorgegeven, dus ik weet niet of ze de set nu aanpassen naar 48 en 18
Misschien moet ze even een mailtje sturen (sympatieke lui en reageren snel met goeie info)

je kan het ook uitproberen en jou ervaring delen ( misschien heeft Bosch wel gelijk ;-)