Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NIEUW: ruitenwissers en regensensor V2.0

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla staat niet als merk bij Bosch
http://aa-boschap-nl.resource.bosch.com/media/parts/service_parts__auto_parts/wipers_service_parts/1987720304_Aerotwin_Twin_de2.pdf

Er is idd een multiclip uitvoering, maar ook hier geen vermelding van Tesla.
http://aa-boschap-nl.resource.bosch.com/media/parts/service_parts__auto_parts/wipers_service_parts/1987720304_Aerotwin_Twin_de2.pdf

Op internet kan je wel specifiek voor Tesla vinden, maar ik denk dat die webshop zelf een sku (artikel) heeft gemaakt....

Zal morgen eens langsgaan bij de automaterialen handel bij ons aan de achterkant.
 
Die Bosch Aerotwins kosten maar 2 tientjes, ipv naar SeC te rijden welke het al druk zat hebben kan je hiervoor toch ook zelf deze kopen? Of heb je een ander issue met je whipers?

Ik had begrepen dat het klappende geluid alleen door de SeC opgelost kan worden. Maar je hebt gelijk zal eerst even snel een setje halen en zien of het dan opgelost is.
Ik begrijp wel dat je dus een Multiclip uitvoering nodig hebt??
 
Tesla staat niet als merk bij Bosch
http://aa-boschap-nl.resource.bosch.com/media/parts/service_parts__auto_parts/wipers_service_parts/1987720304_Aerotwin_Twin_de2.pdf

Er is idd een multiclip uitvoering, maar ook hier geen vermelding van Tesla.
http://aa-boschap-nl.resource.bosch.com/media/parts/service_parts__auto_parts/wipers_service_parts/1987720304_Aerotwin_Twin_de2.pdf

Op internet kan je wel specifiek voor Tesla vinden, maar ik denk dat die webshop zelf een sku (artikel) heeft gemaakt....

Zal morgen eens langsgaan bij de automaterialen handel bij ons aan de achterkant.

Ik ben bij Slager automaterialen (filiaal Breda in dit geval) langs geweest. Overigens complimenten voor hun hulp, ze hebben geholpen en van alles geprobeerd. Er brak een clipje af, maar toch hebben ze de producten teruggenomen toen bleek dat het niet goed paste. Echt petje af voor deze service. (Was bereid te betalen voor het afgebroken dingetje maar dat accepteerden ze niet)

Morgen maar bij SeC die andere Bosch wissers halen die hier eerder genoemd zijn, kijken of dat wel helpt om een beter werkende sensor te krijgen.
 
Ik had vanmiddag de 18u en de 28U Aerotwins gekocht, maar ze passen helemaal niet, dat blokje wat er inschuift is veel te smal en geeft dus heel veel speling? Deed ik iets fout?


Inderdaad lijkt het blokje te smal, maar als je het goed monteert blijkt het goed vast te zitten.
Je moet absoluut de Multiclip uitvoering hebben.

Ik heb ze hier gekocht:
De Bosch Aerotwin AM28U koopt u bij nieuweruitenwissers.nl
De Bosch Aerotwin achterwisser AM18U koopt u bij nieuweruitenwissers.nl
 
Filmpje over de montage van de BOSCH AeroTwin multi-clip ruitenwissers:

BOSCH Aerotwin MULTICLIP AM-xxx-U Montage Toplock Befestigung (II-1-014-1) - YouTube

- - - Updated - - -

Let dus goed op dat dit op de verpakking staat:

Afbeelding 749.jpg
 
Overigens zijn de AMx8U nu de APx8U geworden.

Maar geen idee hoe je deze dan goed kan monteren met het te smalle blokje zonder speling te houden. Ik rijd straks wel langs SeC voor de ICON versies want heb het al weer helemaal gehad met dit geprutsmet te smalle blokjes :) het moet gewoon in een keer goed zitten.
 
Overigens zijn de AMx8U nu de APx8U geworden.

Maar geen idee hoe je deze dan goed kan monteren met het te smalle blokje zonder speling te houden. Ik rijd straks wel langs SeC voor de ICON versies want heb het al weer helemaal gehad met dit geprutsmet te smalle blokjes :) het moet gewoon in een keer goed zitten.

Weet je zeker dat je de multiclip versie hebt? Een dedicated TOP-LOCK clip gaat namelijk niet passen.

Lijkt erop dat de Icon dezelfde multiclip connector heeft.
De ruitenwisser die ik vorige week van een nieuwe Tesla afhaalde had in ieder geval een multiclip connector.

Afbeelding 751.jpg
 
Weet je zeker dat je de multiclip versie hebt? Een dedicated TOP-LOCK clip gaat namelijk niet passen.

Lijkt erop dat de Icon dezelfde multiclip connector heeft.
De ruitenwisser die ik vorige week van een nieuwe Tesla afhaalde had in ieder geval een multiclip connector.

View attachment 69776

100% zeker dat ik een multiclip had. Deze ICON's passen in ieder geval wel goed, daar zitten geen rare 'vleugeltjes' aan de zijkanten van het blokje wat er in klikt.

Wel weer echte Tesla prijzen: € 58,-. Setje bij Slager was ongeveer € 42,-

24bc4b941a9467596bf4755d402ba53a.jpg

dbc010dfdc3cae28c381b2de646866d1.jpg


Kom maar op met de regen (neehee, geen re-gen)

UPDATE: op de factuur die ik net opgestuurd krijgt staat weer een ander bedrag, 40,79 incl BTW.
 
Last edited:
100% zeker dat ik een multiclip had. Deze ICON's passen in ieder geval wel goed, daar zitten geen rare 'vleugeltjes' aan de zijkanten van het blokje wat er in klikt.

De Icon wisser die ik gezien heb had ook "rare vleugeltjes". In dit filmpje hebben ze ook vleugeltjes : Bosch Icon Top Lock Pivot Style Installation - YouTube
Maak er eens een fotootje van die hele connector, nou wil ik weten ook.