Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom terug uit de VS, m'n broer die daar woont heeft sinds dinsdag v8 op z'n nieuwe MS75. Ik vond het niet heel spannend, maar het ziet er netjes uit. Zeker nu we zo lang "moeten" wachten, wordt de verwachting steeds groter, maar het valt best mee.
 
Dank Paul, de meeste klachten lijken over de USB-interface te gaan, die gebruik ik nauwelijks omdat ik t teveel gedoe vind leuke nummers op die stick te krijgen. Spotify werkt voor mij prima en ik ben erg enthousiast over de kwaliteit van het geluid ervan. Beter dan DAB.
 
Los van de vooroplopers; de geo-fenced update trigger schijnt alleen nog maar te werken als er een toekomstige service-afspraak voor de betreffende auto staat geregistreerd. (Mijn afspraak is 12 oktober...)
 
Dank Paul, de meeste klachten lijken over de USB-interface te gaan, die gebruik ik nauwelijks omdat ik t teveel gedoe vind leuke nummers op die stick te krijgen. Spotify werkt voor mij prima en ik ben erg enthousiast over de kwaliteit van het geluid ervan. Beter dan DAB.
Ja, over de media player, specifiek de muziek op USB, wordt het meest gejankt. Ook schijnt de Autopilot opnieuw in training te moeten en doet de airco het niet meer op lage standen.
 
Ik heb het angstige vermoeden dat de rollout van versie 8 gestopt is. De cijfers hier Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App voorspellen weinig goeds.
De situatie is sinds vrijdag niet echt verbeterd. Er is een nieuw buildnummer uit maar bijna niemand heeft de nieuwe build al binnen. Het lijkt echt helemaal stil te staan. De komende week hoeven we echt niets te verwachten in Europa.
 
De situatie is sinds vrijdag niet echt verbeterd. Er is een nieuw buildnummer uit maar bijna niemand heeft de nieuwe build al binnen. Het lijkt echt helemaal stil te staan. De komende week hoeven we echt niets te verwachten in Europa.
Er zijn er "vijf" bij gekomen!
Wauw, met deze snelheid en zo'n 25000 wagens duurt het bijna een eeuw!
Er moeten toch wel problemen zijn, of wettelijk of software technisch.
 
Er zijn jammer genoeg al op het US forum 154 pagina's besteed, intussen, aan de 8.0 problemen. Media kan ons allen min of meer worst wezen vermoedelijk, maar AP lijkt wél iets dat Tesla eerst moet oplossen voor een volledige uitrol. Met AP 7.1 konden we naar Zuid-Frankrijk met maximum drie of vier manuele ingrepen of zo (meestal bijv. vrachtwagens die zelf tussen rijvakken zwabberden); met 8.0 schijnen er echt bizarre reacties van AP te zijn, als we bovengenoemd draadje mogen geloven. Vrijwel iedereen is lovend over hoe AP 8.0 beter reageert in normale situaties, bijv. in files, maar er zijn iets te veel posts over volslagen abnormale reacties van AP 8.0.

Het komt nergens in dat draadje aan bod, maar ik vraag me af (als radar belangrijker is geworden dan camera) of we dan ook niet gewoon elke ochtend moeten maken dat onze radar een perfect "zicht" heeft, onbelemmerd door modder / stof / tienduizend dode vliegen / etc.
 
Het komt nergens in dat draadje aan bod, maar ik vraag me af (als radar belangrijker is geworden dan camera) of we dan ook niet gewoon elke ochtend moeten maken dat onze radar een perfect "zicht" heeft, onbelemmerd door modder / stof / tienduizend dode vliegen / etc.

Heb nu al veel auto's gehad met automatisch cruise control en bij een beetje fikse regen of sneeuw of mist oid kreeg ik constant de melding dat de ACC niet gebruikt kon worden en dat ik zelf de handen aan het stuur moest houden. Dat was meestal ook wel verstandig uiteraard, maar vooral sneeuw kan erg irritant zijn omdat vaak het zicht dan ineens weer goed was maar er nog gewoon een plakkaat voor de sensor zat.

Ik begreep dat nu met radar dit probleem juist verholpen was? En dat de camera's nu vaker voor de storingen zorgden en dat dit ook een groot voordeel tov LIDAR zou zijn? Zit ik er daar naast?
 
Er zijn er "vijf" bij gekomen!
Wauw, met deze snelheid en zo'n 25000 wagens duurt het bijna een eeuw!
Er moeten toch wel problemen zijn, of wettelijk of software technisch.

Ik denk dat de uitrol in de VS bijna rond is. Als je kijkt naar de aantallen, lijkt me dit ongeveer te kloppen. De laatste update van 7.1 werd uitgerold over 600 wagens die geregistreerd zijn op ev-fw.com. Nu zijn dat er al 400 (US dus), de overige 200 zal dan de rest van de wereld zijn lijkt me ... Ik verwacht / hoop later deze week dus ...
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN