Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Gister heel trots verteld dat de "Chargeport door needs replacing" bij mij opgelost was toen ik ging laden, maar heb de melding inderdaad nog steeds. Op zich niet erg, want ik moet eind oktober de winterbanden erop doen, maar de melding in je middenconsole is niet plezierig. Voor de rest ben ik vooralsnog met veel lof te spreken over de v8.
 
Ben benieuwd naar jullie ervaringen over range/verbruik. Zoals gemeld is regenereren verbeterd, iets wat je in de praktijk echt merkt.

Verder is het irritant dat de muziek niet verder gaat waar je gebleven was na terugkomst in de auto. je moet steeds de source opnieuw selecteren :mad:
 
Heb hier gekeken en hij stond uit, dus heb data sharing nu ingeschakeld. Wel vreemd dat hij je na de update niet wijst op het kunnen inschakelen hiervan. Straks rijden er in Europa heel veel mensen onbedoeld met uitgeschakelde data sharing.

Was ook mijn reactie. En ik vrees zelfs niet "heel veel" mensen, maar dat zowat 95% van de Tesla's in Nederland en België zonder fleet learning zullen blijven rijden, tenzij Tesla hen er zelf toe aanspoort de functie aan te zetten... Het paar honderd Tesla-rijders dat hier af en toe op TMC meeleest, en/of geek genoeg is om dit zelf te ontdekken, zal het verschil niet maken...

EDIT: belangrijk genoeg om een apart draadje te verdienen denk ik. Die hopelijk snel sterft omdat iedereen meedoet :)
 
Last edited:
Last edited:
Was ook mijn reactie. En ik vrees zelfs niet "heel veel" mensen, maar dat zowat 95% van de Tesla's in Nederland en België zonder fleet learning zullen blijven rijden, tenzij Tesla hen er zelf toe aanspoort de functie aan te zetten... Het paar honderd Tesla-rijders dat hier af en toe op TMC meeleest, en/of geek genoeg is om dit zelf te ontdekken, zal het verschil niet maken...

EDIT: belangrijk genoeg om een apart draadje te verdienen denk ik. Die hopelijk snel sterft omdat iedereen meedoet :)

Ik verwacht dat er straks, als de uitrol klaar is, een mailtje komt van Tesla aan elke bezitter waar dan ook een "mediamomentje" aan geknoopt kan worden.
 
Je bent niet de enige, heb hem ook nog niet. Volgens mij zijn de algemene ervaringen dat het redelijk random is. Ben zelf bij vorige updates wel eens 1 vd eersten maar ook wel eens een van de latere geweest.

Dinsdag wordt bij mij AP geactiveerd bij SeC Amsterdam. Ik verwacht V8 dan sowieso. :)
 
SeC bezoek is in mijn geval makkelijk, rijd er bijna dagelijks langs. Hoop wel ooit dat er een expliciete download knop komt, bijvoorbeeld bij WiFi, ipv deze 'zwaai een kat boven je hoofd en dans in het volle maanlicht' onzin :)

Nu is het gewoon wachten en allerlei trucjes uitproberen om het op te laten schieten.
 
Ik heb m ook nog niet. De auto heeft gisteren tijdens de voormiddag wel een grote hoeveelheid data binnengehaald via wifi. Misschien dat de auto tijdens het uitpakken van de software bij een controle tegen een fout is aangelopen en dat er dan een manuele controle/bevestiging van een software engineer nodig is alvorens de update ter installatie aangeboden wordt? Zou me niks verbazen.