Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn ouders hebben vorige week na de prijsverlagingen op de bestelknop gedrukt en een nieuwe Y RWD besteld voor 44.990,- euro (plus 990,- afleveringskosten) om zodoende in aanmerking te kunnen komen voor SEPP subsidie.
Vandaag is het kenteken door Tesla bekendgemaakt maar helaas is de auto bij de RDW ingeschreven tegen de oude niet verlaagde prijs: 46.990,- dat zou betekenen dat ze geen subsidie kunnen krijgen op deze prive aankoop.
Meer mensen met dit probleem?
Hoe kunnen we dit oplossen? (de Tesla verkoopmedewerker van Tesla EHV neemt helaas de telefoon niet meer op)
 
Mijn ouders hebben vorige week na de prijsverlagingen op de bestelknop gedrukt en een nieuwe Y RWD besteld voor 44.990,- euro (plus 990,- afleveringskosten) om zodoende in aanmerking te kunnen komen voor SEPP subsidie.
Vandaag is het kenteken door Tesla bekendgemaakt maar helaas is de auto bij de RDW ingeschreven tegen de oude niet verlaagde prijs: 46.990,- dat zou betekenen dat ze geen subsidie kunnen krijgen op deze prive aankoop.
Meer mensen met dit probleem?
Hoe kunnen we dit oplossen? (de Tesla verkoopmedewerker van Tesla EHV neemt helaas de telefoon niet meer op)
Ik heb er afgelopen maandag 1 gekocht en dinsdag de sepp aangevraagd met optie kenteken nog niet bekend. Weet dus nog niet hoe dit gaat aflopen. Hadden je ouders ook direct de sepp aangevraagd?
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Mijn ouders hebben vorige week na de prijsverlagingen op de bestelknop gedrukt en een nieuwe Y RWD besteld voor 44.990,- euro (plus 990,- afleveringskosten) om zodoende in aanmerking te kunnen komen voor SEPP subsidie.
Vandaag is het kenteken door Tesla bekendgemaakt maar helaas is de auto bij de RDW ingeschreven tegen de oude niet verlaagde prijs: 46.990,- dat zou betekenen dat ze geen subsidie kunnen krijgen op deze prive aankoop.
Meer mensen met dit probleem?
Hoe kunnen we dit oplossen? (de Tesla verkoopmedewerker van Tesla EHV neemt helaas de telefoon niet meer op)
Zou het kunnen dat RDW de gegevens nog niet bijgewerkt heeft en dat die partij benaderd moet worden, uiteraard door Tesla.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
@To3ornotto3? Dat lijkt me wel een probleem inderdaad. Van de site van RVO:
We controleren onder andere de geregistreerde catalogusprijs van uw auto via het kentekenregister van de RDW. Zo bepalen we of de auto voldoet aan de voorwaarden van de subsidieregeling.
Dus: deze auto weigeren en eisen dat er een andere wordt geleverd met de juiste inschrijving bij de RDW. Trap niet in het "Oh, maar dan passen we dat aan bij de RDW" verhaal. De ervaring leert dat dit >6 maanden kan duren, als het überhaupt al wordt aangepast door Tesla.
 
Mijn ouders hebben vorige week na de prijsverlagingen op de bestelknop gedrukt en een nieuwe Y RWD besteld voor 44.990,- euro (plus 990,- afleveringskosten) om zodoende in aanmerking te kunnen komen voor SEPP subsidie.
Vandaag is het kenteken door Tesla bekendgemaakt maar helaas is de auto bij de RDW ingeschreven tegen de oude niet verlaagde prijs: 46.990,- dat zou betekenen dat ze geen subsidie kunnen krijgen op deze prive aankoop.
Meer mensen met dit probleem?
Hoe kunnen we dit oplossen? (de Tesla verkoopmedewerker van Tesla EHV neemt helaas de telefoon niet meer op)
Ben wel benieuwd hoe dit verder is afgelopen. Kun je ons een update geven?
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Hoi,

sinds ruim een maand nu de YP, helemaal happy mee. Nu sprak de buurman mij aan dat deze meer geluid bij wegrijden maakt dan mijn M3... Vanochtend geluisterd en inderdaad, er is een geluid waarneembaar. Het lijkt wel of er iets (elektrisch) gepositioneerd wordt... Herkent iemand dit?
 
Hoi,

sinds ruim een maand nu de YP, helemaal happy mee. Nu sprak de buurman mij aan dat deze meer geluid bij wegrijden maakt dan mijn M3... Vanochtend geluisterd en inderdaad, er is een geluid waarneembaar. Het lijkt wel of er iets (elektrisch) gepositioneerd wordt... Herkent iemand dit?
Zal vast een verplichting zijn vanuit de EU, net zoals met de nieuwe M3 die gaat piepen als je te hard rijdt. Steeds meer regeltjes.
 
Vandaag met de RVO gebeld (zeer vriendelijke support) volgens degene die ik gesproken heb zijn ze coulant en als de verkoopovereenkomst het juiste bedrag vermeld (<45.000,-) keren ze de SEPP uit.
Toch had ik veel liever dat Tesla de juiste informatie had doorgegeven aan de RDW.
Moet je na de sepp aanmelding nog dingen uploaden oid? Ik hoefde alleen maar basisgegevens op te geven bij de 1e aanmelding voor de sepp. Ze zouden er binnen 4 weken op terug komen.
 
Moet je na de sepp aanmelding nog dingen uploaden oid? Ik hoefde alleen maar basisgegevens op te geven bij de 1e aanmelding voor de sepp. Ze zouden er binnen 4 weken op terug komen.
heb net bericht gekregen van RVO: Ik heb besloten u subsidie te verlenen. De subsidie bedraagt € 2.950,-. Op dit bedrag heeft u recht als uw vaststellingsverzoek aan de voorwaarden uit deze regeling voldoet. Voordat uitbetaling van de subsidie plaatsvindt wordt er o.a. getoetst of de auto voldoet aan de definitie van ‘nieuwe personenauto’, de catalogusprijs en de actieradius die in het kentekenregister (RDW) zijn opgenomen. Houdt u er rekening mee dat we dit bij de vaststelling altijd controleren. De subsidieverlening is de eerste stap in uw aanvraag. Nu u beschikt over de subsidieverlening, zijn de volgende stappen van belang.Vaststellingsverzoek indienenAls de personenauto is geleverd en op uw naam staat in het kentekenregister (RDW) kunt u uw vaststellingsverzoek doen. Met het vaststellingverzoek geeft u het kenteken en uw bankrekeningnummer door. Uw vaststellingsverzoek wordt beoordeeld op de voorwaarden van de subsidieregeling. Na een positieve beoordeling wordt de subsidie uitbetaald.

Nu maar even wachten tot ik het kenteken weet
 
Vandaag met de RVO gebeld (zeer vriendelijke support) volgens degene die ik gesproken heb zijn ze coulant en als de verkoopovereenkomst het juiste bedrag vermeld (<45.000,-) keren ze de SEPP uit.
Toch had ik veel liever dat Tesla de juiste informatie had doorgegeven aan de RDW.
Ik zou er toch ook achteraangaan dat de juiste info aan de RDW wordt doorgegeven.
Voornamelijk relevant wanneer de auto zakelijk gekocht is en er een bijtelling prive gebruik auto speelt. Die wordt gebaseerd op de cataloguswaarde
 
Ik zou er toch ook achteraangaan dat de juiste info aan de RDW wordt doorgegeven.
Voornamelijk relevant wanneer de auto zakelijk gekocht is en er een bijtelling prive gebruik auto speelt. Die wordt gebaseerd op de cataloguswaarde
Geheel met u eens: dit moet goed geregeld worden, jammer dat Tesla hier steken laat vallen.
Ik ben bang dat de enige optie die we hebben is deze auto te annuleren en dan een nieuwe bestellen waarvan de RDW inschrijving wel correct is.
 
Vandaag met de RVO gebeld (zeer vriendelijke support) volgens degene die ik gesproken heb zijn ze coulant en als de verkoopovereenkomst het juiste bedrag vermeld (<45.000,-) keren ze de SEPP uit.
Toch had ik veel liever dat Tesla de juiste informatie had doorgegeven aan de RDW.
Misschien was de catalogusprijs bij het aanmelden van het kenteken nog hoger dan nu...

Melden bij Tesla Support en het wordt aangepast.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?