Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Iemand enig idee of er veel besteld werden?
Ik heb vandaag een Model Y besteld en was verrast dat de levering nog in september zal plaatsvinden.

In juli zijn er ruim 8.000 Model Y's vanuit Giga Shanghai geëxporteerd, het merendeel vermoedelijk naar Europa. Die worden vanaf vandaag afgeleverd aan klanten. Deze maand zullen er vast nog meer op boten zijn gezet en dat zullen dan exemplaren zijn die van midden tot eind september worden afgeleverd.
 
  • Informative
Reactions: Rubinho
Een ruitenwisser is alleen nodig voor hatchbacks met een (bijna) recht opstaande achterruit. Daar worden druppels en vuiligheid op achtergelaten door de luchtwervelingen achter de auto. Op de schuin aflopende ruit van de Model Y blijft nauwelijks regen of vuiligheid achter. De luchtstroom over de auto blaast die eraf, net als bij een Model S of 3. Bovendien ligt de ruit ver genoeg van de achterzijde om geen last te hebben van luchtwervelingen.
Hm hm...

911 ruitenwisser.jpeg
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Zoals bekend vandaag in Wezep geweest om de model Y te bekijken.
Belangrijkste Highlights, in vergelijking met de Model3:
  • Ruimte, hogere zit (en dus hogere instap), zowel voor als achter, rugleuning achterbank verstelbaar. [Edit]Je knieen zijn achterin niet zo opgetrokken en ruimte zat naar de voorstoelen (ik ben 1m84)[/edit]
  • veel grotere en diepere Frunk (handbediend)
  • veel grotere en tussen de wielbakken ook bredere Trunk door de 5e (automatische!) deur, natuurlijk veel betere toegang. Ik schat in bijna net zo groot als de model S (die ik al wat langer geleden had) en je kunt de rugleuning van de bank neerklappen door twee hendeltjes links, zonder de voorstoelen te moeten verschuiven (dat lukt bij de model ☰ net niet, je moet de rugleuning van de voorstoelen kantelen en/of de hele stoel iets naar voren doen voor je de achterbank kunt klappen)
  • kleinere (minder brede!) buitenspiegels
  • mooie middenconsole, vergelijkbaar met de nieuwere model ☰
  • trekhaak naderhand monteerbaar voor 1300 euro extra (1600 Kg op kenteken)
  • verlichte make-upspiegel bestuurderszijde
  • Range is iets minder dan de MODEL ☰, zeker voordat de 4680 batterijen erin komen
  • Binnen 1 maand leverbaar
  • Als model ☰ eigenaar rij je hier natuurlijk zo mee weg, interface is identie
  • MIC, dus perfecte alignment van de panels en geen lak-issues
  • Je kunt wachten op een Berlin-versie, die ook in meer kleuren beschikbaar zal zijn
Boudewijn afwezig, dus mijn partner hoefde hem niet op afstand te houden.
Belachelijke inruilprijs die mij eerder is geboden heeft mij sowieso van een snelle aankoop afgehouden. Het verschil is zo groot dat ze mij niet op andere gedachten gaan brengen*. Dus nog "even" doorsparen tot ik de MODEL ☰ gewoon kan houden als Robotaxi. Daarover sprekend: Veel plezier met AI day die live gestreamd gaat worden!

*maar ze mogen het altijd proberen
 

Attachments

  • IMG_3694.jpg
    IMG_3694.jpg
    446 KB · Views: 60
  • IMG_3693.jpg
    IMG_3693.jpg
    377.3 KB · Views: 55
  • IMG_3692.jpg
    IMG_3692.jpg
    416.8 KB · Views: 59
  • IMG_3690.jpg
    IMG_3690.jpg
    370.2 KB · Views: 54
  • IMG_3689.jpg
    IMG_3689.jpg
    423.8 KB · Views: 55
  • IMG_3687.jpg
    IMG_3687.jpg
    483.8 KB · Views: 55
  • IMG_3686.jpg
    IMG_3686.jpg
    342.8 KB · Views: 53
  • IMG_3685.jpg
    IMG_3685.jpg
    390.5 KB · Views: 53
  • IMG_3684.jpg
    IMG_3684.jpg
    358 KB · Views: 57
  • IMG_3683.jpg
    IMG_3683.jpg
    331.2 KB · Views: 59
Last edited:
Op Joeptjoep ook al wat filmpjes gezien. Je kan er behoorlijk wat spul in kwijt, ideale reiswagen met kids lijkt mij.
Indien geen kids, voldoende plek om ook je golfspullen mee te nemen, zonder dat het de reistassen van de teerbeminde in de weg zit.
Hmmmmmm interessant als je een MX hebt en kleiner wilt rijden.
 
  • Like
Reactions: jww1966
Dank voor de info. Ik vind het gebrek aan een hoedenplank wel armoei overigens. Het sluit qua geluid af, qua zicht af, en bij mijn S leg ik er ook gewoon regelmatig wat plats bovenop, dat ik altijd makkelijk kan pakken.
 
Mooie ruime kofferbak inderdaad. Geen kids, maar wel hondjes hier: de bench moet er zo te zien prima in passen! :)

Alleen die zwarte velgen...brrr... dat vind ik dus echt niet mooi.
dat zijn niet de standaard velgen. Die zijn alukleurig (1 slag donkerder, ook 19", vergeten te fotograferen) en zien er prima uit. Met een cover zoals bij M3, maar dan met iets grotere luchtgaten
Kijk maar bij de configuratiepagina.
 
Anders is er vast wel een velgenmannetje die wel wat leuke niet 13-in-een-dozijn wieltjes kan fixen ;-)
Ik zou voor de goedkoopste optie gaan bij het bestellen, dus standaard wieltjes zonder meerprijs, deze zou ik als winterset gebruiken. (wel met andere bandjes ;) )
 
  • Like
Reactions: PaulusdB