Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bjorn nyland heeft zojuist een video geüpload dat de eu model y nog de lg batterypack heeft? Wat is jullie mening/idee hierover goed of slecht?

Ik ben zelf in ieder geval blij met het Panasonic pack in de m3 en zal me een beetje gen**it voelen als ik meer geld dan voor een m3 uitgeef en dan de oudere batterypack krijg, wat icm het hogere gewicht en slechtere stroomlijn het verschil in actieradius met de m3 2021 alleen maar groter maakt...
Panasonic pack is het "oudere" battery pack. De 4680's zijn nog niet in serieproductie en worden nog niet in de Y geplaatst.

LG zijn LPF packs. Deze kan je wel regelmatig tot 100% laden en kan je ook in terugvinden in de Model 3 SR+.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Kans is groot dat de middelste rij naar voren kan schuiven, en dat de jongste dus wel op die achterste rij past.
Kans is groot dat de middelste rij naar achter kan schuiven terwijl de jongste op de achterste rij zitten. op die manier kan je ze achteraf in je handtas steken...

Om dit te verdedigen moet je toch wel echt door een "te" roze bril kijken...🤩
 
  • Like
Reactions: Bas. and BMW740iL
Kans is groot dat de middelste rij naar achter kan schuiven terwijl de jongste op de achterste rij zitten. op die manier kan je ze achteraf in je handtas steken...

Om dit te verdedigen moet je toch wel echt door een "te" roze bril kijken...🤩
Kom, nu niet doen alsof Tesla iets durft dat nog nooit gedaan is...

Tesla affakkelen omdat ze in een compacte SUV een derde rij steken waarin je als volwassene niet kan zitten en zelfs als kind onder bepaalde omstandigheden geen beenruimte hebt, is nodeloos negatief.

Of ga je ook zeiken over de derde rij in een Range Rover Discovery Sport? Nee, want elk normaal mens die deze optionele 3e rij kiest, weet dat dit is voor korte trips, voor kinderen en kleinere volwassenen, en occasioneel gebruik. Je zet de middelste rij wat naar voor, en tot 2 mensen kunnen achterin mee reizen. Niemand zal het in zijn hoofd halen om vervolgens die middelste rij terug naar achter te schuiven, want de bedoeling is niet om voeten te amputeren, maar de flexibiliteit om voor een korte afstand 2 extra mensen mee te kunnen nemen.

Heeft niks met een roze bril te maken.

1630229607716.png
 
Ik breek het zelfs niet af, maar ga het zeker niet verdedigen...
Een hemelsbreed verschil...
Ik heb al compacte SUV's gehuurd waar zo een derde rij handig is gebleken. Valt absoluut te verdedigen. Dochter van <10 jaar en schoonmoeder op de achterste rij, schoonvader, schoonbroer op middelste rij en ik en m'n vrouw vooraan. En zo <10km naar een restaurant. Kinderen vinden zo een achterste rij net super cool.
 
Kans is groot dat als je dat gedaan hebt, je dat met een reden gedaan hebt: excuusstoeltjes voor die keer dat je met het gezin met 2 kinderen <10j naar het restaurant wil rijden, en de grootouders mee neemt. Kans is groot dat de middelste rij naar voren kan schuiven, en dat de jongste dus wel op die achterste rij past.
Ik heb hiervoor 2 keer een 7 zitter gehad en daarbij werkte het inderdaad zo.
Middenrij helemaal naar achter en je kunt op de 3e rij niet meer ziten. Schuif je de middelste rij naar voren dan kunnen de kinderen prima op de 3e rij zitten en op de 2e rij heb je ook nog ruimte.
Nee….. je moet er inderdaad niet mee naar Spanje rijden, maar relatief korte ritjes is prima te doen.
 
  • Like
Reactions: wooter and JanG007
Ik heb al compacte SUV's gehuurd waar zo een derde rij handig is gebleken. Valt absoluut te verdedigen. Dochter van <10 jaar en schoonmoeder op de achterste rij, schoonvader, schoonbroer op middelste rij en ik en m'n vrouw vooraan. En zo <10km naar een restaurant. Kinderen vinden zo een achterste rij net super cool.
Tja 40 jaar geleden haalde je gewoon de hoedenplank uit de auto en kropen de kinderen in de kofferbak voor het korte ritje.... (Good old times...) En dat was toch spannend.