Ja heb ik op bepaalde stukken ook. Ik moet wel zeggen zijn wel specifieke stukken en wel op hetzelfde punt. Erg vervelend maar schijnt aan de weginformatie te liggen die op bepaalde trajecten niet goed staan. Dus niet echt aan de borden.
Ik had al een heel sterk vermoeden dat het niet aan de borden lag. Want het gebeurd ook als ik niet langs een bord rij. Maar dat ik onmogelijk de snelheid kan opvoeren met het scrollwieltje vind ik het ergst. Dat vind ik een grote "bug"
Dit nog niet op een lege snelweg meegemaakt (dat heb je hier niet heel veel) maar wel als een auto naast me een klein beetje mijn kant op komt (en nog ruim 20 a 30 cm van de scheidingslijn is). Dan schrikt hij daar veel te snel van.
In de avond kan je weleens lange stukken meemaken waar je geen auto tegenkomt. Daar heb ik het dan ook. Wat ik wel heb gemerkt is dat de auto niet rechts inhaalt (logisch, deed mijn vorige auto ook niet). Dus in situaties waarbij 2 stukken snelwegen bij elkaar komen. Dan heb je ook de situatie wat jij aanhaalt waarbij auto's ineens heel dicht naast elkaar gaan rijden.
Dit doet hij wel maar echt heel laat. En heeeeel rustig. Dit moet ook echt snel gefixt worden. Dus ja dat heb ik ook.
Soms inderdaad heel traag, maar soms is die gewoon echt niet bij de les. Dan kan je wachten wat je wilt..
Wat ik zelf ook een vervelend punt vind bij autopilot (adaptive cruisecontrol) is dat de auto al ver van tevoren remt als je op een auto afrijdt en dan op een normale afstand van baan verwisseld om hem in te halen. Pas als je geheel van baan bent gewisseld, en het liefst op een veels te grote afstand dan gaat het goed. Maar als je nog bezig bent met wisselen dan houd hij al zo veel in terwijl ik het al ruim neem.
Dit vind ik ook een hele grote hekel punt. Je kan maar niet ver genoeg al van baan wisselen, maar heel vaak ben je volgens autopilot te laat en gaat hij afremmen. En omdat het opnieuw accelereren niet snel gaat als je dus van baan bent gewisseld, wordt het irritant. Je bent constant aan het werk met gas bijgeven. Ik ben gewend dat zodra je je knipperlicht aanzet, de auto niet afremt maar de snelheid erin houdt.
Dus nog veel te verbeteren ja. Vandaag weer hele stukken gereden met ruitenwissers aan (autopilot, dus niet uit te zetten) terwijl de zon scheen (maar het wel had geregend en dan op stand 3 snelheid zeg maar.
Er valt inderdaad nog genoeg te verbeteren. Maar ik denk dat door de auto's puur met camera's uit te rusten ipv ook uss, het er niet heel veel beter op wordt. Ik denk dat Elon zich hier echt op heeft vergist. Maar we gaan het meemaken. Wat ik wel heel erg fijn zou vinden is meer configuratie mogelijkheden voor autopilot. Denk aan:
- Weg informatie negeren (borden/GPS) en dus puur bezig zijn met ingestelde snelheid aanhouden en uiteraard botsgevaar.
- Soft/medium/hard net zoals je voor het accelereren kan instellen, maar dan voor autopilot (inhaal momenten). Zodat je een vlotte rit hebt maar uiteraard niet zuinig. En indien je zuinig wilt doen dat je het op soft zet bij wijze van.
En zo kan ik er nog een paar noemen. Sure, sommige zijn discutabel en zou ik persoonlijk heel fijn vinden terwijl een ander daar geen behoefte aan heeft. Maar dat alles in het kader van autonoom rijden wordt beslist, maakt het gebruik van autopilot niet altijd even prettig.