Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Shudder

This site may earn commission on affiliate links.

Etmaniac

X 100D LR M20
Dec 5, 2019
70
40
Schoten
Vraagje aan de groep Model X rijders. Ik heb nu al bijna een jaar nieuwe assen op mijn Raven en tot nu toe (knock on wood) niet echt nieuwe problemen met de "shudder". Ik kan me niet voorstellen dat dit probleem nu echt weg is daar er niet echt een fix is behalve de N2tive fix. Zijn er mensen met post Raven X die de shudder hebben? Weet iemand waar je de N2tive verlagingen kan laten installeren in NL of BE?

thx
 
Vraagje aan de groep Model X rijders. Ik heb nu al bijna een jaar nieuwe assen op mijn Raven en tot nu toe (knock on wood) niet echt nieuwe problemen met de "shudder". Ik kan me niet voorstellen dat dit probleem nu echt weg is daar er niet echt een fix is behalve de N2tive fix. Zijn er mensen met post Raven X die de shudder hebben? Weet iemand waar je de N2tive verlagingen kan laten installeren in NL of BE?

thx

Ik heb geen Raven maar bij mij blijft de shudder ook weg-altijd in ‘low’ wel.

Dit draadje gezien?


Lijkt mij een verlagingskit, moet toch door elke monteur geïnstalleerd kunnen worden denk ik.

Succes iig
 
Sensor linkjes om de auto te verlagen kan je eenvoudig zelf installeren, anders iedere garage/bandenboer, ze zitten simpel geklikt. Ook hoef je niet perse n2itive te nemen er zijn alternatieven. Zelf heb ik wel de n2itive links omdat deze eenvoudiger op gelijke lengte te stellen zijn dan de meeste anderen. Draagarmen achter heb ik van hardrace, ook deze zijn door iedere garage of bandenboer te monteren, wel even laten uitlijnen naderhand en ze goed uitleggen dit op de laagste stand te doen en met de waarden zoals op de n2itive site, niet de Tesla waarden. Overigens is het geen vereiste voor de shudder de draagarmen te monteren, dit is enkel omdat de orginele draagarmen niet voldoende stel mogelijkheden hebben en daardoor mogelijk overmatige banden slijtage veroorzaken.