Hoi,
Misschien iets van veel korte ritten met koude accu dan.
We hebben met 3 man een nieuwe tesla MX besteld. 2x 75 en 1x 100.
Waarvan 1 mx75d op 20 inch en de andere 2 op 22.
Die met 20 inch verbruikt 300w/km. Wij met 22 inch beide 350 w/km.
Ik rij kort en die andere met de 20 inch 65 km enkele reis.
En geloof me deze rijd ook rustig.
Dus ook nog 300w/km.
Dus wij zijn met zn drieen niet tevreden over de range van de MX.
250 w/km zou zeker mooi zijn wat dus betekent bij effectief 75% van een 75kw accu een bereik van 225 km.
Terwijl bij verkoop duidelijk 280 km rijbereik gezegd was door de mannen uit Tilburg.Maar met 350 w/km
Ik haal nu de 160 km.
Hoi,
Misschien iets van veel korte ritten met koude accu dan.
We hebben met 3 man een nieuwe tesla MX besteld. 2x 75 en 1x 100.
Waarvan 1 mx75d op 20 inch en de andere 2 op 22.
Die met 20 inch verbruikt 300w/km. Wij met 22 inch beide 350 w/km.
Ik rij kort en die andere met de 20 inch 65 km enkele reis.
En geloof me deze rijd ook rustig.
Dus ook nog 300w/km.
Dus wij zijn met zn drieen niet tevreden over de range van de MX.
250 w/km zou zeker mooi zijn wat dus betekent bij effectief 75% van een 75kw accu een bereik van 225 km.
Terwijl bij verkoop duidelijk 280 km rijbereik gezegd was door de mannen uit Tilburg.Maar met 350 w/km
Ik haal nu de 160 km.
as.
Ik rij nu een paar weken met mijn nieuwe X100D (20") en mijn ervaringen zijn compleet anders;
Een paar duizend kilometer met behoorlijk beroerde omstandigheden; koud, veel korte ritjes naar bijvoorbeeld sportvelden voor de kinderen, daar weer afkoelen etc.
De langste rit was Den Haag - Utrecht met een aanhanger met motorfiets. (leeg heen) Bij dat ritje kwam ik uiteindelijk rond de 280wh /km uit.
Helemaal niet slecht maar dat komt natuurlijk ook omdat je in NL niet harder dan 90 mag met aanhanger. Bijzonder gunstige snelheid voor je verbruik.
Ik rij zonder range mode, verwarming vrij laag (19), vind ik minder benauwd en stoelverwarming op 1.
Ik merk dat ik minder loop te knallen dan met de P85D, maar ik rij stevig door en heb nog geen stoplicht sprintje verloren
(Met een X willen ze het nog wel eens proberen, dat het kansloos is tegen een S weet iedereen inmiddels wel helaas.)
Totaal nu 286 per km gemiddeld en dat is beter dan ik durfde te hopen, ik denk dat in de zomer op vakantie (voor mij het enige relevante moment voor eventuele ranch anxiety) makkelijk op 250 kan komen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er dan geen enkele reden tot zorg is, zeker niet omdat ik nu de 100Kwh accu heb ipv de 85.
Naar mijn idee zijn er twee mogelijkheden; of je rijdt vreemd of er is iets mis met je auto.
Om dat laatste (en het eerste ook trouwens
uit te sluiten zou je samen met een andere X hetzelfde stukje kunnen rijden om te zien of je inderdaad veel slechtere resultaten haalt.
Mocht je daar voor voelen en in de buurt van Den Haag wonen dan hoor ik het wel!