Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X met autotrailer

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe doe je dat dan?
Als ik 104 in de traject controle rij dan zit jk al op 245 gemiddeld...
Nog even los van de range op lange ritten zoals omschreven in andere draadje

Hoi,

Misschien iets van veel korte ritten met koude accu dan.
We hebben met 3 man een nieuwe tesla MX besteld. 2x 75 en 1x 100.
Waarvan 1 mx75d op 20 inch en de andere 2 op 22.
Die met 20 inch verbruikt 300w/km. Wij met 22 inch beide 350 w/km.

Ik rij kort en die andere met de 20 inch 65 km enkele reis.
En geloof me deze rijd ook rustig.
Dus ook nog 300w/km.

Dus wij zijn met zn drieen niet tevreden over de range van de MX.
250 w/km zou zeker mooi zijn wat dus betekent bij effectief 75% van een 75kw accu een bereik van 225 km.
Terwijl bij verkoop duidelijk 280 km rijbereik gezegd was door de mannen uit Tilburg.Maar met 350 w/km

Ik haal nu de 160 km.

Groot bedrog. Dus voor de twijfelaars die aan het denken nog een Tesla aan te schaffen.

Bezint eer ge begint!!!

En dan niet gesproken over de aflevering (met knullig weggewerkt transportschade) en reparatie van een nieuwe Tesla!

Ronduit Belachelijk dat dit kan in Nederland.....

Ps: Wil niemand hier tegen het verkeerde been aanschoppen welke wel tevreden zijn over hun Tesla maar dit is mijn ervaring helaas.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Hoi,

Misschien iets van veel korte ritten met koude accu dan.
We hebben met 3 man een nieuwe tesla MX besteld. 2x 75 en 1x 100.
Waarvan 1 mx75d op 20 inch en de andere 2 op 22.
Die met 20 inch verbruikt 300w/km. Wij met 22 inch beide 350 w/km.

Ik rij kort en die andere met de 20 inch 65 km enkele reis.
En geloof me deze rijd ook rustig.
Dus ook nog 300w/km.

Dus wij zijn met zn drieen niet tevreden over de range van de MX.
250 w/km zou zeker mooi zijn wat dus betekent bij effectief 75% van een 75kw accu een bereik van 225 km.
Terwijl bij verkoop duidelijk 280 km rijbereik gezegd was door de mannen uit Tilburg.Maar met 350 w/km

Ik haal nu de 160 km.

Groot bedrog. Dus voor de twijfelaars die aan het denken nog een Tesla aan te schaffen.

Bezint eer ge begint!!!

En dan niet gesproken over de aflevering (met knullig weggewerkt transportschade) en reparatie van een nieuwe Tesla!

Ronduit Belachelijk dat dit kan in Nederland.....

Ps: Wil niemand hier tegen het verkeerde been aanschoppen welke wel tevreden zijn over hun Tesla maar dit is mijn ervaring helaas.

Het maakt nogal uit hoe je rijdt en of de batterij op temperatuur is. Als je deze cijfers haalt met normale snelheid (legale snelheid. Ik ben hier eerder nog wel eens mensen tegen gekomen die met 150 km/u verwachten dat ze opgegeven bereik halen...) en warme batterij, dan is er iets mis met de auto. Koude batterij maakt nogal uit, zelfs op 50 km afstand. Doe eens een test met warme batterij en constant 100 en constant 120 km/u. Als we die cijfers hebben kunnen we beter inschatten of het aan auto ligt.

Overigens heeft de 75 kWh versie 72,6 kWh beschikbaar in nieuwstaat. Daarna valt auto stil. Ook laadt men normaal tot 90% op. Als je met 90-10% van batterij gebruik maakt is dat zo'n 57 kWh. Bij 250 Wh/km kom je dan op 230 km. Bij 350 Wh/km (wat onrealistisch hoog is voor normaal functionerende auto) zit je op 160 km wanneer je 80% van batterij gebruikt.
 
Zou toch eens kijken naar de banden en uitlijning en bij een Tesla centre langsgaan en misschien gewapend met de kennis van onderstaande video's.

Björn Nyland komt in zijn video's veel lager uit (bij 100km/u 235w/km) :
en ook in een test van een X60D haalt die 300Wh/km met een trailer :
Björn heeft nog veel meer video's staan met zijn X waar hij van alles trekt t/m een boot.
 
  • Like
Reactions: svbladel
Ik begrijp echt niet hoe de MX rijders aan die enorme verbruiken komen (ook in andere discussies op dit forum). Als mijn accu eenmaal warm is gebruik ik rond de 200 w/km. Ik rijd rustig (meestal achter een andere auto die ongeveer de max snelheid aanhoudt)) en zoveel mogelijk op de AP, altijd op Chill mode en climate control uit (stoel- en stuurverwarming aan). Tijdens het opwarmen raak ik soms de 270 w/km aan, maar daarna loopt het snel terug..
 
Als mijn accu eenmaal warm is

Dit is het probleem en een rit zoals hier geschetst van 50-65km is niet voldoende met dit weer om de batterij op te warmen.

Met mijn model S rijd ik 105-125km/h en mijn verbruik is ook echt hoog. Dan ga je na 50-75km je auto parkeren en na een paar uur ga je weer verder en kun je weer opnieuw beginnen want je batterij is alweer flink afgekoeld.

Met een aantal ervaringen rijker heb ik nu een ABC (Always Be Charging) mindset. Als het kan laad ik, maar jeetje zo vaak kan het niet! EV parkeerplaatsen bij bedrijven geICE'd of al in gebruik door EV's. Daarnaast niet de tijd om dan rond te gaan vragen van wie die ICE is want ik zit ook gewoon aan m'n afspraak.

Ik deel hun pijn want ik kan thuis nog niet laden dus zet ik hem nu 2 straten verder aan een publieke paal. Nog meer ongemak maar nu eenmaal noodzakelijk. Doch, in de auto ben ik een zeer tevreden mens. Straks als ik wel thuis weer kan laden interesseert het verbruik bij slecht weer me he-le-maal niks. Elke dat met een volle batterij en zal zeer zelden ergens moeten laden.

Straks met wintersport ben ik waarschijnlijk HEEL erg positief over het verbruik omdat ik dan de batterij geheel leeg rijd. Tenzij het echt sneeuwt en gaat regenen natuurlijk.

Moet wel zeggen dat ik me in het verbruik had verdiept en dit voor mij de reden was dat ik voor een S100D koos en niet voor een 75 of überhaupt een X.
 
Goede morgen,

Heb inmiddels meer ervaring met een aanhanger achter mn MX.

Wat ik kort kan zeggen: Dramaaaaa, Ellendeeeeeee auto! Ook zonder trailer!
Mijn gemiddelde gebruik met rangemodus, climate minimal 19 graden, en opa rijstijl 350/360 w/km.
Deze waardes zonder trailer jawel. Mn college heeft dezelfde MX maar dan op 20 inch. Verbruikt ook 300 wat en die rijd lange afstanden.

Hij is terug van reparatie en het is nog niet netjes opgelost. Plastic kap los en de auto kraakt nu linksvoor als ik optrek.
Maargoed, dit is hier niet relevant hier.

Kortom: spijt als haren op mn kop van deze aankoop! Ik maak bijna geen km's en word nu al gestrest van het teruglopen van de range.

Ruilen voor de Oranje in post 12?
Verbruik veranderd weinig met aanhanger erachter.
Trekt makkelijk 3,5 T
En net als bij een Tesla moet je regelmatig stoppen op een lange rit om energie te laden. :)
 
Bij dit soort ervaringen móet ik altijd even posten wat mijn Model X doet (90D 20”j.

Mijn dagelijkse enkele reis is ongeveer 50km, dus in de winter geen ideale afstand.

3FE288D4-8C91-4F33-A176-2001966F1612.jpeg


236 Wh/km sinds de winterbanden erop liggen. Geen opa rijstijl, maar ook nooit snelheidsboetes.

Aanvullend: De Tesla staat thuis altijd in de garage. Die is niet verwarmd, maar wellicht scheelt het in de ochtend toch wat met opwarmen van de accu.
 
Hoi,

Misschien iets van veel korte ritten met koude accu dan.
We hebben met 3 man een nieuwe tesla MX besteld. 2x 75 en 1x 100.
Waarvan 1 mx75d op 20 inch en de andere 2 op 22.
Die met 20 inch verbruikt 300w/km. Wij met 22 inch beide 350 w/km.

Ik rij kort en die andere met de 20 inch 65 km enkele reis.
En geloof me deze rijd ook rustig.
Dus ook nog 300w/km.

Dus wij zijn met zn drieen niet tevreden over de range van de MX.
250 w/km zou zeker mooi zijn wat dus betekent bij effectief 75% van een 75kw accu een bereik van 225 km.
Terwijl bij verkoop duidelijk 280 km rijbereik gezegd was door de mannen uit Tilburg.Maar met 350 w/km

Ik haal nu de 160 km.


Hoi,

Misschien iets van veel korte ritten met koude accu dan.
We hebben met 3 man een nieuwe tesla MX besteld. 2x 75 en 1x 100.
Waarvan 1 mx75d op 20 inch en de andere 2 op 22.
Die met 20 inch verbruikt 300w/km. Wij met 22 inch beide 350 w/km.

Ik rij kort en die andere met de 20 inch 65 km enkele reis.
En geloof me deze rijd ook rustig.
Dus ook nog 300w/km.

Dus wij zijn met zn drieen niet tevreden over de range van de MX.
250 w/km zou zeker mooi zijn wat dus betekent bij effectief 75% van een 75kw accu een bereik van 225 km.
Terwijl bij verkoop duidelijk 280 km rijbereik gezegd was door de mannen uit Tilburg.Maar met 350 w/km

Ik haal nu de 160 km.

as.

Ik rij nu een paar weken met mijn nieuwe X100D (20") en mijn ervaringen zijn compleet anders;

Een paar duizend kilometer met behoorlijk beroerde omstandigheden; koud, veel korte ritjes naar bijvoorbeeld sportvelden voor de kinderen, daar weer afkoelen etc.
De langste rit was Den Haag - Utrecht met een aanhanger met motorfiets. (leeg heen) Bij dat ritje kwam ik uiteindelijk rond de 280wh /km uit.
Helemaal niet slecht maar dat komt natuurlijk ook omdat je in NL niet harder dan 90 mag met aanhanger. Bijzonder gunstige snelheid voor je verbruik.
Ik rij zonder range mode, verwarming vrij laag (19), vind ik minder benauwd en stoelverwarming op 1.
Ik merk dat ik minder loop te knallen dan met de P85D, maar ik rij stevig door en heb nog geen stoplicht sprintje verloren ;)
(Met een X willen ze het nog wel eens proberen, dat het kansloos is tegen een S weet iedereen inmiddels wel helaas.)

Totaal nu 286 per km gemiddeld en dat is beter dan ik durfde te hopen, ik denk dat in de zomer op vakantie (voor mij het enige relevante moment voor eventuele ranch anxiety) makkelijk op 250 kan komen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er dan geen enkele reden tot zorg is, zeker niet omdat ik nu de 100Kwh accu heb ipv de 85.

Naar mijn idee zijn er twee mogelijkheden; of je rijdt vreemd of er is iets mis met je auto.
Om dat laatste (en het eerste ook trouwens:) uit te sluiten zou je samen met een andere X hetzelfde stukje kunnen rijden om te zien of je inderdaad veel slechtere resultaten haalt.
Mocht je daar voor voelen en in de buurt van Den Haag wonen dan hoor ik het wel!
 
Ik rij nu een paar weken met mijn nieuwe X100D (20") en mijn ervaringen zijn compleet anders;

Een paar duizend kilometer met behoorlijk beroerde omstandigheden; koud, veel korte ritjes naar bijvoorbeeld sportvelden voor de kinderen, daar weer afkoelen etc.
De langste rit was Den Haag - Utrecht met een aanhanger met motorfiets. (leeg heen) Bij dat ritje kwam ik uiteindelijk rond de 280wh /km uit.
Helemaal niet slecht maar dat komt natuurlijk ook omdat je in NL niet harder dan 90 mag met aanhanger. Bijzonder gunstige snelheid voor je verbruik.
Ik rij zonder range mode, verwarming vrij laag (19), vind ik minder benauwd en stoelverwarming op 1.
Ik merk dat ik minder loop te knallen dan met de P85D, maar ik rij stevig door en heb nog geen stoplicht sprintje verloren ;)
(Met een X willen ze het nog wel eens proberen, dat het kansloos is tegen een S weet iedereen inmiddels wel helaas.)

Totaal nu 286 per km gemiddeld en dat is beter dan ik durfde te hopen, ik denk dat in de zomer op vakantie (voor mij het enige relevante moment voor eventuele ranch anxiety) makkelijk op 250 kan komen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er dan geen enkele reden tot zorg is, zeker niet omdat ik nu de 100Kwh accu heb ipv de 85.

Naar mijn idee zijn er twee mogelijkheden; of je rijdt vreemd of er is iets mis met je auto.
Om dat laatste (en het eerste ook trouwens:))uit te sluiten zou je samen met een andere X hetzelfde stukje kunnen rijden om te zien of je inderdaad veel slechtere resultaten haalt.
Mocht je daar voor voelen en in de buurt van Den Haag wonen dan hoor ik het wel!
 
Sorry maar het lijkt erop dat hier mensen van Tesla flink aan het promoten zijn.
Ik weet zelf hoe rustig ik rijden en 2 vrienden van met met dezelfde autos hebben beide dezelfde ervaringen.

Gisteren naar Hilvarenbeek geweest. Op de snelweg. Range modus aan. Chill modus aan. Kachel uit!!!!! Luchtwering laagste stand!
10 graden buitentemperatuur. Dus over kou spreken we niet eens.

En voor de Tesla fans: De accu was warm! Had er al 100 km mee gereden!!

Dan komt mijn verbruik op 296 w/km. Ik rijd dan veel in de slipstream van andere autos. 109 km/u cruisen.
Hoe zuining wil je normaal rijden???

Er stond nog 75 km restant op de auto. het was 39 km naar huis rijden. Dus ik zou er zou bij aankomst een 36 km nog op moeten staan.
We hebben ook nogeens de Hectometerpaatjes in de gaten gehouden en de meter loopt tussen de 7/8 paaltjes terug met 1 km!!!!
Ik ben thuis gekomen op 20 km restant. En dan dit met dit tempo rijden.

Wat moet ik doen om gewoon die km's te halen welke de auto aangeeft??

Voor mij is de auto gewoonweg een grote miskoop van de Eeuw geweest. en dient deze niet meer voor rond de kerk te rijden.

Mijn oplaadpaal welke ik binnen 2 weken zou ontvangen heb ik nog niet gehad. 10 weken verder nog niks mogen ontvangen.

De schade is ook niet netjes gerepareerd en terugkoppeling krijg je gewoonweg niet.

En we praten over een auto van 115.000 euro. En we moeten dit maar gewoon accepteren en niet zeuren.

Ik ga een film maken van de auto en zal hem eens op youtube zetten.
Dan laat ik alle instellingen zien van de auto, de bandendruk zelf, en er niks achter de auto hangt b.v. aanhanger.
En dan gaan we eens km's maken en alles filmen.

Ik heb tot nu toe enkel mensen gesproken (niet via forums)
 
Bij dit soort ervaringen móet ik altijd even posten wat mijn Model X doet (90D 20”j.

Mijn dagelijkse enkele reis is ongeveer 50km, dus in de winter geen ideale afstand.

View attachment 355157

236 Wh/km sinds de winterbanden erop liggen. Geen opa rijstijl, maar ook nooit snelheidsboetes.

Aanvullend: De Tesla staat thuis altijd in de garage. Die is niet verwarmd, maar wellicht scheelt het in de ochtend toch wat met opwarmen van de accu.

Hoe krijg je het voor mekaar 231 w/km rijden met een koude accu? Staat de auto binnen verwarmd of net vol gegooid?
Rij je op de snelweg cruise control? 90 km/u achter een vrachtauto? Ik krijg dit niet eens voor elkaar met 70 km/u
Dit kan gewoonweg niet. Ik ben toch echt benieuwd hoe je dit gerealiseerd krijg.
 
Sorry maar het lijkt erop dat hier mensen van Tesla flink aan het promoten zijn.
Ik weet zelf hoe rustig ik rijden en 2 vrienden van met met dezelfde autos hebben beide dezelfde ervaringen.

Gisteren naar Hilvarenbeek geweest. Op de snelweg. Range modus aan. Chill modus aan. Kachel uit!!!!! Luchtwering laagste stand!
10 graden buitentemperatuur. Dus over kou spreken we niet eens.

En voor de Tesla fans: De accu was warm! Had er al 100 km mee gereden!!

Dan komt mijn verbruik op 296 w/km. Ik rijd dan veel in de slipstream van andere autos. 109 km/u cruisen.
Hoe zuining wil je normaal rijden???

Er stond nog 75 km restant op de auto. het was 39 km naar huis rijden. Dus ik zou er zou bij aankomst een 36 km nog op moeten staan.
We hebben ook nogeens de Hectometerpaatjes in de gaten gehouden en de meter loopt tussen de 7/8 paaltjes terug met 1 km!!!!
Ik ben thuis gekomen op 20 km restant. En dan dit met dit tempo rijden.

Wat moet ik doen om gewoon die km's te halen welke de auto aangeeft??

Voor mij is de auto gewoonweg een grote miskoop van de Eeuw geweest. en dient deze niet meer voor rond de kerk te rijden.

Mijn oplaadpaal welke ik binnen 2 weken zou ontvangen heb ik nog niet gehad. 10 weken verder nog niks mogen ontvangen.

De schade is ook niet netjes gerepareerd en terugkoppeling krijg je gewoonweg niet.

En we praten over een auto van 115.000 euro. En we moeten dit maar gewoon accepteren en niet zeuren.

Ik ga een film maken van de auto en zal hem eens op youtube zetten.
Dan laat ik alle instellingen zien van de auto, de bandendruk zelf, en er niks achter de auto hangt b.v. aanhanger.
En dan gaan we eens km's maken en alles filmen.

Ik heb tot nu toe enkel mensen gesproken (niet via forums)
Ik zou echt contact opnemen met sec om je Mx te laten uitlezen want zo’n verbruik kan niet normaal zijn. Geef toe dat ik ondertussen tesla fan ben maar als ik zo rijdt met mijn ms kom ik nog niet eens aan 200 op een lange rit !
 
Ik zou echt contact opnemen met sec om je Mx te laten uitlezen want zo’n verbruik kan niet normaal zijn. Geef toe dat ik ondertussen tesla fan ben maar als ik zo rijdt met mijn ms kom ik nog niet eens aan 200 op een lange rit !


Eindelijk (niet leuk voor jou natuurlijk dus begrijp me niet verkeerd) dat er nog iemand is die hier op de Forum deze mening deelt.
Een MS die niet eens 200 km haalt en ik moet het dan zogenaamd makkelijk kunnen halen met mijn MX?

Bij Tesla zijn ze al op de hoogte van mijn ervaringen maar je hoort ze gewoonweg niet. De centen zijn binnen dus ach je.
De grote smoes is natuurlijk de drukte met leveringen. Begin volgend jaar mogen we komen om de boel op te lossen.
Sneu dat je hier voor hun fouten veel tijd vrij mag maken. Ze mogen de auto komen halen en een dike auto achterlaten.
Ik rij niet meer naar die circustent in Tilburg iig. Ik kan m'n tijd zeer zeker beter besteden dan aan een Tesla.

Dit zou je ook met een Tesla mogen doen als je toch knaken zat heb, haha heerlijk

 
Eindelijk (niet leuk voor jou natuurlijk dus begrijp me niet verkeerd) dat er nog iemand is die hier op de Forum deze mening deelt.
Een MS die niet eens 200 km haalt en ik moet het dan zogenaamd makkelijk kunnen halen met mijn MX?

Bij Tesla zijn ze al op de hoogte van mijn ervaringen maar je hoort ze gewoonweg niet. De centen zijn binnen dus ach je.
De grote smoes is natuurlijk de drukte met leveringen. Begin volgend jaar mogen we komen om de boel op te lossen.
Sneu dat je hier voor hun fouten veel tijd vrij mag maken. Ze mogen de auto komen halen en een dike auto achterlaten.
Ik rij niet meer naar die circustent in Tilburg iig. Ik kan m'n tijd zeer zeker beter besteden dan aan een Tesla.

Dit zou je ook met een Tesla mogen doen als je toch knaken zat heb, haha heerlijk

Eerlijk gezegd lees ik het bericht van @job-lek als "Wanneer ik op die manier met mijn Model S rijd, dan kom ik nog niet aan de 200 Wh/km. 296 Wh/km is zoveel, dat er wel iets aan de hand moet zijn met de auto".
 
Disclaimer ik werk niet voor tesla oid.

Ik merk ook een groter verschil met de X (20 inch) tussen zomer en winter dan bij de S.
Vorige week ritje op en neer naar reims, legale snelheden aangehouden dus 110 en 130 waar dit mocht. Bij 130 zat ik zo rond de 300 - 320 wh/km, ik reed ook onder de triplijn, van de zomer reed ik op lange stukken altijd dik boven de triplijn, ik kwam eigenlijk altijd met een hoger eindpercrntage aan dan van te voren voorspeld. Op vakantie traject van 1100 km tussen 230wh/km en 270 wh/km. Geen chill mode oid aan. Als ik echt lange stukken 135 km/h kon rijden zat het verbruik zo tussen de 250 en 260. Op heenweg was het verkeer een stuk drukker, dat drukte de gem snelheid en daarmee ook het verbruik.

Met de temperaturen van vorige week.
Korte ritten (<25 km) met range mode uit geeft verbruik van rond de 350, range mode aan (met stoelverwarming en airco op 18,5) gaf afgelopen week een verbetering naar 270. Nu net winterbanden eronder eens zien wat dit doet.

Samengevat, in de zomer viel het me alles mee, twee keer een traject van rond de 400 km op 1 lading, met koude temperaturen verbruikt hij een stuk meer dan ik had verwacht (meer dan de S doet bij mij).
 
Sorry maar het lijkt erop dat hier mensen van Tesla flink aan het promoten zijn.
Ik weet zelf hoe rustig ik rijden en 2 vrienden van met met dezelfde autos hebben beide dezelfde ervaringen.

Gisteren naar Hilvarenbeek geweest. Op de snelweg. Range modus aan. Chill modus aan. Kachel uit!!!!! Luchtwering laagste stand!
10 graden buitentemperatuur. Dus over kou spreken we niet eens.

En voor de Tesla fans: De accu was warm! Had er al 100 km mee gereden!!

Dan komt mijn verbruik op 296 w/km. Ik rijd dan veel in de slipstream van andere autos. 109 km/u cruisen.
Hoe zuining wil je normaal rijden???

Er stond nog 75 km restant op de auto. het was 39 km naar huis rijden. Dus ik zou er zou bij aankomst een 36 km nog op moeten staan.
We hebben ook nogeens de Hectometerpaatjes in de gaten gehouden en de meter loopt tussen de 7/8 paaltjes terug met 1 km!!!!
Ik ben thuis gekomen op 20 km restant. En dan dit met dit tempo rijden.

Wat moet ik doen om gewoon die km's te halen welke de auto aangeeft??

Voor mij is de auto gewoonweg een grote miskoop van de Eeuw geweest. en dient deze niet meer voor rond de kerk te rijden.

Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat er iets mis is met je auto. Ik zou contact opnemen met Tesla. Voor de goede orde, niemand van dit forum werkt bij Tesla en wij zijn ook niet de werkelijkheid mooier aan het maken.

Het bereik van Tesla wordt met vaste waarde berekend en hangt dus niet af van hoe je rijdt. Dat je dus met 75 km bereik en 36 km rijden verwacht 39 over te houden is dus niet zo simpel. Dan zul je het "typical" energiegebruik moeten halen. Dat ligt volgens mij rond de 220 Wh/km voor de X (iemand dit dit exact weet?). Goed dat je met hectometerpaaltjes hebt gecontroleerd. Dit bevestigd het gebruik van 296 Wh/km. Immers is typical ~220 Wh/km en heb jij zo'n 33% meer nodig (7/8e paaltje). Dat komt uit rond de 300 Wh/km.

Misschien is er iets mis met de uitlijning van de auto?
 
Geeft niks hoor, ik heb hetzelfde probleem. Mijn S verbruikt ook heel veel meer en ik rijd als een opa.

Trouwens, range mode werkt in je nadeel op lange ritten! Range Mode enkel gebruiken indien je vaak korte ritten maakt omdat dit voorkomt dat er teveel energie wordt gebruikt in het opwarmen van de batterij en de auto.

Als ik 50 kilometer heb gereden met mij MS is mijn verbruik vanaf dat moment 230-240wh/km. Daarvoor echt heel veel hoger. Leuk dat je op het eindelijk eindelijk een 'redelijk' verbruik hebt maar als je de eerste 10 kilometer 330wh/km verbruikt en daarna 20%+ hoger dus je range keldert hartstikke in.

Maar niet naar de kilometers kijken. Zet deze zo snel mogelijk naar procent. De navigatie geeft bij mij wel een redelijk goede schatting rest van de capaciteit bij aankomst.


Ik kan je ECHT aanraden een data logger te gebruiken als TeslaFi.com Tesla Model S X 3 Data Logger want dit geeft je veel inzicht in je verbruik en het laden. Ze hebben een test periode van 2 weken maar met een referral code krijg je 1 maand gratis en verder echt zonder verplichtingen. Mijn code is `ramonneke`. Daarna is het dus 5 EUR/m maar je hoeft dat niet eerst allemaal te doen. Het is dus volkomen vrijblijvend. Met één maand heb je al een goed inzicht in welke condities jouw X extreem veel verbruikt.
 
Eindelijk (niet leuk voor jou natuurlijk dus begrijp me niet verkeerd) dat er nog iemand is die hier op de Forum deze mening deelt.
Een MS die niet eens 200 km haalt en ik moet het dan zogenaamd makkelijk kunnen halen met mijn MX?
Ha ha
Ik bedoelde dus dat ik het oneens met je ben. Verbruik is onder 200 bij door jou beschreven omstandigheden :)
Ik zou echt nog een keer contact opnemen met sec als ik jou was