Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Dan nog 1 uitdaging; ik ben op zoek naar een specifieke combi: MX plaid, ultra red, wit en carbon interieur. Die kan ik bestellen maar liefst wacht ik tot deze op voorraad is met een discount. De Tesla verkoopadviseur kon me niet verder helpen met de vraag of deze binnenkort als voorraad model geleverd gaat worden of niet. Ik weet / zie dat sommigen in de gaten houden welke schepen / voorraad er deze kant op komt. Iemand een idee of het zinvol is hierop te wachten of toch gewoon list prijs te betalen? Overigens staat die combo wel in Portugal op de site: Veículos elétricos novos e usados | Tesla Iemand ervaring met die naar NL halen?
Ik had net dezelfde combi besteld, maar toen bleek in de laatste week van juni dat die auto nog in Baltimore stond en ik dus achter de 3 jaren gratis superchargen ging vissen. Tot mijn vrouw net dezelfde config op de website in stock vond (die was er niet toen ik bestelde) en Tesla die auto op 5 dagen tijd toch nog geleverd heeft gekregen.

Je kan aan je verkoopadviseur bij Tesla vragen of ze die Portugese auto naar NL kunnen krijgen. Mijn eerste MX was een blauwe bestemd voor de Franse markt, voor een bestelling die was opgezegd. Vragen kost niks.
 
Ik had net dezelfde combi besteld, maar toen bleek in de laatste week van juni dat die auto nog in Baltimore stond en ik dus achter de 3 jaren gratis superchargen ging vissen. Tot mijn vrouw net dezelfde config op de website in stock vond (die was er niet toen ik bestelde) en Tesla die auto op 5 dagen tijd toch nog geleverd heeft gekregen.

Je kan aan je verkoopadviseur bij Tesla vragen of ze die Portugese auto naar NL kunnen krijgen. Mijn eerste MX was een blauwe bestemd voor de Franse markt, voor een bestelling die was opgezegd. Vragen kost niks.
check en al gedaan: die geeft aan dat ze dat niet faciliteren. ga nog even horen of import mogelijk is of anders even geduld hebben en afwachten of de spec toch beschikbaar komt of toch ander kleurtje kiezen (waarom ik per sé die combi wil weet ik ook niet ;)).
Ze worden pas als voorraadwagen beschikbaar als er geen bestelling binnen komt die voor het einde van het kwartaal geleverd kan worden. Ze wachten nog even af, misschien komen er nog bestellingen binnen of ze gokken er op dat je ongeduldig wordt en alsnog regulier gaat bestellen.
Kijk binnen 2-3 weken nog eens.
Lijkt mij een heel specifieke configuratie. Misschien is die zelfs dit kwartaal niet geproduceerd. Of misschien is die zo weinig in trek dat ze enkel de bestelde hoeveelheden produceren.
Of er is voldoende vraag in de US zodat ze voor de stockwagens geen overzee transport moeten betalen.
Ik denk dat je een naald in een hooiberg zoekt. Wat is de reden om voor een stockwagen te kiezen? De korting op nieuwe stockwagens is nu ook weer niet zo groot. Bij demowagens is die groter natuurlijk, maar die kans is nog kleiner en die hebben een paar duizend km. In 2016 kocht ik zo een MS. 3 maand oud en 4000km. 12000€ korting toen.
die in portugal te koop staat, gaat voor circa 15K minder,, da's toch wel geld...
 
  • Like
Reactions: Phil V
Handicap van Tesla is dat ze een prijsverlaging doen, en dan de prijs langzaam terug omhoog doen.

Ik heb de mijne einde Q2 gekocht net omdat de prijzen terug omhoog gingen en Tesla zeker in Q3 en Q4 niet te klagen heeft over kopers.

Dus ja, het kan zijn dat de prijzen van de S en X binnen een maand of 2 nog eens dalen, maar het kan ook zijn dat ze terug stijgen. Niet naar het oude niveau, maar het verschil heb je wel.
 
  • Helpful
Reactions: NicoV
Handicap van Tesla is dat ze een prijsverlaging doen, en dan de prijs langzaam terug omhoog doen.

Ik heb de mijne einde Q2 gekocht net omdat de prijzen terug omhoog gingen en Tesla zeker in Q3 en Q4 niet te klagen heeft over kopers.

Dus ja, het kan zijn dat de prijzen van de S en X binnen een maand of 2 nog eens dalen, maar het kan ook zijn dat ze terug stijgen. Niet naar het oude niveau, maar het verschil heb je wel.

Ik wil een nieuwe Model S kopen vooraleer mijn battery warranty expiret in maart. 2de helft december (stockliquidatie 2023 modellen) of 2de helft januari (dit jaar waren er ook prijsverlagingen nadat de 14 dagen wait time end Q4 was verstreken) of eind februari (stockmodellen Q1) zijn mijn verwachte aankoop periodes.
Waarom niet nu aankopen? Op een auto van 100K waar je 8 jaar mee rijdt is elke maand ook 1000 euro afschrijving uitgespaard. Mijn oude S gaat bijlange niet zoveel in waarde dalen op diezelfde tijd.
 
  • Informative
Reactions: cambreVer!
op de 2ehandarkt vrees ik van wel. Voor jou wellicht niet, al loop je vanaf nu wel meer risico op grotere kosten.
Enkele maanden geleden gaf Tesla me maar 18K meer voor mijn 7.5 jaar oude S. Dat gaat niet halveren op 6 maanden extra. En dan nog, het is een afgeschreven bedrijfswagen dus wat ik er ook voor krijg gaat voor de helft naar de staat.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Bij mij begint het nu ook wel weer te kriebelen voor een Model S Plaid Ultra Red op Arachnids. Die komt nu op 115k.

Het is jammer dat Tesla van die belabberde inruilwaardes biedt (in februari 27,5k voor mijn 5 jaar oude P100D met 145k km op de klok, dat zal nu met 160k km vermoedelijk 5-7k minder zijn). Ik zou er wel mijn 44k reservering voor een Roadster voor inzetten want 200-225k voor een niet erg praktische auto gaat eigenlijk toch een stap te ver.

Wel is er altijd nog die vrees in mijn achterhoofd dat ze volgend jaar ineens een geheel nieuwe S introduceren. Maar voor hetzelfde geld cancellen ze het model. Je weet het bij Tesla nooit.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Hbrink and NicoV
Poehhh die prijsverlagingen laten mij wel twijfelen om nieuwe X te kopen..... want mijn huidige 2020 Model X met 80.000 op de teller moet nog wel te verkopen zijn voor 60 - 65k dus dan voor 40k meer een gloednieuwe.....

Weet iemand of de FSD actie nog geldt? Dan wordt het helemaal interessant!
 
Poehhh die prijsverlagingen laten mij wel twijfelen om nieuwe X te kopen..... want mijn huidige 2020 Model X met 80.000 op de teller moet nog wel te verkopen zijn voor 60 - 65k dus dan voor 40k meer een gloednieuwe.....

Weet iemand of de FSD actie nog geldt? Dan wordt het helemaal interessant!
Hier nog 1, het kriebelt!
Maar wordt niet inruilen via Tesla dan. Hier een S LR+ FSD van 12-20 met 25k km. Inruilvoorstel 39k......
En zit wel heel erg met het ontbreken van de richtingaanwijzer.....