Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe stil moet die dan worden? Het geluid van de X in het interieur is absoluut niet storend.

Dan moet je een Rolls Spectre kopen.
Te stil heeft ook zijn nadelen, zeker als je zeer sensitief bent voor geluiden. Nu met het warmere weer word ik echt gek van het lawaai van de zetelventilatie in de M3H :confused: Ik had dit probleem met de zetelventilatie helemaal niet met mijn vorige wagen.

Met de verwarming viel het mij ook al op hoe stil de nieuwe M3 is, maar dat kon ik nog enigszins beperken door de richting van de lucht wat af te stellen.
 
Ik heb de X Raven en vind het een heerlijke auto hoor. Zelf heb ik deze vorig jaar kunnen overnemen voor een leuk prijsje (auto was 2 jaar oud, 60.000 km gelopen) maar ik vind de auto zeker geen 100.000 euro waard (de nieuwprijs). Zeker op wegen met een slecht wegdek hoor je enorm veel banden geluid in de cabine. Niet echt ontspannen dan (wat je wel verwacht voor een auto van 100.000 euro).

Paar weken geleden proefrit gemaakt in de nieuwe X, en deze is stiller maar zeker niet heel veel stiller.

@wooter heb jij je ooit geïrriteerd aan het bandengeluid in jouw vorige X? En merk je veel verschil met je nieuwe X?
 
gaat het hier niet over de refresh S/X? bij mijn weten was die hier pas eind 2022
Om terug de draad op te pikken, dit is volgens Tesla: “Probleem voltooid: kan niet worden verholpen”
 

Attachments

  • IMG_3515.jpeg
    IMG_3515.jpeg
    336.4 KB · Views: 5
Om terug de draad op te pikken, dit is volgens Tesla: “Probleem voltooid: kan niet worden verholpen”
Dit kan "nu" niet verholpen worden omdat de ombouw van de nieuwe Yoke op bestaande wagens op "hold" is gezet voor Europa tot er voldoende productie is. Op de nieuwe wagens staat wel de nieuwe Yoke. Bij mijn weten ben ik momenteel de enige in Europa waar de wissel wel is gebeurd. Hier en daar zijn misschien wel nieuwe Yokes ter beschikking maar ook de airbag moet vervangen worden en deze komen met een aparte levering. Mijn beide onderdelen waren binnen gekomen voordat het programma werd stopgezet. De wissel gaat wel gebeuren volgens mij, maar je gaat geduld moeten hebben.
 
Dit kan "nu" niet verholpen worden omdat de ombouw van de nieuwe Yoke op bestaande wagens op "hold" is gezet voor Europa tot er voldoende productie is. Op de nieuwe wagens staat wel de nieuwe Yoke. Bij mijn weten ben ik momenteel de enige in Europa waar de wissel wel is gebeurd. Hier en daar zijn misschien wel nieuwe Yokes ter beschikking maar ook de airbag moet vervangen worden en deze komen met een aparte levering. Mijn beide onderdelen waren binnen gekomen voordat het programma werd stopgezet. De wissel gaat wel gebeuren volgens mij, maar je gaat geduld moeten hebben.
Het probleem is net dat er vermeld wordt dat het probleem voltooid is. ;)
 
Waarschijnlijk omdat het nu niet op te lossen is. Later een nieuw request invoeren denk ik. Welk SeC ben je geweest?
Ze hadden eerst gevraagd of ik er iets mee in zat dat er een nieuwe versie in “de zomer” zou geïnstalleerd worden en daar heb ik mee ingestemd, maar daarna kwam deze melding en gezien de 80.000 bijna bereikt is, is dit een beetje dubbel. Zeker gezien nog enkele andere klachten (omwille van slechte kwaliteit materiaal) worden afgewimpeld en ik telkens zelf voor de kosten moet opdraaien.
 
iemand in deze post heeft zijn yoke ook door tesla laten vervangen. Misschien een andere service center proberen en anders een foto van de service bulletin toevoegen als bijlage?
Genoeg medewerkers die niet op de hoogte zijn.

Mijn afspraak heb ik laten verzetten naar volgende week dus ik zie dan wel of ze die vervangen. Ik heb wel de “offerte”al een tijdje geaccepteerd.

Post in thread 'EU finalize and deliveries'
EU finalize and deliveries