Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Slecht nieuws. momenteel wordt de replacement voor de nieuwe Yoke voor Europa stopgezet tot er voldoende productie is. de nieuwe wagens hebben wel de nieuwe Yoke.
Vandaag dan toch als eerste en voorlopig enige in Europa de nieuwe Yoke gekregen op mijn MS. Claxon in het midden en een extra knopje om de camera's te activeren.
Mijn replacement was blijkbaar al aangekomen. De andere zijn voorlopig op hold gezet.
20240503_175715.jpg
20240503_175458.jpg


De vorige Yoke
20240502_163256.jpg


Enige minpuntje. De nieuwe software stond klaar maar ze hebben in het SeC terug de oude geïnstalleerd omwille van de ombouw. Hopelijk krijg ik de update opnieuw aangeboden.
 
Last edited:
Vandaag dan toch als eerste en voorlopig enige in Europa de nieuwe Yoke gekregen op mijn MS. Claxon in het midden en een extra knopje om de camera's te activeren.
Mijn replacement was blijkbaar al aangekomen. De andere zijn voorlopig op hold gezet.
View attachment 1044103View attachment 1044104

De vorige Yoke
View attachment 1044111

Enige minpuntje. De nieuwe software stond klaar maar ze hebben in het SeC terug de oude geïnstalleerd omwille van de ombouw. Hopelijk krijg ik de update opnieuw aangeboden.
Mijn afspraak staat voor volgende week.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Ik hoop dat er snel een grote interieur update komt voor de Model S/X. Nu rijd ik een 2020 Model X en eerlijk… ik vind het interieur in mijn X mooier als in de nieuwe X. Daarnaast vind ik sowieso dat alle Tesla’s (behalve de nieuwe 3) erg saai zijn qua verlichting in het donker.

Op een of andere manier vind ik het interieur van de nieuwe generatie S/X minder premium als de legacy. Maar ik ben een van de weinigen volgens mij haha
 
Zijn er mensen hier die van een ander ‘premium’ merk komen of het verschil hebben ervaren tussen hoe stil de auto is bij snelheden van boven 120 km per uur? Ik vind mijn Model X en 3 best wat lawaai maken. Je hoort echt veel banden geluid. Zelf heb ik de Raven Model X en deze zou al een stuk stiller moeten zijn dan alle X’en hiervoor.

Dus mijn vraag: Hoe stil is een Tesla X vergeleken met een ander premium SUV (Mercedes, BMW….) vanaf 120 km per uur?
 
Ik hoop dat er snel een grote interieur update komt voor de Model S/X. Nu rijd ik een 2020 Model X en eerlijk… ik vind het interieur in mijn X mooier als in de nieuwe X. Daarnaast vind ik sowieso dat alle Tesla’s (behalve de nieuwe 3) erg saai zijn qua verlichting in het donker.

Op een of andere manier vind ik het interieur van de nieuwe generatie S/X minder premium als de legacy. Maar ik ben een van de weinigen volgens mij haha
Je bedoelt dat je ook led-strips etc wil? Net als bijv. Mercedes? Ik vind het nogsteeds meer op een kermis lijken...

Anyway.. er schijnt een update aan te komen... Met led strips.
 
Zijn er mensen hier die van een ander ‘premium’ merk komen of het verschil hebben ervaren tussen hoe stil de auto is bij snelheden van boven 120 km per uur? Ik vind mijn Model X en 3 best wat lawaai maken. Je hoort echt veel banden geluid. Zelf heb ik de Raven Model X en deze zou al een stuk stiller moeten zijn dan alle X’en hiervoor.

Dus mijn vraag: Hoe stil is een Tesla X vergeleken met een ander premium SUV (Mercedes, BMW….) vanaf 120 km per uur?
Heel lang geleden dat ik een BMW reed.

Maar die maakte bij 250 km per uur (harder ging ie niet) veel meer lawaai dan de S Plaid bij 265 km per uur. Veel meer.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik hoop dat er snel een grote interieur update komt voor de Model S/X. Nu rijd ik een 2020 Model X en eerlijk… ik vind het interieur in mijn X mooier als in de nieuwe X. Daarnaast vind ik sowieso dat alle Tesla’s (behalve de nieuwe 3) erg saai zijn qua verlichting in het donker.

Op een of andere manier vind ik het interieur van de nieuwe generatie S/X minder premium als de legacy. Maar ik ben een van de weinigen volgens mij haha
Persoonlijk ben ik wel blij dat Tesla weinig verlichting heeft in het interieur, dat maakt het een stuk rustiger. Alternatief is een Aziatisch kermis interieur met overal ledstrips in alle kleuren. Geeft alleen maar een onrustig beeeld en afleiding.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Phil V
Maar je zit wel in een iX. Druipneus, minder zitplaatsen, zelf sturen, met een app aan de slag om te laden bij Tesla, nog altijd een dealer ertussen, en voor elke optie bijbetalen.
Hmm, als ik eerlijk moet zijn dan is de functionaliteit mbt "autopilot" in de iX gelijkwaardig aan de X, natuurlijk kan ik niet de FSD inschatten want die heb ik niet. De vraag was trouwens mbt het geluid. Als je echt de verschillen wil weten. De iX, mooi scherm, rijd lekker, mooie afwerking, een heleboel features die de x niet heeft (head-up, matrix lichten en meer van die prullaria). De stoel zit voor mij niet lekker, in de X zit ik veel beter. Het stuur in de iX is te soft voor mij, ik heb hem in de X altijd op sport staan. En inderdaad, de iX heeft maar 5 zitplaatsen, wel een zee van ruimte. software upgrades op de iX is niet zo makkelijk als op de X. Laden, BMW pas en alles komt goed, wij gebruiken niet de Tesla chargers voor de iX. De veelbesproken neus, love it or hate it, over smaak valt niet te twisten. Tja, de dealer, BMW zit hier bijna om de hoek, Tesla is een 35 minuten rijden. Altijd goede service bij Tesla en BMW. Oh, en de voor-assen van de BMW gaan niet elk jaar kapot.....
 
X heeft nu toch wel matrixlichten? En de assen van mijn vorige X hebben 240.000km op 6 jaar gereden.

Ik heb een paar keren met mijn vorige X proberen te laden aan een FastNed en vlot gaat dat echt nooit.
Natuurlijk in vergelijking met de X Raven. Ik gebruik voor mijn X altijd de Superchargers van Tesla, heerlijk makkelijk. Nu ben ik wel een beetje bang dat die verkocht gaan worden aan een derde partij ivm kosten besparingen.. Zou mij niet verbazen. Tot nu ik elk jaar nieuwe half-shafts, en ik rij altijd laag, geef niet echt "gas" in de bochten. Dat is toch wel het grootste minpunt, maar voor mij geen reden niet weer een X te nemen.