Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Een ander argument om als particulier voor de grote accu te kiezen is de inruil mogelijkheid na bijvoorbeeld een jaar of 6.
500 kilometer range is dan, denk ik, heel normaal en lager bij inruilen een probleem.
E.e.a. voor de lease rijder natuurlijk minder belangrijk.
Mee eens. Wij hebben familie op 200 km afstand wonen en zonnepanelen. Met de grotere range kan familiebezoek volledig uit de goedkopere eigen stroom worden gehaald. Naast de Zoe hebben wij nu nog een ice waar wij mee op vakantie gaan. Bij inruil is het de bedoeling met de tesla op vakantie te gaan. Met onze ervaring met de Zoe lijkt ons een grotere range dan wel handig.
 
Weet iemand hier hoe het zit met de aanpasbare stuurkolom? Deze is nu meegenomen in het premiumpakket, maar dus niet standaard op de 3. Lijkt me beetje vreemd.

Het lijkt dat een handmatige verstelling mogelijk is indien niet gekozen is voor premium pack: Tesla’s Model 3 isn’t a luxury car, but it’s priced like one (lees vooral niet dit artikel, want het is ronduit lachwekkend)

Kort filmpje dat laat zien dat de laadklep "automatisch" is en zowel met de lader als met de app te openen/sluiten is: Tesla board member demonstrates new Model 3 UMC, charging port and closing via app
 
Het lijkt dat een handmatige verstelling mogelijk is indien niet gekozen is voor premium pack: Tesla’s Model 3 isn’t a luxury car, but it’s priced like one (lees vooral niet dit artikel, want het is ronduit lachwekkend)

Kort filmpje dat laat zien dat de laadklep "automatisch" is en zowel met de lader als met de app te openen/sluiten is: Tesla board member demonstrates new Model 3 UMC, charging port and closing via app
Ik had liever het kofferdeksel elektrisch gezien ipv dat onbenullige laadklepje.
 
63000 annulaties sinds vorige week. Toch veel vind ik. Op die manier schuiven we weer een aardig stukje naar voor in de wachtrij.

Ik lees op Elektrek een quote van Elon:
'but those cancellations occurred over the course of more than a year', dus niet sinds 29 juli 17.

Edit:
Als er sindsdien nogeens 60k gecanceld zijn, dan is dat wel een groot aantal! Maar dat kon ik niet teruglezen
 
Last edited:
Ik lees op Elektrek een quote van Elon:
'but those cancellations occurred over the course of more than a year', dus niet sinds 29 juli 17.

Edit:
Als er sindsdien nogeens 60k gecanceld zijn, dan is dat wel een groot aantal! Maar dat kon ik niet teruglezen
Ah, je was me net voor met de quote :)

“To be more accurate, there have been 518,000 gross reservations for Model 3 and then we have 455,000 net reservations. But those cancellations occurred over the course of more than a year. The net gain since Friday, net of cancellations, has been over 1,800 per day – but I just didn’t want to leave people with the wrong impression.”
Tesla Model 3: Elon Musk has ‘zero doubt’ about 10,000 units per week in 2018, corrects reservation tally
 
63000 annulaties sinds vorige week. Toch veel vind ik. Op die manier schuiven we weer een aardig stukje naar voor in de wachtrij.

die 'uitval' was er vijf jaar geleden ook bij ModelS.
ik verwacht dat er in Europa ook nog eens pakweg 10% gaat uitvallen, omdat véle mensen hier blijven geloven dat zij de wagen ook aan 35.000$ (of <30.000€) kunnen bestellen - zich niet realiserend dat de prijzen in de US steeds zonder belastingen zijn.
én dat de auto dan ook nog eens moet getransporteerd worden en aan de EU-normen moet voldoen.
 
  • Like
Reactions: is3
overigens nog een leuke van DeRedactie op zaterdag 29/07/2017 naar aanleiding van de eerste Model-3 leveringen .

Ik citeer even :
"Terwijl zit de concurrentie niet stil. Merken als BMW en Audi werken volop aan de uitbreiding van hun elektrische gamma. Hun productie staat vaak al op punt, met fabrieken overal ter wereld. Een model 3 ziet er leuk uit, maar welk lekkers ziet u knarsetandend voorbijzoeven terwijl u wacht op een Tesla die er maar niet lijkt te komen?"

Que ??? Productie staat op punt van het electrische gamma van BMW en Audi ? Waar staan die fabrieken (overal ter wereld) ? Waar is dat lekkers ? En die Tesla lijkt maar niet te komen ?
Geloven die dat nu zelf ????

jong jong toch....
 
Last edited: