Was mooie tweetstorm gisteren. Ook het bericht vanmorgen bij electrek over het vlot afleveren van auto's smaakt prima bij het ontbijt.
Die D en P versies zijn redelijk volgens verwachting. Al is het jammer dat het originele "doel" uit een oude tweet van Elon niet gehaald is. De D zou "minder dan $5000" gaan kosten. Dat is dus niet gelukt. Vraag zal zijn, wat is de meerprijs van de D in ons stukje wereld?
Een Premium pakket is in de VS $ 5000 en in NL € 6300. Maar EAP is $ 5000 in de VS en € 5300 bij ons. Wellicht hoeft op software geen invoerrechten betaald te worden...aangezien (5000 / 1.15) x 1.21 ongeveer precies € 5300 is.
Lijkt erop dat we met € 6300 aan de veilige kant zitten.
Wat ik erg opvallend vind, is dat zelfs veel Tesla "sympathisanten" niet (meer) geloven dat er uberhaupt nog een "$ 35000 model" komt. En dat als dit model toch komt, deze "te laat" zou zijn voor de "federal tax credit". Ik kan met niet voorstellen dat Tesla dit basismodel niet zou aanbieden. Dit was heel concreet en stevig constant gecommuniceerd. Het te laat zijn, lijkt me ook een vreemde opmerking....
Immers lijkt het er stevig op dat Musk tot 1 juli net onder de 200.000 afgeleverde auto's wil blijven. Dan in Q3 en Q4 zoveel mogelijk productie draaien (150.000 stuks minimaal bij 6000 per week). Waarschijnlijk met alleen LR varianten en waarschijnlijk bijna allemaal voor de VS. In Q1 en Q2 komend jaar heeft men nog steeds recht op $ 3750. Tegen die tijd is de SR van de partij. Dan hebben we het ook over minimaal 150.000 auto's. Vervolgens is er nog $ 1875 over tijdens de tweede helft van 2019.
Natuurlijk blijven niet alle geproduceerde auto's in de VS, maar evengoed kunnen veel mensen aanspraak maken op die aftrekpost.
@Adm ; waarschijnlijk rekent Musk met de prijs inclusief opties voor de BMW. Een BMW met opties aankleden is ook een kostbare toestand Het zal kloppen volgens de "marketing manier".
En daar zou nog een L bovenop moeten komen...met de air suspension en 0-96 zo rond de 3.0s? Voor $ 10.000 extra boven op de P?
Die D en P versies zijn redelijk volgens verwachting. Al is het jammer dat het originele "doel" uit een oude tweet van Elon niet gehaald is. De D zou "minder dan $5000" gaan kosten. Dat is dus niet gelukt. Vraag zal zijn, wat is de meerprijs van de D in ons stukje wereld?
Een Premium pakket is in de VS $ 5000 en in NL € 6300. Maar EAP is $ 5000 in de VS en € 5300 bij ons. Wellicht hoeft op software geen invoerrechten betaald te worden...aangezien (5000 / 1.15) x 1.21 ongeveer precies € 5300 is.
Lijkt erop dat we met € 6300 aan de veilige kant zitten.
Wat ik erg opvallend vind, is dat zelfs veel Tesla "sympathisanten" niet (meer) geloven dat er uberhaupt nog een "$ 35000 model" komt. En dat als dit model toch komt, deze "te laat" zou zijn voor de "federal tax credit". Ik kan met niet voorstellen dat Tesla dit basismodel niet zou aanbieden. Dit was heel concreet en stevig constant gecommuniceerd. Het te laat zijn, lijkt me ook een vreemde opmerking....
Immers lijkt het er stevig op dat Musk tot 1 juli net onder de 200.000 afgeleverde auto's wil blijven. Dan in Q3 en Q4 zoveel mogelijk productie draaien (150.000 stuks minimaal bij 6000 per week). Waarschijnlijk met alleen LR varianten en waarschijnlijk bijna allemaal voor de VS. In Q1 en Q2 komend jaar heeft men nog steeds recht op $ 3750. Tegen die tijd is de SR van de partij. Dan hebben we het ook over minimaal 150.000 auto's. Vervolgens is er nog $ 1875 over tijdens de tweede helft van 2019.
Natuurlijk blijven niet alle geproduceerde auto's in de VS, maar evengoed kunnen veel mensen aanspraak maken op die aftrekpost.
@Adm ; waarschijnlijk rekent Musk met de prijs inclusief opties voor de BMW. Een BMW met opties aankleden is ook een kostbare toestand Het zal kloppen volgens de "marketing manier".
Wakker worden...
Tweetstorm van Elon over Model 3 D en Performance versie.
0-96 in 3,5 seconden, top van 155 mph en range van 310 mijl (P-versie)
0-96 in 4,5 seconden, top van 140 mph en range van 310 mijl
Meerprijs D versie 5k
P versie gelijk geprijsd als (in USA) BMW M3, maar 15% sneller en meer handelbaar
En daar zou nog een L bovenop moeten komen...met de air suspension en 0-96 zo rond de 3.0s? Voor $ 10.000 extra boven op de P?
Last edited: