Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn bestelbevestiging Tesla 3 juni, levering verwacht begin augustus, VIN in augustus VIN 38***, verder niets meer.
Contact met Tesla is onmogelijk door de drukte die ze hebben hebben ze daar geen tijd meer voor. Telefonisch contact met medewerkers is nu geheel niet meer mogelijk.Omdat LM zei dat het hun niet meer gelukt is voor lange tijd om contact te krijgen over hun bestellingen (!) zelf geprobeerd en ze hebben gelijk.
  • Telefonisch werd afgelopen tijd de verbinding na 60 minuten in de wachtrij steeds automatisch verbroken, wellicht dat toen nog wel sommigen erdoor gekomen zijn.
  • Sinds een paar dagen wordt telefonisch de verbinding direct verbroken na het afspelen van een bandje dat zegt dat je moet emailen of reageren als je een sms hebt gekregen.
  • Chat via website wil geen info geven.
  • Geen reactie via website formulier
  • Niet teruggebeld.
  • Bij bezoek aan Tesla Tilburg afgelopen zaterdag had verkoper niets te doen, maar kon of wilde niets betekenen. Grote onwil om te helpen, een omslag t.o.v. de afgelopen 5 jaar waar ik goede ervaringen had in Tilburg.
    Moest maar telefoonnummer bellen of emailen, waarvan hij natuurlijk ook weet dat het zinloos is omdat telefoonbezetting stopgezet is en email niet beantwoord wordt.
Eigenlijk ongelooflijk dat terwijl de delivery managers zich kapot werken de verkopers uit hun neus eten. Zou als Tesla toch flexibeler mijn mensen inzetten. Verkopers wellicht lui en arrogant geworden want die halen hun target toch wel, hoeven ze weinig voor te doen.

Vermoeden is dat er iets misgaat omdat dezelfde uitvoering bij anderen die maanden later besteld wordt wel geleverd wordt en als je op website kijkt mijn uitvoering nog in September leverbaar is.....
Tevens niet de normale email ter voorbereiding van DeliveryNL gehad die anderen die na mij besteld hebben wel gekregen hebben.
Frustratie dat je niet kan verifiëren of de bestelorder in orde is en ik gewoon pech heb of dat er iets mis is waardoor er niet geleverd kan/gaat worden.

Wellicht een stomme opmerking: is gewoon nog één bestellen en kijken wat er gebeurt nog een optie? Je moet alleen wel even de aanbetaling van € 2.000 kunnen missen. De eerste bestelling kun je op het laatste moment nog cancellen. Blijft wel bloedirritant; je wilt alleen weten of je bestelling ok is....
 
Ai
Mijn bestelbevestiging Tesla 3 juni, levering verwacht begin augustus, VIN in augustus VIN 38***, verder niets meer.
Contact met Tesla is onmogelijk door de drukte die ze hebben hebben ze daar geen tijd meer voor. Telefonisch contact met medewerkers is nu geheel niet meer mogelijk.Omdat LM zei dat het hun niet meer gelukt is voor lange tijd om contact te krijgen over hun bestellingen (!) zelf geprobeerd en ze hebben gelijk.
  • Telefonisch werd afgelopen tijd de verbinding na 60 minuten in de wachtrij steeds automatisch verbroken, wellicht dat toen nog wel sommigen erdoor gekomen zijn.
  • Sinds een paar dagen wordt telefonisch de verbinding direct verbroken na het afspelen van een bandje dat zegt dat je moet emailen of reageren als je een sms hebt gekregen.
  • Chat via website wil geen info geven.
  • Geen reactie via website formulier
  • Niet teruggebeld.
  • Bij bezoek aan Tesla Tilburg afgelopen zaterdag had verkoper niets te doen, maar kon of wilde niets betekenen. Grote onwil om te helpen, een omslag t.o.v. de afgelopen 5 jaar waar ik goede ervaringen had in Tilburg.
    Moest maar telefoonnummer bellen of emailen, waarvan hij natuurlijk ook weet dat het zinloos is omdat telefoonbezetting stopgezet is en email niet beantwoord wordt.
Eigenlijk ongelooflijk dat terwijl de delivery managers zich kapot werken de verkopers uit hun neus eten. Zou als Tesla toch flexibeler mijn mensen inzetten. Verkopers wellicht lui en arrogant geworden want die halen hun target toch wel, hoeven ze weinig voor te doen.

Vermoeden is dat er iets misgaat omdat dezelfde uitvoering bij anderen die maanden later besteld wordt wel geleverd wordt en als je op website kijkt mijn uitvoering nog in September leverbaar is.....
Tevens niet de normale email ter voorbereiding van DeliveryNL gehad die anderen die na mij besteld hebben wel gekregen hebben.
Frustratie dat je niet kan verifiëren of de bestelorder in orde is en ik gewoon pech heb of dat er iets mis is waardoor er niet geleverd kan/gaat worden.
Ai vervelend allemaal. Misschien wat extra input vragen van lm?
 
Ai
Ai vervelend allemaal. Misschien wat extra input vragen van lm?

LM kan ook geen contact krijgen met Delivery tot hun grote frustratie. Alleen al voor ons bedrijf hadden ze 40-50 M3’s in bestelling staan en LM krijgt ondanks herhaalde verzoeken geen dedicated contactpersoon of deliverymanager.
LM belt nu hetzelfde nummer naar Tesla als wij en kan Tesla dus ook niet bereiken en worden ook niet teruggebeld of teruggemaild. Bizar eigenlijk.
Hun advies: afwachten, we kunnen niets doen.
Hopelijk oktober weer even iets rustiger En dan wel contact mogelijk. November en December waarschijnlijk nog meer een gekkenhuis dan juni en september al was.
 
LEVERING

Inspecties voordat de auto geaccepteerd mag worden

Controleer deze onderdelen voordat u de levering accepteert. Ze zijn indicatief voor mogelijk grote fabricagefouten of vormen een mogelijk veiligheidsprobleem voor de rit naar huis.



Beide platen zijn geïnstalleerd

VIN klopt

Minder dan 80km

Wielen Vrij van krassen (door het laden / vervoeren)

Body Vrij van krassen (door het laden / vervoeren)

Wielen Alle moeren en doppen zijn aanwezig

Voorkappen Netjes uitgelijnd zonder significante kieren

Frunk Gaat netjes open en dicht zonder forceren

Achterklep Netjes uitgelijnd zonder significante kieren

Deuren Gaan netjes open en dicht zonder forceren

Glazen dak Geen scheuren, krassen en sterren; vooral bij aansluitingen

Ramen Gaan automatisch open / omhoog bij het openen / sluiten van de deuren

Knipperlichten Werken naar behoren

Remlichten Werken naar behoren

Achteruitrij-camera Werkt naar behoren

Laadkabel(s) Zijn aanwezig



LEVERING


Inspectie-onderdelen die een opmerking vereisen bij levering

Controleer deze onderdelen voordat u de levering accepteert. Hoewel deze waarschijnlijk op een later tijdstip kunnen worden onderhouden, kan het belangrijk zijn om op te merken dat deze aanwezig was tijdens de bezorging en niet werd veroorzaakt door de eigenaar na de bezorging.

Laat foto’s nemen door een medewerker om onvolkomenheden tijdens de opleverconditie vast te leggen.

Laat deze medewerker die foto’s mailen naar het Servicecentre met jou in de cc.



Bodywork Geen putjes

Bodywork Geen rimpeling en krassen

Bodywork Netjes uitgelijnd

Achterraam Geen rimpelingen, onvervormd

Spiegels Geen scheuren, krassen en sterren

Stoelen Geen vlekken, krassen, scheuren

Hemelbekleding Geen vlekken, krassen, scheuren

Dashboard Geen vlekken, krassen, scheuren

Dashboard Geen lijmresten

Display Protector is verwijderd en er zijn geen krassen zichtbaar

Middenconsole Geen vlekken, krassen, scheuren



BIJ THUISKOMST


Inspectie-onderdelen bij thuiskomst

Controleer deze onderdelen als je thuis bent.

Onvolkomenheden kunnen bij een toekomstige servicebeurt worden opgelost.



Laadpuntklepje Zit naadloos op zijn plaats

Achterlichten Geen condensatie

Speakers Alle speakers werken, verander de balans in UI om te testen

Display Geen dode pixels

Sleutels Beide sleutels werken op de “B”-pillar

Airco Werkt naar behoren

Verwarming Werkt naar behoren

Raambediening Werkt naar behoren

Stoelpositie Werkt naar behoren


Dank! Ik ga zelf een puntje toevoegen voor acceptatie: controleer of de trekhaak is geïnstalleerd.
(zie Tesla Model 3 - Officiële trekhaak)
 
Dank! Ik ga zelf een puntje toevoegen voor acceptatie: controleer of de trekhaak is geïnstalleerd.
(zie Tesla Model 3 - Officiële trekhaak)

Trekhaak zal niet geïnstalleerd zijn. Controleer of hij in de kofferbak ligt, is hetzelfde zwarte tasje als de laadkabel.

Onder de auto zit een cover, die je met een platte schroevendraaier kunt verwijderen. Je kunt ter plekke proberen de trekhaak te plaatsen, maar of ze je helpen is afhankelijk van de drukte.
 
Trekhaak zal niet geïnstalleerd zijn. Controleer of hij in de kofferbak ligt, is hetzelfde zwarte tasje als de laadkabel.

Onder de auto zit een cover, die je met een platte schroevendraaier kunt verwijderen. Je kunt ter plekke proberen de trekhaak te plaatsen, maar of ze je helpen is afhankelijk van de drukte.


Klopt. Ik vermoed dat @prensel nog een hoop gedoe krijgt (maar misschien is het alleen de bumper die niet klopt). Daarom ga ik er in elk geval op letten.
 
Ik heb wel een RN nummer maar geen VIN nr, hoe verhouden die 2 zich tot elkaar?
Ik heb een model 3 half juli besteld via een LM. En wacht ook naarstig op verlossing.
Dank!
RN=bestelnummer. Betekent dat ze je bestelling in hun systeem hebben zitten. Betekent verder niets. Alles kan nog steeds foutgaan
VIN=chassisnummer (Vehicle Identification Number). Als aan jouw bestelling een auto gekoppeld is komt de VIN in het systeem terug. Soms zie je dat op jouw account. Soms alleen in de broncode. Soms ook niet. En soms wordt een gekoppelde auto weer ontkoppeld en begint het feest weer van voor af aan. Ofwel. Doe er mee wat je wil, je hebt er feitelijk allemaal helemaal niets aan
 
Er is hoop mensen. Steeds meer leasemaatschapijen gaan de uitlevering overnemen van Tesla. Er worden bijvoorbeeld medewerkers in Tilburg geplaatst. Hierdoor hopelijk meer structuur en kun je contact houden met je LM ipv Tesla.
 
Ik heb wel een RN nummer maar geen VIN nr, hoe verhouden die 2 zich tot elkaar?
Ik heb een model 3 half juli besteld via een LM. En wacht ook naarstig op verlossing.
Dank!
RN=bestelnummer. Betekent dat ze je bestelling in hun systeem hebben zitten. Betekent verder niets. Alles kan nog steeds foutgaan
VIN=chassisnummer (Vehicle Identification Number). Als aan jouw bestelling een auto gekoppeld is komt de VIN in het systeem terug. Soms zie je dat op jouw account. Soms alleen in de broncode. Soms ook niet. En soms wordt een gekoppelde auto weer ontkoppeld en begint het feest weer van voor af aan. Ofwel. Doe er mee wat je wil, je hebt er feitelijk allemaal helemaal niets aan
Als toevoeging op het verhaal. Je gaat die VIN helaas pas in jou account kunnen zien wanneer een leverdatum bekend is, of in de paginabron als je het eerder wilt weten.
Tesla is niet bekend met onze Leasemaatschappij constructie vanuit de VS. Ze onderhouden maar 1 account, naar de Leasemaatschappij tot de aflevering bekend is. Daarna zullen ze de functionaliteiten switchen naar de account die voor de berijder is.
 
Mijn bestelbevestiging Tesla 3 juni, levering verwacht begin augustus, VIN in augustus VIN 38***, verder niets meer.

*KNIP*

Contact met Tesla is onmogelijk door de drukte die ze hebben hebben ze daar geen tijd meer voor.
Tevens niet de normale email ter voorbereiding van DeliveryNL gehad die anderen die na mij besteld hebben wel gekregen hebben.
Frustratie dat je niet kan verifiëren of de bestelorder in orde is en ik gewoon pech heb of dat er iets mis is waardoor er niet geleverd kan/gaat worden.

In al je contactopties heb je zelf mailen met DeliveryNL niet genoemd. Ik heb dat 2x gedaan in de afgelopen 3 weken, en elke keer na max 3 dagen antwoord gekregen.
 
In al je contactopties heb je zelf mailen met DeliveryNL niet genoemd. Ik heb dat 2x gedaan in de afgelopen 3 weken, en elke keer na max 3 dagen antwoord gekregen.
Goeie: was ik vergeten te noemen.
Natuurlijk heb ik ook DeliveryNL gemaild afgelopen woensdag. Alleen de automatic reply ontvangen.

Hier ook binnen 2 werkdagen reactie van DeliveryNL.
Nog geen reactie na 3 werkdagen.
Misschien nu drukker en komt antwoord vandaag of morgen. Fingers crossed.

Er is hoop mensen. Steeds meer leasemaatschapijen gaan de uitlevering overnemen van Tesla. Er worden bijvoorbeeld medewerkers in Tilburg geplaatst. Hierdoor hopelijk meer structuur en kun je contact houden met je LM ipv Tesla.
Goede actie van zowel Tesla als leasemaatschappijen om met deze uitzonderlijke situatie om te gaan en de piek op te vangen. Ik kan mij voorstellen trouwens dat leasemaatschappijen op verlaagde servicegraad rekenen en daarom leaseprijzen verhogen want model 3 is uitgelezen kans op goede marge omdat zelfs bij hogere lease prijzen het nog steeds een zeer interessante lease auto blijft. Ben benieuwd wat er volgend jaar met nieuwe belastingtarief van 8% gaat gebeuren met de verkoop en de leaseprijzen.
 
Hier ook binnen 2 werkdagen reactie van DeliveryNL.

Ik heb al twee keer gemaild met delivery maar nog geen enkele reactie gehad. Mijn M3 is besteld op 10 juli en nog steeds heb ik geen leverdatum gekregen. Het lijkt er wel op dat bestellingen voor 31 juli helemaal niet geleverd worden. Ik zie namelijk berichten in dit draadje voorbij komen van mensen die in augustus hebben besteld en de auto al kunnen ophalen of al opgehaald hebben.
 
Ik heb al twee keer gemaild met delivery maar nog geen enkele reactie gehad. Mijn M3 is besteld op 10 juli en nog steeds heb ik geen leverdatum gekregen. Het lijkt er wel op dat bestellingen voor 31 juli helemaal niet geleverd worden. Ik zie namelijk berichten in dit draadje voorbij komen van mensen die in augustus hebben besteld en de auto al kunnen ophalen of al opgehaald hebben.
Nee zo steekt het niet in elkaar. Het ziet er eerder naar uit dat populaire configuraties sneller worden geleverd omdat ze die meer produceren. Dingen die langer duren zijn andere velgen, wit interieur, trekhaak en andere lak -> minder populair.
En het is een beursgenoteerd bedrijf, dus de kwartaalcijfers is het enige waar ze naar handelen. Ga jij met jou configuratie een kwartaal niet meer halen, dan mis je letterlijk de boot en ga je naar het volgend kwartaal. Of dat dan begin of eind in een kwartaal wordt is compleet random en interesseert hun niks. Je staat gewoon in de rij en moet wachten tot jou configuratie beschikbaar komt. Maar dus, hoe populairder of niet, bepaald het aanbod van geproduceerde auto's.
 
Effe voorbij gereden in Tilburg. Alle bekende parkeerplaatsen staan flink vol. File met auto's die het delivery centre in moeten, gestage stroom met auto's die er uit komen.
Het viel mij op dat er een stuk of 30/40 stonden met kentekenplaten er al op, terwijl de auto's die op weg naar het delivery centre allemaal nog zonder kentekenplaten waren. Voor de klanten van een leasemaatschappij?
 
Ik heb al twee keer gemaild met delivery maar nog geen enkele reactie gehad. Mijn M3 is besteld op 10 juli en nog steeds heb ik geen leverdatum gekregen. Het lijkt er wel op dat bestellingen voor 31 juli helemaal niet geleverd worden. Ik zie namelijk berichten in dit draadje voorbij komen van mensen die in augustus hebben besteld en de auto al kunnen ophalen of al opgehaald hebben.
Jouw bestelling staat niet in het overzicht, dus ik kan niet zien welke "exotische" uitvoering je besteld hebt. Maar zo exotisch kan hij niet zijn bij het handjevol varianten dat Tesla biedt. Tegelijkertijd zie ik vooral complete willekeur. Het is zeker niet "first come, first serve".